New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  «قطار آن شب»، حمیدرضا قطبی را به بلژیک می‌برد

arrow  برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در یک وضعیت ویژه

arrow  "یدو" فاتح سی و نهمین جشنواره فیلم فجر / "بی همه چیز" در رده دوم / همه برندگان ایستگاه سی و نهم

arrow  «یدو» و «بی همه چیز» با 13 مورد در صدر / نامزدهای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

arrow  نامزدها در پایان روز هشتم (یکشنبه شب) اعلام می شوند

arrow  بیشترین تعداد آرای مردمی به «شیشلیک» رسید / تا پایان روز هفتم

arrow  نامزدهای بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران جشنواره فیلم فجر39 معرفی شدند

arrow  ببینید: پوستر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد

arrow  دبیر جشنواره فیلم فجر 39: اگر قانون اجازه دهد فیلم «قاتل و وحشی» حمید نعمت الله را در بخش خارج از مسابقه نمایش خواهیم داد

arrow  اسامی آثار نامزدشده بخش‌های مختلف جشنواره فیلم فجر39 اعلام شد/ تنها 16 فیلم در بخش سودای سیمرغ/ «قاتل و وحشی» نعمت الله حذف شد

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

بررسی حضور فیلم "خانه پدری" در جشن هفدهم / کاندیداها باید عضو خانه سینما باشد / گزارش نشست خبری هفدهمین جشن خانه سینما

:: 23 تیر 1394  9:26:29 AM  ::

مازیار میری (دبیر اجرایی) و همایون اسعدیان (دبیر) در نشست خبری هفدهمین جشن خانه سینما

مازیار میری (دبیر اجرایی) و همایون اسعدیان (دبیر) در نشست خبری هفدهمین جشن خانه سینما

 

سی نت: همایون اسعدیان دبیر هفدهمین جشن خانه سینما در نشست خبری این جش گفت: در این دوره از جشن خانه سینما تمام افرادی که در هر رشته ای کاندید دریافت جایزه می شوند باید عضو یکی از صنوف خانه سینما باشند،
همچنین مازیار میری دبیر اجرایی نیز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فیلم «خانه پدری» کیانوش عیاری در این دوره از جشن خانه سینما داوری می شود یا خیر، بیان کرد: این مساله باید از سوی هیات داوران بررسی شود چرا که این فیلم سینمایی سال گذشته در جشن خانه سینما حضور داشته و روز آخر از داوری کنار کشیده است. مانند فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان که سال گذشته شرایط برای نمایش فیلم در یک سانس برای هیات داوران فراهم شد اما در نهایت کارگردان از نمایش فیلم خود انصراف داد.

نشست خبری هفدهمین جشن خانه سینما صبح دیروز - دوشنبه بیست و یکم تیرماه - با حضور همایون اسعدیان دبیر جشن و مازیار میری دبیر اجرایی برگزار شد.


توافق کلی برای برگزاری جشن هفدهم

در ابتدای این نشست همایون اسعدیان دبیر هفدهمین جشن خانه سینما گفت: دغدغه اصلی ما در برگزاری این جشن این بود که آیا با وجود همه مشکلاتی که در حوزه اقتصاد سینمای ایران وجود دارد آیا برگزاری این جشن درست است و یا اینکه باعث حساسیت و آزردگی بین اهالی سینما ایجاد کند؟ اما خوشبختانه بعد از بررسی هایی که انجام شد همه توافق کردند تا این جشن برگزار شود. اما همه تلاش خود را می کنیم تا هفدهمین جشن سینمای ایران با کمترین هزینه برگزار شده و در نهایت برای اهالی سینمای ایران آورده هم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح اصلی برگزاری هفدهمین جشن خانه سینما بر مبنای صرفه جویی است، بیان کرد: تلاش می کنیم تا این دوره از جشن خانه سینما با هزینه کمتری برگزار شود.


ایجاد آکادمی جشن خانه سینما

دبیر هفدهمین جشن سینمای ایران با بیان اینکه آیین نامه جشن خانه سینما سال ها است که وجود دارد و همه ما معتقدیم که با این آیین نامه با کمبودهایی همراه است که باید برطرف شود، توضیح داد: هر سال قبل از برگزاری جشن خانه سینما تلاش می کنیم تا تغییرات کوچکی روی این آیین نامه اعمال کنیم اما امیدوارم بتوانیم هرچه سریعتر «آکادمی جشن خانه سینما» را ایجاد کنیم و سعی کنیم بر همین اساس آیین نامه آکادمی را نوشته و آماده اجرا کنیم، در صورتی که فعالیت در این زمینه را به خوبی اجرایی کنیم، امیدوارم بتوانیم در هفدهمین جشن خانه سینما اعلام کنیم که این آخرین جشن با آین نامه قدیمی بوده و از سال آینده جشن خانه سینما به صورت آکادمی برگزار کند.

وی با اشاره به تغییراتی که در این دوره از جشن در آیین نامه ایجاد شده است، بیان کرد: یکی از مهمترین تغییراتی که در این دوره از جشن سینمای ایران به وجود آمده این است که هیچ کدام از داورانی که از ۱۱ صنف انتخاب می شوند نباید کاندید هیچ فیلمی در هیچ رشته ای در جشن باشند. هرچند این قانون باعث شد تا انتخاب و معرفی داوران از سوی صنوف با مشکل همراه باشد اما همه صنوف این مساله را پذیرفتند. حتی در این میان رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما نیز به دلیل موقعیتی که در خانه سینما دارد، فیلم سینمایی «امروز» را از داوری این جشن خارج کرده است. البته در بخش صنف جلوه های ویژه کامپیوتری تصمیم گرفته شد تا این قانون اجرا نشود، چرا که برخی از داوران این رشته در فیلمی تنها یک کار بسیار کوچک انجام داده اند که خود فرد نیز هیچ ادعای هنری نسبت به آن فعالیت در فیلم ندارد.


کاندیدا باید عضو خانه سینما باشد

همایون اسعدیان گفت: در این دوره از جشن خانه سینما تمام افرادی که در هر رشته ای کاندید دریافت جایزه می شوند باید عضو یکی از صنوف خانه سینما باشند، اگر جشن خانه سینما یک جشن صنفی است پس کسانی باید جایزه بگیرند که عضو خانه سینما هستند، البته در این باره سه صنف را استثنا قرار دادیم که از آن جمله می توان به بازیگران، کارگردانان اول و فیلمنامه نویسان اشاره کرد که این سه مورد به دلیل ویژگی شغلی که دارند می توانند خارج از اعضای خود نیز کاندیدی را به جشن معرفی کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته دو تندیس بهترین فیلم و بهترین کارگردانی به فیلم های اول اهدا می شد، اما در هفدهمین جشن خانه سینما، یک تندیس با نام تندیس استعداد جوان اهدا می شود. در این بخش یک هیات ۵ نفره، ۵ فیلم را در مرحله داوری کاندید دریافت این تندیس می کنند تا در مرحله دوم هیات داوران که متشکل از ۱۰۰ نفر هستند استعداد جوان این بخش را انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: انجمن های فیلم کوتاه و مستند کمیته انتخاب حوزه خود را راه اندازی کرده اند و با آغاز فعالیت های این دو صنف عملا هفدهمین جشن سینمای ایران آغاز به کار کرد.


۶۱ فیلم شرایط حضور در جشن را داشتند

مازیار میری دبیر اجرایی هفدهمین جشن خانه سینما با اشاره ه اینکه امیدوارم امشب اخبار خوبی از آن سوی دنیا به ما برسد، گفت: ۶۱ فیلم واجد شرایط برای حضور در هفدهمین جشن خانه سینما بود که برای تهیه کنندگان این فیلم ها فرم هایی از سوی دبیرخانه جشن ارسال شد که تعدادی از این دوستان این فرم ها را بدست ما رسانده اند و تعدادی از فرم ها نیز هنوز به دست ما نرسیده است. البته ۶۱ فیلم واجد شرایط خارج از گروه سینمایی «هنر و تجربه» هستند.

وی تاکید کرد: جدول نمایش فیلم ها طراحی شده و از ۱۷ مرداد ماه بخش اول داوری در ۱۴ روز آغاز می شود و وارد مرحله دوم می شود. در بخش فیلم های مستند هیات داوران از ۲۰ تیر ماه کار خود را آغاز کرده و از میان ۱۰۸ فیلم ارسال شده ۴۰ فیلم را برای داوری نهایی انتخاب می کنند، همچنین هیات داوران بخش فیلم های کوتاه داستانی نیز از بین ۳۶۰ فیلم انتخاب شده برای داوری، بین ۴۰ تا ۶۰ فیلم را برای داوری نهایی انتخاب می کنند. همچنین در بخش انیمیشن نیز ۱۰۴ فیلم ارسال شده که این بخش از سوم مرداد ماه فعالیت خود را آغاز می کند.

وی با اشاره به زمان برگزاری جشن های خانه سینما بیان کرد: جشن انمیشن ۸ شهریور ماه، جشن فیلم کوتاه ۱۱ شهریور ماه، جشن فیلم مستند ۱۴ شهریور ماه، مراسم نکوداشت و بزرگداشت ها ۱۷ شهریور ماه و جشن بزرگ خانه سینما ۲۰ شهریور ماه برگزار می شود.


۷ فیلم از «هنر و تجربه» داوری می شوند

همایون اسعدیان دبیر هفدهمین جشن خانه سینما در پاسخ به سوالی مبنی برمساله داوری فیلم های گروه «هنر و تجربه» در هفدهمین جشن خانه سینما چگونه خواهد بود، توضیح داد: گروه سینمایی «هنر و تجربه» با آداب و ضوابط خاصی راه اندازی شد که بخشی از سینمای ایران را که به عنوان سینمای خاص نام می بردند، پوشش دهد. در آیین نامه جشن خانه سینما آمده است که هر فیلمی که در طول یک سال اکران شده باشند می توانند در جشن خانه سینما داوری شوند، البته در این آیین نامه نوع اکران در گروه سینمایی «هنر و تجربه» نیامده بود. به همین دلیل اعضای شورای سیاست گذاری جشن خانه سینما در کنار دوستان این گروه سینمایی جلساتی را برگزار کرده اند تا به دنبال راه حل مناسبی در زمینه بحث داوری فیلم های «هنر و تجربه» پیدا کنیم.

مازیار میری در این زمینه بیان کرد: از بین ۱۶ فیلمی که تا امروز در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شده است، فیلم هایی چون «ماهی و گربه»، «پرویز»، «انارهای نارس»، «دختر، مادر، دختر»، «روز مبادا» و «مردی که اسب شد» فیلم هایی هستند که پروانه نمایش عمومی داشته و در جشن خانه سینما داوری می شوند، تنها ۹ فیلم پروانه نمایش عمومی ندارند که امیدوارم بتوانیم در این زمینه به توافق هایی دست پیدا کنیم.

دبیر اجرایی هفدهمین جشن خانه سینما با اشاره به هزینه برگزاری این جشن توضیح داد: طی دوره های گذشته گروه برگزاری جشن خانه سینما هیچ گاه دستمزدی دریافت نکرده و این فعالیت ها را از جمله فعالیت های صنفی خود می داند. هزینه برگزاری جشن خانه سینما در سال گذشته ۴۱۰ میلیون تومان شد که این هزینه طی ۴ ماه برای ۵۰۰ نفر هزینه شده است که بی شک این مبلغ هزینه زیادی برای ۴ ماه به شمار نمی رود، در این میان باید بگویم این هزینه تنها یک سی ام جشن های رایج در کشور هم نمی شود.

همایون اسعدیان در پاسخ به این پرسش که آیا خانه سینما در زمینه دیده شدن فیلم های ممیزی دار در جشن خانه سینما برنامه ای دارد یا خیر، توضیح داد: ما سعی کرده ایم در این زمینه نگاه گسترده تری داشته باشیم حتی در بخش مستند و فیلم کوتاه نیز نگاه بازی در زمینه داوری فیلم ها داشته باشند.

مازیار میری در پاسخ به این سوال که آیا فیلم «خانه پدری» کیانوش عیاری در این دوره از جشن خانه سینما داوری می شود یا خیر، بیان کرد: این مساله باید از سوی هیات داوران بررسی شود چرا که این فیلم سینمایی سال گذشته در جشن خانه سینما حضور داشته و روز آخر از داوری کنار کشیده است. مانند فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان که سال گذشته شرایط برای نمایش فیلم در یک سانس برای هیات داوران فراهم شد اما در نهایت کارگردان از نمایش فیلم خود انصراف داد.

اسعدیان با اشاره به جذب اسپانسر بیان کرد: هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است اما سعی می کنیم هزینه کمتری از ۴۰۰ میلیون تومان برای جشن داشته باشیم.

میری در پاسخ به این پرسش که سال گذشته قرار بود هزینه صرفه جویی شده از این جشن به صندوق بیمه بیکاری واریز شود، آیا این اتفاق رخ داده است یا خیر، توضیح داد: فکر می کنم بهترین اتفاقی که سال گذشته رخ داد ایجاد باب گفتگو میان اهالی سینما و مدیران سینمایی برای ایجاد صندوق بیمه بیکاری بود. در جشن شانزدهم اسپانسر چندانی نگرفتیم و از قبل هم اعلام کرده بودیم که هزینه کمی را برای برگزاری جشن در نظر می گیریم.

اسعدیان با اشاره به برگزاری بزرگداشت ها در جشن خانه سینما گفت: امسال در جشن کانون کارگردانان می خواستیم از یکی از بزرگواران این عرصه تقدیر کنیم که او گفت گویا این بزرگداشت ها رابطه مستقیمی با عزرائیل دارد و من نمی خواهم برای من بزرگداشت بگیرید، ما هم قبول کردیم، اما امسال در مراسم برگزاری بزرگداشت های خانه سینما از ۴ نفر تجلیل می کنیم.

 

منبع: مهر

3577 - احمد شاهوند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به هفدهمین جشن خانه سینما (5 خبر):

5 - همایون اسعدیان: آرای جشن سینمای ایران دست‌کاری نشده است / جای دیگر دعوا کنید

4 - "چند متر مکعب عشق" فاتح اصلی هفدهمین جشن خانه سینما / با کسب هشت تندیس

3 - نامزدهای هفدهمین جشن خانه سینما اعلام شد / «قصه ها»، «در دنیای تو ساعت چند است؟» و «چند متر مکعب عشق» با ده نامزدی در صدر

2 - آخرین خبرها از برگزاری هفدهمین جشن خانه سینما

1 - بررسی حضور فیلم "خانه پدری" در جشن هفدهم / کاندیداها باید عضو خانه سینما باشد / گزارش نشست خبری هفدهمین جشن خانه سینما

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت