New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدید اخبار سینمایی

arrow  طوفان تماشاچیان «زخم کاری» در توییتر/ ۳۴ میلیون دقیقه تماشا برای قسمت آخر

arrow  «سامی» جایزه بهترین فیلمنامه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم «کازان» روسیه را گرفت

arrow  پخش بین‌المللی «زالاوا» به کمپانی دانمارکی رسید

arrow  ویدئوی مراسم تشییع پیکر ژان پل بلموندو با اجرای موسیقی انیو موریکونه

arrow  خاطرات تورج منصوری از همکاری با داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، خسرو شکیبایی، فردوس کاویانی و …

arrow  سوژه بعدی کریستوفر نولان: نقش رابرت اوپنهایمر در ساخت بمب اتمی در جنگ جهانی دوم / اینبار بدون برادران وارنر

arrow  اکران «دشت خاموش» در گروه «هنر و تجربه» از ۲۲ شهریور

arrow  گفت و گوی مفصل با محمدحسین مهدویان پیرامون «زخم کاری»: میل به خشونت در همه ما هست / به تصویر کردن خشونت فیزیکی خیلی علاقه دارم

arrow  «دشت خاموش» و «خورشید» نامزد ۴ جایزه از پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیایی شدند

arrow  «مست عشق» تا پایان سال آماده نمایش می شود / با فیلمبرداری بخش های باقی مانده

arrow  شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز به «روبرتو بنینی» اهدا شد

arrow  مسافر نیمه شب / بازخوانی یادداشت احمد شاهوند برای زنده یاد رسول ملاقلی پور به مناسبت سالروز تولدش

arrow  کیومرث پوراحمد فیلم جنایی می‌سازد

arrow  جمع بازیگران اسکاری در یک نوآر جدید

arrow  انتشار بخش هایی از گفتگوهای تاریخ شفاهی سینماگران در روز ملی سینما

 

ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

ویژه تصویر «مافیا» در سینما

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

زندگی مشترک آقا و خانم جیب بر + بازدید از "کلاس هنرپیشگی" خانوادگی/یادداشت های روزانه محسن آزاددل در ایام جشنواره فیلم فجر - 8 ، 9

:: 20 بهمن 1391  3:11:38 AM  ::

مصطفی زمانی در نمایی از فیلم

مصطفی زمانی در نمایی از فیلم "جیب بر خیابان جنوبی"

 

سی نت: باز هم به دلیل خستگی و کارهای فراوان یادداشت روز هشتم موکول شد به امشب و فیلم های هر دو روز رو یکجا بررسی می کنم.

صبح دیروز به "کلاس هنرپیشگی" علی رضا داودنژاد رفتیم، فیلمی که منتظر بودم تا ببینم داودنژاد چطور از زندگی فیلم ساخته اما وقتی دیدم به این نتیجه رسیدم که او به نوعی از فیلم زندگی ساخته است.
فیلم "کلاس هنرپیشگی" تجربه جدیدی از داودنژاد است که مثل همه تجارب جدید طرفداران و مخالفان سرسختی دارد، چرا که فیلم واقعا خاص است و فضای جدیدی را برای مخاطب رقم می زند و البته ساخت این فیلم فقط و فقط از داودنژاد برمی امد چرا که فقط او خانواده ای بازیگر دارد که درک متقابل از هم دارند و اینگونه راحت با هم جلوی دوربین زندگی می کنند.

کارگردانی داودنژاد در "کلاس هنرپیشگی" حتی از "مرهم" هم جلوتر است و با ایده درخشان استفاده از تخته وایت بورد برای توصیف فصل های مختلف فیلم نوآوری خود را به رخ می کشد.
"کلاس هنرپیشگی" 20 دقیقه ابتدایی آرام و گنگی دارد اما بعد از آن به مرور و با بازتر شدن قصه مخاطب با فیلم همراه می شود و ان را تا پایان دنبال می کند چرا که انقدر داودنژاد ها طبیعی بازی می کنند که داستان های "کلاس هنرپیشگی" دغدغه مخاطب هم می شود.
امیدوارم هیات داوران نگاه ویژه ای به داودنژاد و بازیهای خوب فیلمش از جمله احترام سادات حبیبیان و محمدرضا داودنژاد داشته باشند.

فیلم دومی که دیروز دیدم فیلم کاملا غافلگیر کننده "بشارت به یک شهروند هزاره سوم" بود، فیلم از آن جهت غافلگیرمان کرد که بعد از سه فیلم از دکتر کریمی توقع پخته شدن در کارگردانی و فیلمنامه را داشتم اما از وقتی سوژه فیلم را فهمیدم کمی نا امید شدم و فیلم هم به کلی همه پیش زمینه ها را بر هم زد.

دکتر کریمی با دست گذاشتن روی سوژه شیطان پرستی قصد دارد درباره ایمان و باور فیلم بسازد اما متاسفانه شخصیتی که باور و ایمان قوی دارد اصلا در فیلم برای مخاطب قابل باور نیست.

گذشته از فیلمنامه ضعیف و ریتم کند فیلم بازی بد نیکی کریمی و هدر شدن هنگامه قاضیانی و حمید فرخ نژاد هم بر ضعف های فیلم می افزاید.

اما "استرداد" دیگر پروژه امسال فارابی سرانجام توانست یکبار هم شده نشان دهد بودجه فیلم دولتی هدر نرفته است.

این فیلم با محوریت قرار دادن جنگ جهانی دوم و یک داستان واقعی از کلیشه ها و شعار های همیشگی این نوع فیلم ها فرار کرده و به دستاورد مهمی در این زمینه رسیده است.

قصه "استرداد" که زود هم شروع می شود برای مخاطبان این سبک فیلم های کلاسیک بسیار جذاب است و غافلگیری های به موقع و مهم فیلم هم کمک شایانی به این اتفاق می کند، به خصوص غافلگیری پایانی فیلم و رویارویی حمید فرخ نژاد با دختری که بهش اعتماد داشته اما هم خودش و هم مخاطب غافلگیر می شوند.

در "استرداد" طراحی صحنه و لباس و فیلمبرداری فوق حرفه ای را شاهد هستیم و همچنین تدوین بسیار خوبی هم در فیلم می بینیم.

امروز هم دو فیلم دیدم که اولی آنها فیلم "فرزند چهارم" بود، فیلمی که شاید اگر تماشایش کنید دلایل ضعف هایش بسیار روشن باشد و نیاز به توضیحات اضافی نباشد.
از همان ایده فیلم و ساخت چنین فیلمی در سومالی یا آن لوکیشن های غیر قابل باور و تصنعی که ربطی به فقر ندارند با فیلم مشکل دارم تا قصه ای که مناسب یک مستند 15 دقیقه ایست و هدر رفتن مهدی هاشمی و حامد بهداد.

در واقع وحید موساییان هر چقدر در به تصویر کشیدن افغانستان در "گلچهره" موفق بوده اینجا بسیار ناموفق بوده و این فیلم برایش یک شکست محسوب می شود.
فصل پایانی فیلم همه اتفاقات انقدر عجیب و غریب است که مخاطب آن حوادث را باور نمی کند، در واقع پایان بندی فیلمی که فیلمنامه درستی ندارد قطعا آب بندی می شود.

اما "جیب بر خیابان جنوبی" از کارگردان خوش ذوق سینمای ایران سیاوش اسعدی است که باز هم علی رغم مشکلات فیلمش با فیلم ارتباط برقرار کردم و فیلم را پسندیدم.
قصه فیلم بسیار جذاب است و کارگردان همه المان های موفقیتش در "حوالی اتوبان" را از جمله استفاده از باران و لوکیشن های همان فیلم تا سپردن نقش اول زن به نورا هاشمی به کار گرفته تا فیلم خیلی خوبی بسازد اما باز هم علی رغم قاب بندی های خوب فیلم و خوش آب و رنگ بودنش به دلیل مشکلات فیلمنامه ای و چند ایراد فنی ناشی از توقف 6 ماه پروژه تنها حسرت را بدل آدم می گزارد که چرا "جیب بر خیابان جنوبی" فیلم بهتری نشده است.

انتخاب مصطفی زمانی و نورا هاشمی به جا بوده و بازی هر دو را می پسندم، خصوصا مصطفی زمانی که تغییر لحن نگاه و صدایش به رسیدن به شخصیت "جیب بر" نزدیک شده است.

این فیلم به شدت مشکل ریتم دارد و می توان با حذف 10 دقیقه در اکران عمومی فیلم بهتری را دید اما اشکلات فنی گریم و طراحی صحنه پس از 6 ماه وقفه در تولید را نمی توان پوشاند و متاسفانه با فیلم خواهد ماند.

موسیقی پیمان یزدانیان در این فیلم را می پسندم و واقعا آهنگسازی او در خدمت فیلم و حوادث درونش بوده است.

 

منبع: سی نت

9134 - محسن آزاددل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر (255 خبر):

255 - فیلم‌فارسی از «رسوایی» شریف‌تر است / اظهارات صریح دکتر کوشکی درباره "رسوایی" و فیلم های مهم جشنواره سی و یکم فیلم فجر

254 - نظر خواهی خبرآنلاین از ۳۳ منتقد و نویسنده سینمایی / «دربند» و «آسمان زرد کم عمق» بهترین فیلم، رضا عطاران و نازنین بیاتی بهترین بازیگر

253 - جوایز بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد / "تنهای تنهای تنها" به تنهایی در صدر

252 - نازنين بياتی: بيكار ماندن را به بازی در نقشهای ضعيف ترجيح میدهم

251 - برندگان طنزواره بین المللی هم اعلام شدند!!!! / یادداشت طنز هادی حیدری اندر احوالات حواشی جشنواره فیلم فجر

250 - بهترین های جشنواره سی و یکم به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند / "دربند"، داودنژاد، شهاب حسینی، نازنین بیاتی و ...

249 - "ما كه نبايد از اينكه هنرپيشه فكش را كج مي‌كند، كمي روي پنجه پا راه مي‌رود يا زانوهايش را موقع راه رفتن به هم مي‌زند يا چشمانش قرمز است، تحت تاثير قرار بگيريم!!" / گفت‌وگو با ضيا‌ءالدين دري، عضو هيات داوري بخش مسابقه سينماي ايران

248 - رد دلایل داوران جشنواره فیلم فجر از سوی دو پزشک / کم‌توانان ذهنی می‌توانند بچه سالم به دنیا بیاورند

247 - بهروز افخمی (عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر): "حوض نقاشی" و "هیس" فیلم هایی ضعیف در ساختار و محتوا بودند - همه سیمرغ‌های "استرداد" حق‌اش بود - بهرام توکلی از کنار ساخت یک شاهکار عبور کرده است

246 - «حوض نقاشی» غلط علمی داشت - «استرداد» شاخص این دوره از جشنواره بود - بیانیه هیات داوران تند نبود / ناگفته‌های جمال شورجه از داوری‌های جشنواره‌ی فجر

>> همه اخبار سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت