New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدید اخبار سینمایی

arrow  طوفان تماشاچیان «زخم کاری» در توییتر/ ۳۴ میلیون دقیقه تماشا برای قسمت آخر

arrow  «سامی» جایزه بهترین فیلمنامه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم «کازان» روسیه را گرفت

arrow  پخش بین‌المللی «زالاوا» به کمپانی دانمارکی رسید

arrow  ویدئوی مراسم تشییع پیکر ژان پل بلموندو با اجرای موسیقی انیو موریکونه

arrow  خاطرات تورج منصوری از همکاری با داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، خسرو شکیبایی، فردوس کاویانی و …

arrow  سوژه بعدی کریستوفر نولان: نقش رابرت اوپنهایمر در ساخت بمب اتمی در جنگ جهانی دوم / اینبار بدون برادران وارنر

arrow  اکران «دشت خاموش» در گروه «هنر و تجربه» از ۲۲ شهریور

arrow  گفت و گوی مفصل با محمدحسین مهدویان پیرامون «زخم کاری»: میل به خشونت در همه ما هست / به تصویر کردن خشونت فیزیکی خیلی علاقه دارم

arrow  «دشت خاموش» و «خورشید» نامزد ۴ جایزه از پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیایی شدند

arrow  «مست عشق» تا پایان سال آماده نمایش می شود / با فیلمبرداری بخش های باقی مانده

arrow  شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز به «روبرتو بنینی» اهدا شد

arrow  مسافر نیمه شب / بازخوانی یادداشت احمد شاهوند برای زنده یاد رسول ملاقلی پور به مناسبت سالروز تولدش

arrow  کیومرث پوراحمد فیلم جنایی می‌سازد

arrow  جمع بازیگران اسکاری در یک نوآر جدید

arrow  انتشار بخش هایی از گفتگوهای تاریخ شفاهی سینماگران در روز ملی سینما

 

ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

ویژه تصویر «مافیا» در سینما

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

Cinema

جنگ جهانی سوم (هومن سیدی)

بازیگران: محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی

Cinema

بی مادر (سیدمرتضی فاطمی)

بازیگران: امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی، علی اوجی، سارا محمدی، بیتا عزیزاوقلو، شیرین ضابطیان و فاطمه میرزایی

Cinema

مهمانی از کارائیب (بهزاد فراهانی)

بازیگران: رضا بابک، شقایق فراهانی و آذرخش فراهانی کامران تفتی، رامین ناصرنصیر، مهناز غمخوار، فهیمه رحیم‌نیا، علی میلانی، مهدی میامی، رامین پورایمان و نوشین تبریزی

Cinema

ملاقات خصوصی (امید شمس)

بازیگران: پری ناز ایزدیار، هوتن شکیبا و ریما رامین فر

Cinema

احمد به تنهایی (حسین مهکام)

بازیگران: سهیل مستجابیان، محمود کلاری، بابک کریمی، سروش صحت، شاهرخ فروتنیان، علیرضا استادی، آندرانیک خچومیان، امیر شهرابی، محمد جزایری، مازیار تهرانی، نازآفرین فرجی، عبدالخالق استواری، غلامعلی رضایی، احمد نگهبان، محمد علی ارکان، حمید گرامی فر، علیرضا شریف زاده، مجید بیرقیان و باران کوثری

Cinema

کوزوو (میثم هاشمی‌طبا)

بازیگران: کورش تهامی، فرهاد آییش، روشنک گرامی، حمید ابراهیمی، هومن شاهی، سیاوش چراغی‌پور، مریم سعادت، بهرام ابراهیمی، بیوک میرزایی، امید روحانی و بهاره کیان‌افشار با حضور گوهر خیراندیش و بهناز جعفری

Cinema

در انتهای روز (بابک بهرام‌بیگی)

بازیگران: هانیه توسلی، رضا بهبودی، خیام وقارکاشانی، مهتاب ثروتی، شایسته سجادی، حسام رضائیان و با حضور شبنم مقدمی

Cinema

شادروان (حسین نمازی)

بازیگران: سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی و با هنرمندی رویا تیموریان رضا رویگری و بهرام ابراهیمی

Cinema

لایه‌های دروغ ( رامین سهراب)

بازیگران: رامین سهراب نادر فلاح آرمان درویش روشنک گرامی آنتی رینی آنو سینی‌سالو سونیا فارلینگ

Cinema

بدون قرار قبلی (بهروز شعیبی)

بازیگران: مصطفی زمانی - صابر ابر - الهام کردا

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

برای "ورود آقایان ممنوع"

این فیلم کمدی را می شود با خانواده دید

:: 4 تیر 1390  2:01:07 AM  ::

 

سی نت: اگر از من بپرسید، با اطمینان می گویم سینمای ایران در حال حاضر بیش از هر وقت دیگر در ژانر کمدی کمبود دارد.

وقتی این را می گویم یقینا تصاویر متحرک مبتذل این روزهای سینما که نام کمدی برخود گذاشته اند را به حساب نیاورده ام. ژانر کمدی به دلیل نیاز مردم به خنده، ژانر محبوبی است و همین محبوبیت موجب سوء استفاده برخی شده تا بنجل های خود را با حمایت مراجع رسمی به نام کمدی قالب کنند.

اما در این میان، فیلم های کمدی خوبی هم ساخته شده اند که تماشاگرانشان را می خندانند بی آنکه متوسل به هر حربه ای شوند، بی آنکه خنداندن برایشان به قیمت استفاده از انواع "شوخی های رکیک جنسی فراوری شده" باشد و بی آنکه دست به دامان جوک های اس ام اسی یا رقص و آواز و قرکمر و باد معده شوند.

یکی از این کمدی های محترم، "ورود آقایان ممنوع" است. رامبد جوان پیش از این نیز در دو فیلم قبلی اش –"اسپاگتی در هشت دقیقه" و "پسر آدم، دختر حوا" – از رقابت ها و کرکری های زنانه - مردانه استفاده کرده بود و نشان داده بود که موقعیت های کمیک این عرصه را خوب می شناسد.

البته این استفاده، به سوء استفاده نمی انجامد و رامبد جوان – حتی در فضای کمیک هم - آگاهانه از موضع گیری جنسیتی و درغلطیدن به جانبداری پرهیز می کند. به پایان فیلم های او که نگاه کنید، در خواهید یافت که صلح و آشتی میان زنان و مردان، سرانجامِ مورد علاقه رامبد جوان است.

اصولا وقتی فیلمنامه نویس و کارگردان هردو موقعیت کمیک را به خوبی بشناسند و در خلق آن درست عمل کنند و همچنین فرق شوخی را با مسخره بازی و لودگی، خوب بدانند، نتیجه یک فیلم مفرح و شاد می شود که در آن نه به هیچ جنسیتی توهین می شود و نه قیمت خنده مخاطب، نازل و ارزان حساب می شود.

گفتم فیلمنامه نویس و یادم آمد که کلی از کمدی های درست و حسابی این سالها را - چه در سینما و چه در تلویزیون - پیمان قاسم خانی نوشته است.

در تلویزیون جدا از کارهایی که برای مهران مدیری نوشت، "هتل" هم به یاد ماندنی شده و همین حالا "ساختمان پزشکان" هم اقبال عمومی را به خود جلب کرده است.

در سینما هم، از "دختری با کفش های کتانی" که بگذریم، مرور نام هایی چون "من زمین را دوست دارم"، "نان وعشق و موتورهزار"، "مارمولک"، "مکس"، "سن پطرزبورگ" و "ورود آقایان ممنوع" هرکدام، یک فیلم کمدی مفرح و سالم و پراز شوخی های بامزه را به یادمان می آورند و این برای یک فیلمنامه نویس کم کار سینما که در عرض18 سال، تنها 8 فیلمنامه سینمایی نوشته، کارنامه پرباری است. به گمانم در عرصه فیلمنامه نویسی ما، پیمان سوپر استار است و به قدر لیونل مسی در فوتبال ارج و اعتبار دارد.

رضا عطاران هم یکی از بهترین بازی هایش را در این فیلم تجربه کرده است. این نقش در کنار "صندلی خالی" و "اسب حیوان نجیبی است" از بهترین های کارنامه سینمایی او به حساب می آیند. بازی بقاعده و کنترل شده تر او در این فیلم، به قدر کفایت، خوشایند، شیرین و بامزه درآمده و خوشبختانه خبری از بعضی اداهای نه چندان خوشمزه، برخی عادت های آزارنده و تکراری و شلختگی های دلبخواهی نیست، گرچه طبیعتا رگه های پررنگی از تیپ همیشگی اش در این نقش هم دیده می شود (که لزوما اتفاق بدی نیست). کنتراست نقش او با شخصیتی که ویشکا آسایش بازی می کند نیز منجر به بهتر دیده شدن هر دو بازیگر شده است.

ویشکا آسایش با ارئه درست نقش مدیر خشک و جدی مدرسه به ایجاد موقعیت های بامزه کمک شایانی کرده است. توانایی کمتر دیده شده آسایش – که سایه سنگین نقش قطام کم کم دارد در پرونده اش کم رنگ تر می شود – با این نقش به اثبات رسید و خوب به چشم آمد. بازی خوب بازیگران دیگر به خصوص مانی حقیقی ، ستاره پسیانی و پگاه آهنگرانی هم یادکردنی است.

اما اگر "ورود آقایان ممنوع"، بامزه و دیدنی از آب در آمده، بی شک محصول یک تیم ورک موفق است که طبعا تهیه کنندگان در آن نقش موثری داشته اند. نتیجه کار نشان از آن دارد که فیلم با دقت وسواس ساخته شده و از همین رو قابل قبول از آب درآمده است. امیدوارم این فیلم آنقدر خوب بفروشد و آنقدر مردم را به سینماها بکشاند که هم حکمت و سرتیپی ضرر ندهند و نظیر این فیلم را باز هم بسازند و هم تهیه کنندگان دیگر هوس کنند فیلمنامه های کمدی خوب سفارش دهند و کارگردانان کاربلد را به کار بگیرند و فیلم کمدی خوب بسازند. مردم هم فرق این فیلم ها با بقیه فیلم های بزن و دررو، به عینه ببینند و در انتخاب هایشان سختگیر تر شوند.

اگر می بینید که این نوشته – که بیشتر به یک توصیه می ماند – این قدر مثبت از آب درآمد به همین خاطر است. از آن جهت نیست که "ورود آقایان ممنوع" نقطه ضعفی ندارد و شاهکار است – که که مسلما دارد و قطعا نیست! – بلکه از این بابت است که یادمان نرود در میان کمدی های درب و داغان این روزها که برخی از آن ها فروش بالایی هم دارند، فیلم سالم و سرگرم کننده ای اکران شده که می شود با خیال راحت دست خانواده را گرفت، به دیدنش رفت، خندید و لذت برد و راضی از سالن بیرون آمد. همین.

 

منبع: خبر آن لاین

3872 -  

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

ورود آقایان ممنوع - Voroode Aghayan Mamnoo        >> مشاهده اطلاعات کامل

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت