New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

سه بعدی، فیلم پلیسی و چند غافلگیری دیگر ... / یادداشت های محسن آزاددل در ایام جشنواره فجر - 1

:: 12 بهمن 1391  2:25:45 AM  ::

فرامرز قریبیان و رامبد جوان در نمایی از فیلم

فرامرز قریبیان و رامبد جوان در نمایی از فیلم "گناهکاران"

 

سی نت: شروع جشنواره فیلم فجر امسال هم مثل پارسال با فیلم علی عطشانی بود، کارگردانی که گویا همیشه فیلم های پر سرو صدایی را راهی جشنواره می کند اما معمولا یک جای کارش می لنگیده است.
"آقای الف" چهارمین فیلم عطشانی هم از این قاعده مستثنی نبود و با عنوان اولین فیلم سه بعدی تاریخ سینمای ایران سرو صدای زیادی به پا کرده است.
بعد از اینکه در دقایقی ابتدایی با قسمت هایی روبه رو می شویم که صرف سه بعدی بودنش جذابیت های زیادی دارد (چرا که برای اولین بار است در سینمای ایران این اتفاق را می بینیم) و پس از آن با یک تیتراژ سرپا و جذاب مواجه می شویم اما پس از آن عطشانی همان سوژه تکراری دست و پنجه نرم کردن با مرگ را که قبل تر هم درباره اش صحبت کرده را تحویلمان می دهد و حتی در برخی مواقع خسته کننده هم می شود، تا جاییکه شخصیت "اقای الف" در حال تماشای فیلم "دموکراسی تو روز روشن" است و اظهار می کند: این چه فیلم خوبی است و زندگی ما چقدر شبیه بهش است!
باز هم دلم می خواهد صرف تجربه اول بودن از ایرادات چشم پوشی کنم و بی انصافی است که این فیلم را کوبید اما ای کاش عطشانی هرچند که دلش می خواست فیلمنامه ساده ای داشته باشد اما این فیلمنامه اصلا نیازی به سه بعدی شدن نداشته و می شد خیلی سوژه های بهتری را پیدا کرد بجای اینکه با پاشیدن آب و دوغ و پرتاب بطری و قرار دادن گل و گیاه و دار و درخت در طراحی صحنه تمامی سکانس ها اصل قصه را بخاطر سه بعدی بودن زیر سوال برد.

"هیچ جا هیچ کس" فیلم پر ستاره ابراهیم شیبانی را تا دقیقه 40 دیدم که تا همان لحظه انقدر فیلم سردرگم نوع روایت جدیدش و برداشت کارگردانش از "21 گرم" شده که اصلا روابط به خوبی مشخص نمی شود و حوصله مخاطب سر می رود.
بنابه این دلایل و اعصاب خوردی ناشی از ترافیک و قانون جدید برج میلاد که اگر اواسط فیلم از سالن خارج شوی دیگر حق بازگشت نخواهی داشت از ادامه دیدن این فیلم محروم شدم!

"گناهکاران" دیگر فیلم امروز است که باز هم از فیلمهای معروف ایده گرفته است، اینبار یک فیلم پلیسی که خود نویسنده اش اعتراف می کند از 73 فیلم پلیسی دنیا نکته برداشت کرده و در فیلمنامه "گنارهکاران" گنجانده است که شاید شباهت به فیلم "Seven" به نسبت بقیه واضح تر است، خصوصا در بخش پایانی جدید چرا که پایان اولیه که ممیزی خورده را اصلا نمی پسندم.
این فیلم را تا نیمه اولش فیلمی می بینم که خوب پیش می رود و مظنونین و رابطه هایشان با مقتول را می شناسیم و شک سرگرد رو می بینیم اما شاید در پایان اتفاقی که افتاد و نمی خواهم بگم که فیلم لو نرود از یک سوم پایانی فیلم قابل پیش بینی باشد و در سکانس ماقبل آخر کاملا لو برود.
ژانر پلیسی سالهاست که در سینمای ایران قیر بوده و ادای دین قریبیان به این فیلم ژانر محترم است اما من به شخصه این همه کپی کردن نویسنده از نمونه های خارجی را نمی پسندم و حتی انتخاب رامبد جوان هم که به قول قریبیان تعمدی بوده تغییر خاصی ایجاد نمی کند و در مجموع بازی های چشم نوازی در این فیلم نمی بینیم ضمن اینکه برخی حرکات شخصیت سرگرد تدین را اصلا نفهمیدم!
از اواسط فیلم تا حدودی فیلم از دست می رود، خصوصا جایی که در ذهن سرگرد تمامی مظنونین پشت سر هم مرجان رو به قتل می رسانند.
اما در کل فیلم را فیلمی محترم و قابل دیدن می دانم.

غافلگیری های روز اول :

1- وقتی پوریا پورسرخ در نقش "آقای الف" به تماشای گلزار در "دموکراسی تو روز روشن" می نشیند و از فیلم تعریف می کند و در این فیلم استقلال 6-0 به شموشک می بازد!

2- وقتی به دلیل کمبود امکانات باید فیلم 3 بعدی را در ایوان شمس ببینی و بعدش در ترافیک سنگین بمانی و وقتی 24 ساعت است غذا نخورده ای بگویند: ظرفیت غذا تکمیل است!

3- پس از 40 دقیقه از آغاز نمایش "هیچ کجا هیچ کس" به دلیل گرسنگی و خستگی از سالن بیرون آمدم و موقع برگشت با این پیغام مواجه شدم: وقتی از سالن بیرون بیای دیگر حق بازگشت نداری!

4- دیالوگ های جالب سکانس رویارویی فرامرز قریبیان و رضا رویگری در "گناهکاران"

 

منبع: سی نت

11933 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

گناهکاران - Gonahkaran        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و یکمین جشنواره فیلم فجر (255 خبر):

255 - فیلم‌فارسی از «رسوایی» شریف‌تر است / اظهارات صریح دکتر کوشکی درباره "رسوایی" و فیلم های مهم جشنواره سی و یکم فیلم فجر

254 - نظر خواهی خبرآنلاین از ۳۳ منتقد و نویسنده سینمایی / «دربند» و «آسمان زرد کم عمق» بهترین فیلم، رضا عطاران و نازنین بیاتی بهترین بازیگر

253 - جوایز بخش تجلی اراده ملی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر اهدا شد / "تنهای تنهای تنها" به تنهایی در صدر

252 - نازنين بياتی: بيكار ماندن را به بازی در نقشهای ضعيف ترجيح میدهم

251 - برندگان طنزواره بین المللی هم اعلام شدند!!!! / یادداشت طنز هادی حیدری اندر احوالات حواشی جشنواره فیلم فجر

250 - بهترین های جشنواره سی و یکم به انتخاب نویسندگان سی نت معرفی شدند / "دربند"، داودنژاد، شهاب حسینی، نازنین بیاتی و ...

249 - "ما كه نبايد از اينكه هنرپيشه فكش را كج مي‌كند، كمي روي پنجه پا راه مي‌رود يا زانوهايش را موقع راه رفتن به هم مي‌زند يا چشمانش قرمز است، تحت تاثير قرار بگيريم!!" / گفت‌وگو با ضيا‌ءالدين دري، عضو هيات داوري بخش مسابقه سينماي ايران

248 - رد دلایل داوران جشنواره فیلم فجر از سوی دو پزشک / کم‌توانان ذهنی می‌توانند بچه سالم به دنیا بیاورند

247 - بهروز افخمی (عضو هیات داوران جشنواره فیلم فجر): "حوض نقاشی" و "هیس" فیلم هایی ضعیف در ساختار و محتوا بودند - همه سیمرغ‌های "استرداد" حق‌اش بود - بهرام توکلی از کنار ساخت یک شاهکار عبور کرده است

246 - «حوض نقاشی» غلط علمی داشت - «استرداد» شاخص این دوره از جشنواره بود - بیانیه هیات داوران تند نبود / ناگفته‌های جمال شورجه از داوری‌های جشنواره‌ی فجر

>> همه اخبار سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت