New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدید اخبار سینمایی

arrow  طوفان تماشاچیان «زخم کاری» در توییتر/ ۳۴ میلیون دقیقه تماشا برای قسمت آخر

arrow  «سامی» جایزه بهترین فیلمنامه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم «کازان» روسیه را گرفت

arrow  پخش بین‌المللی «زالاوا» به کمپانی دانمارکی رسید

arrow  ویدئوی مراسم تشییع پیکر ژان پل بلموندو با اجرای موسیقی انیو موریکونه

arrow  خاطرات تورج منصوری از همکاری با داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، خسرو شکیبایی، فردوس کاویانی و …

arrow  سوژه بعدی کریستوفر نولان: نقش رابرت اوپنهایمر در ساخت بمب اتمی در جنگ جهانی دوم / اینبار بدون برادران وارنر

arrow  اکران «دشت خاموش» در گروه «هنر و تجربه» از ۲۲ شهریور

arrow  گفت و گوی مفصل با محمدحسین مهدویان پیرامون «زخم کاری»: میل به خشونت در همه ما هست / به تصویر کردن خشونت فیزیکی خیلی علاقه دارم

arrow  «دشت خاموش» و «خورشید» نامزد ۴ جایزه از پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیایی شدند

arrow  «مست عشق» تا پایان سال آماده نمایش می شود / با فیلمبرداری بخش های باقی مانده

arrow  شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز به «روبرتو بنینی» اهدا شد

arrow  مسافر نیمه شب / بازخوانی یادداشت احمد شاهوند برای زنده یاد رسول ملاقلی پور به مناسبت سالروز تولدش

arrow  کیومرث پوراحمد فیلم جنایی می‌سازد

arrow  جمع بازیگران اسکاری در یک نوآر جدید

arrow  انتشار بخش هایی از گفتگوهای تاریخ شفاهی سینماگران در روز ملی سینما

 

ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

ویژه تصویر «مافیا» در سینما

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

Cinema

جنگ جهانی سوم (هومن سیدی)

بازیگران: محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی

Cinema

بی مادر (سیدمرتضی فاطمی)

بازیگران: امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی، پردیس پورعابدینی، علی اوجی، سارا محمدی، بیتا عزیزاوقلو، شیرین ضابطیان و فاطمه میرزایی

Cinema

مهمانی از کارائیب (بهزاد فراهانی)

بازیگران: رضا بابک، شقایق فراهانی و آذرخش فراهانی کامران تفتی، رامین ناصرنصیر، مهناز غمخوار، فهیمه رحیم‌نیا، علی میلانی، مهدی میامی، رامین پورایمان و نوشین تبریزی

Cinema

ملاقات خصوصی (امید شمس)

بازیگران: پری ناز ایزدیار، هوتن شکیبا و ریما رامین فر

Cinema

احمد به تنهایی (حسین مهکام)

بازیگران: سهیل مستجابیان، محمود کلاری، بابک کریمی، سروش صحت، شاهرخ فروتنیان، علیرضا استادی، آندرانیک خچومیان، امیر شهرابی، محمد جزایری، مازیار تهرانی، نازآفرین فرجی، عبدالخالق استواری، غلامعلی رضایی، احمد نگهبان، محمد علی ارکان، حمید گرامی فر، علیرضا شریف زاده، مجید بیرقیان و باران کوثری

Cinema

کوزوو (میثم هاشمی‌طبا)

بازیگران: کورش تهامی، فرهاد آییش، روشنک گرامی، حمید ابراهیمی، هومن شاهی، سیاوش چراغی‌پور، مریم سعادت، بهرام ابراهیمی، بیوک میرزایی، امید روحانی و بهاره کیان‌افشار با حضور گوهر خیراندیش و بهناز جعفری

Cinema

در انتهای روز (بابک بهرام‌بیگی)

بازیگران: هانیه توسلی، رضا بهبودی، خیام وقارکاشانی، مهتاب ثروتی، شایسته سجادی، حسام رضائیان و با حضور شبنم مقدمی

Cinema

شادروان (حسین نمازی)

بازیگران: سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی و با هنرمندی رویا تیموریان رضا رویگری و بهرام ابراهیمی

Cinema

لایه‌های دروغ ( رامین سهراب)

بازیگران: رامین سهراب نادر فلاح آرمان درویش روشنک گرامی آنتی رینی آنو سینی‌سالو سونیا فارلینگ

Cinema

بدون قرار قبلی (بهروز شعیبی)

بازیگران: مصطفی زمانی - صابر ابر - الهام کردا

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

فیلم‌های بخش بین‌الملل را به سینمای رسانه‌ها برگردانید / نامه محسن آزرم به دبیر جشنواره سی و دوم فیلم فجر

:: 22 دی 1392  12:37:46 PM  ::

سالن همایشهای برج میلاد

سالن همایشهای برج میلاد

 

سی نت: جناب آقای رضاداد؛ دبیر محترم جشنواره‌ی فیلم فجر

حقیقت این‌که شک داشتم باید این نامه را خطاب به شما بنویسم، یا خطاب به مدیرانِ میانیِ این دوره‌ی جشنواره‌ و دست‌آخر به این نتیجه رسیدم که اگر شما، به‌عنوانِ دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر، دستوری یا توصیه‌ای به مدیرانِ میانی بکنید حتماً آن دستور یا توصیه عملی می‌شود. البته دستور یا توصیه‌ی عجیبی هم نیست؛ چیزی است که در این چند دوره‌ی اخیرِ جشنواره، به‌دلایلی که هیچ‌کس حوصله یا زحمتِ توضیح دادنش را نداشت، از سینمای رسانه‌ها حذف شده و اگر امسال دوباره به سینمای رسانه‌ها برگردد قطعاً اتّفاقَ مبارکی‌ است.

همه‌‌چیز ظاهراً از روزی شروع شد که سینمای رسانه‌ها از سینما فلسطین به برجِ میلاد منتقل شد و برجِ میلاد در آن دوره‌ی ده روزه به کاخِ‌ جشنواره بدل شد (موقّتی بودنِ کاخ هم البته نکته‌ای‌ است که باید درباره‌اش حرف زد) و منتقدان و مترجمان و خبرنگاران و خلاصه‌ همه‌ی آن‌ها که به اصحابِ رسانه مشهورند سر از برج میلاد درآوردند و دیدند چاره‌ای جز این ندارند که از بام تا شام در این برج بمانند و فیلم‌های برگزیده‌ی هیئتِ انتخاب را ببینند و اگر از فیلمی به هر دلیلی خوش‌شان نیامد تنها انتخاب‌شان نشستن روی صندلی‌های سالن انتظار بود (لابد شنیده‌اید که دو سال پیش، روزِ اوّلِ جشنواره، در سالنِ انتظار صندلی‌ای برای نشستن پیدا نمی‌شد و می‌گفتند دبیر جشنواره گفته صندلی‌ها را این‌جا نگذارید که سالن پُر شود) و گپ زدن یا کتاب خواندن و احتمالاً چیزی نوشتن.

امّا در سال‌های نه‌چندان دور که فیلم‌ها را در سینما فلسطین (یا کمی قبل از آن در سینما استقلال) می‌دیدیم هر روز دست‌کم یک سئانس به فیلم‌های غیرِ ایرانی هم اختصاص داشت؛ فیلم‌های بخش مسابقه‌ی بین‌المل، یا بخش‌های دیگری که به‌هرحال فیلم‌های غیرِ ایرانی در آن شرکت می‌کردند یا نمایش داده می‌شدند و همه‌ی آن تماشاگرانی که در آن سال‌ها به این سینماها می‌آمدند شماری از مهم‌ترین فیلم‌های دنیا را می‌دیدند و لازم به یادآوری نیست که این مهم‌ترین فیلم‌ها هم «گوست داگِ» جیم جارموش را در بر می‌گرفت هم «از شکلاتِ شما متشکرمِ» شابرول و «ای برادر کجایی؟» برادرانِ کوئن و خیلی فیلم‌های دیگر هم بود که فقط در جشنواره فرصت دیدارشان مهیّا می‌شد؛ مثلاً فیلم‌هایی از کارگردان‌های افغان. مسئله حقّ انتخابی بود که جشنواره به حاضران در سینمای رسانه‌ها می‌داد؛ این‌که بین فیلمی ایرانی و فیلمی غیرایرانی دست به انتخاب بزنند؛ همان‌طور که هر جشنواره‌ی دیگری (چه محلّی و چه بین‌المللی) دست به این کار می‌زند. امّا در سال‌های اخیر در سینمای رسانه‌ها خبری از فیلم‌های غیرایرانی نبود و هیچ مدیری حاضر نشد توضیحی در این باره بدهد که اگر جشنواره‌ی فیلم فجر ملقّب است به بین‌المللی پس چرا خبری از فیلم‌های بخش بین‌الملل در این سینما (کاخ جشنواره) نیست؟

حقیقت این است که به‌نظر می‌رسید بخش بین‌الملل به چشم مدیران قبلی بخش مهمی نبود و خیال می‌کردند با نمایش فشرده‌ی همه‌ی فیلم‌های ایرانی، همه‌ی تماشاگرانی را که از بام تا شام در این برج چشم‌به‌راه فیلم‌های دیدنی هستند راضی کرده‌اند. وقتی هم از آن‌ها سؤال می‌شد که برای تماشای فیلم‌های بخش بین‌الملل چه باید کرد؛ جواب می‌دادند که تشریف ببرید سینماهای دیگر و چنین جوابی بیش از همه خبر از ناآشناییِ آن‌ها با چیزی به‌‌نامِ مدیریتِ جشنواره‌ی فیلم می‌داد. شاید اگر کمی فکر می‌کردند به این نتیجه‌ی بدیهی می‌رسیدند که برج میلاد قاعدتاً در مرکز شهر نیست و رفت‌وآمد به آن ساده نیست و کسی که بخواهد برنامه‌اش را هم با برنامه‌ی نمایش فیلم‌ها در این سالن هماهنگ کند و هم به سالن‌های دیگری که فیلم‌های بخش مسابقه‌ی بین‌الملل را نمایش می‌دهد سر بزند، یک روز بعد قطعاً ترجیح می‌دهد در خانه بنشیند و دی‌وی‌دیِ یکی از فیلم‌های تازه‌ای را که از دست‌فروشی کنارِ خیابان خریده‌اند تماشا کند.

نمی‌دانم کار سختی است یا نه؛ ولی اگر در دوره‌های نه‌چندان دور (که اتّفاقاً خود شما دبیر جشنواره بوده‌اید) می‌شده که در سینمای رسانه‌ها هم فیلم‌های ایرانی را نمایش داد و هم فیلم‌های بخش مسابقه‌ی بین‌الملل را؛ لابد حالا هم می‌شود این کار را کرد و در سالن‌های خالیِ برج میلاد این فیلم‌ها را نمایش داد و فرصت تماشای این فیلم‌ها را از منتقدان و نویسندگان نگرفت. شاید در مدیران میانی جشنواره کسانی باشند که بگویند این کار فایده‌ای ندارد و سالن‌ها خالی می‌مانند و کسی این فیلم‌ها را نمی‌بیند ولی لابد می‌دانید که این حرف اهانتی است به خودِ جشنواره و البته هیئت انتخاب فیلم‌های بخش بین‌الملل که از چند ماه پیش سرگرم تماشا و انتخاب فیلم‌ها بوده‌اند و اصلاً مگر ملاک و معیار جشنواره‌ها پُر بودن یا خالی بودنِ صندلی‌های سالن است؟

حرفم را خلاصه می‌کنم آقای رضاداد؛ تا هنوز فرصت باقی است و هنوز جدول برنامه‌ی نمایش فیلم‌ها در برج میلاد نهایی نشده؛ لطف کنید راهی پیدا کنید که فیلم‌های مسابقه‌ی بخش بین‌الملل در برج میلاد هم به نمایش درآیند، یا به مدیران میانی و مشاوران خود توصیه کنید راهی برای این کار پیدا کنند تا روشی که مدیرانِ قبلی جشنواره در پیش گرفته بودند ادامه پیدا نکند. ناسلامتی برج میلاد در آن ده روز کاخِ جشنواره است و مگر می‌شود در کاخ جشنواره خبری از نمایش همه‌ی فیلم‌های بخش مسابقه‌ی بین‌الملل نباشد؟

 

منبع: خبر آن لاین

6004 - احمد شاهوند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و دومین جشنواره فیلم فجر (361 خبر):

361 - گاف عجیب و غریب هیات داوران جشنواره فیلم فجر در اعلام نام یک کاندیدا!/ نعیمه نظام دوست به جای شهین تسلیمی کاندیدا شد!

360 - بخش تجلی اراده ملی فیلم فجر برگزیدگانش را شناخت/ 7 جایزه برای «شیار 143»

359 - چرا «رستاخیز» در جشنواره‌ی فجر شهرستانها به نمایش درنیامد؟

358 - نام هایی که چیزی برای عرضه نداشتند! / یادداشت نیما بهدادی مهر برای جشنواره سی و دوم فیلم فجر

357 - ریز انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت برای بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر

356 - "خانه پدری"، کیانوش عیاری، نوید محمدزاده، مریلا زارعی و ... / بهترین های جشنواره سی و دوم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت معرفی شدند + لیست بهترین ها به انتخاب کاربران سایت

355 - حاتمی‌کیا: در این ایام به شدت به مباحث فیلم «چ» احتیاج داریم

354 - تجربه ی لذت ناب سینما / یادداشت خواندنی کاربر سی نت برای "ماهی و گربه"

353 - رقابت نزدیک سه فیلم / اعلام کاندیداهای بهترین های جشنواره سی و دوم به انتخاب نویسندگان و منتقدان سی نت / کاربران هم بهترین های جشنواره را انتخاب کنند

352 - این فیلم ها رو به کی نشون می دین؟ / یادداشت محمد هاشمی برای چند فیلم جشنواره فجر

>> همه اخبار سی و دومین جشنواره فیلم فجر

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت