New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  «جیران»سریالی بر پایه حوادث واقعی تاریخ ایران است/ فیلمنامه جیران پس از بررسی‌های کامل فنی و حقوقی،‌ پروانه ساخت دریافت کرد

arrow  «شب های مافیا» شنبه ها و یکشنبه ها، «دراکولا» سه شنبه‌ها / برنامه‌های نوروزی فیلیمو برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ اعلام شد

arrow  «دراکولا»ی مهران مدیری نوروز ۱۴۰۰ می‌آید / با ویشکا آسایش، محمد بحرانی، سیما تیرانداز، گلاره عباسی و نیما شعبان نژاد

arrow  تصویربرداری سریال تاریخی - عاشقانه «جیران» ادامه دارد

arrow  از حامد آهنگی و امیرمهدی ژوله تا مریم مومن و سیما تیرانداز / فینالیست های «شب های مافیا» مشخص شدند

arrow  «دختر شیطان» به شبکه خانگی آمد

arrow  صدور پروانه برای کاهانی کوچک + صدور چهار پروانه دیگر

arrow  همبازی شدن پرویز پرستویی و پسرش در سریال «هم گناه»

arrow  ژست رفاقتی مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی روی پوستر «هیولا»/ سریال جدید مهران مدیری با بازی فرهاد اصلانی از دوشنبه نهم اردیبهشت ماه منتشر می شود

arrow  در ابریشم عادت آسوده بودم / یادداشت حمید سلجوقی برای فیلم "پرویز" به بهانه عرضه در شبکه نمایش خانگی

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

حسن فتحی سکوتش را شکست/ احتمال ساخت فصل چهارم سریال «شهرزاد»

:: 22 خرداد 1397  2:14:08 PM  ::

شهرزاد - سریال شبکه نمایش خانگی

شهرزاد - سریال شبکه نمایش خانگی

 

سی نت: حسن فتحی که کارگردانی سه فصل از سریال «شهرزاد» در شبکه نمایش خانگی را بر عهده داشت، به دنبال توزیع آخرین قسمت از این سریال، پس از مدت‌ها سکوتش را شکست و به بیان توضیحاتی درباره تجربه حضور در این پروژه و حواشی که در این مدت دامن‌گیر سریال بود، پرداخت.

به گزارش سی نت، حسن فتحی که چند سالی است با ساخت سریال «شهرزاد» به شبکه نمایش خانگی کوچ کرده است، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، از حواشی ایجاد شده برای این سریال به دنبال مشکلات مالی تهیه‌کننده، احتمال ساخت فصل چهارم و به طور کلی شرایط تولید آثار هنری نمایشی سخن گفت.

قسمت پایانی فصل سوم سریال «شهرزاد» با کشته شدن «قباد» به عنوان یکی از کاراکترهای اصلی این سریال، روز گذشته (۲۱ خرداد ماه) در شبکه نمایش خانگی توزیع شد و در حالی که به نظر می‌رسید فصل سوم نقطه پایان سریال «شهرزاد» باشد، حسن فتحی از احتمال تولید فصل چهارم و بازگشت کاراکتر «قباد» سخن گفته است.

متن کامل این مطلب به شرح زیر است:

«به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقی است ... خانم‌ها، آقایان، تماشاگران محترم سه فصل سریال شهرزاد به پایان رسید و امید است در آینده نزدیک امکان ساخت فصل چهارم آن که در آن شاهد بازگشت مجدد قباد، شهرزاد و فرهاد به متن قصه خواهیم بود، فراهم گردد!

سریال «شهرزاد» برای مخاطبانش ماجرای تراژیک و آمیخته با تخیل عشق و سیاست و پول در ایران دهه ۳۰ شمسی بود و برای من و همکارانم تجربه‌ای دشوار و طاقت‌فرسا در دهه نود شمسی! در اینجا و در این زمانه که ماییم واقعیت‌ها بسیاری از اوقات از امر تخیلی‌، تخیلی‌تر هستند و از همین رو باید در میان گذاشته شوند تا بتوان باور کرد و اعتماد کرد. شفاف‌سازی این واقعیت‌های تاریک و تودرتو تنها راه تداوم و بقا برای همگان و به خصوص هنرمند است.

ساخت و ساز سریال «شهرزاد» در این پنج سال کلکسیونی از آزمون‌های رنگارنگ برای هنر و هنرمندی شد که می‌خواهد بیافریند، مستقل بماند و اخلاقی عمل کند؛ آزمون‌هایی که عبارت باشند از تلاش برای پیدا کردن نسبت میان هنر از یک سو و سه‌گانه سرمایه، سیاست روز و افکار عمومی از سوی دیگر.

همه این سال‌ها کارگردانی برای من آکروباسی میان اصولی چون استقلال، رفتار اخلاقی، شفافیت و البته یافتن بهترین نسبت با همین سه گانه بوده است و با سریال «شهرزاد» در بسیاری از لحظات این آکروباسی به قصد حفظ تعادل در معرض تهدید قرار گرفت.
تردیدی نیست که صنعت سینما و فیلم:

ـ با خلق و تخیل سروکار دارند و نیازمند خلوت و امنیت ذهنی است.

ـ کاری است گروهی و موفقیتش در گرو همکاری و همبستگی میان همه افراد گروه.

ـ با مخاطب سروکار دارد و به این معنا که نه تنها باید مورد پسند قرار بگیرد بلکه باید نقاد ناروایی‌های فرهنگی و عادات عمومی هم باشد.

ـ به دلیل نقش اجتماعی‌اش همیشه در تنش است با سلیقه‌های متفاوت سیاسی.

ـ و نهایتا اینکه برای به سرانجام رساندن خود نیازمند پول است در عین اینکه باید مستقل باشد.


حفظ تعادل برای یک فیلمساز در خلق و تولید یک اثر هنری التزام به این نکات است و متأسفانه چنین التزامی در جامعه ما همواره در معرض تهدید و تردید قرار می‌گیرد: تردیدی میان منافع خود و دیگری؛ میان اخلاق و مصلحت؛ میان استقلال و میل سیاست به دخالت؛ میان منطق سرمایه و جنس هنر؛ میان افکار عمومی و نقد آن. این تعادل‌های ضروری و الزامی متأسفانه از همان فصل اول سریال به واسطه ضرب و زور رسانه‌ای برخی سلیقه‌ها در معرض آسیب و تهدید قرار گرفت.

در تمام مدت من سعی کردم تا به یاری همکارانم این تنش‌ها و حاشیه‌ها را که گاه به افکار عمومی ربط پیدا می‌کرد و گاه به سیاست‌های رسمی و متولیان رسمی تاریخ معاصر و قرائت‌های مسلط از تاریخ، نادیده گرفته و کار را به انجام برسانم و البته استقبال عمومی مخاطبان متنوع و متعلق به اقشار مختلف در داخل و خارج از کشور پشت و پناه و نقطه اتکای محکمی شد برای تداوم کار. فصل اول سریال «شهرزاد» با اعتماد، همدلی و امیدی که برانگیخت پاداش خود را گرفت. اما همزمان با ازسرگیری فصول بعدی سریال اثری که مباهات می‌کرد به اعتمادی که در میان مردم برانگیخته بود ناگهان در معرض اتهام قرار گرفت. این بار شایعه شبهات مالی بحران ایجاد کرد. باید جواب می‌دادیم: سرمایه از کجا آمده است؟ از متولی قانون تا فعال مدنی، از چپ و از راست، از رومی روم تا زنگی زنگ، ارکستروار، هماهنگ و پرسروصدا و گسترده منابع مالی این سریال را که مستقل بود و خارج از نهاد صداوسیما پخش می‌شد به پرسش گرفت و این بار با وارد آوردن اتهام، پولشویی و اختلاس همه اعتماد عمومی را نشانه رفت!

چه باید می‌کردیم؟ تن می‌دادیم به شایعه و شبهه و بازار داغ جوسازی و کار را تعطیل می‌کردیم؟ و یا به رغم تهمت‌ها و افتراهای ریز و درشت که علاوه بر حیثیت تهیه‌کننده سریال آبروی من، همکار نویسنده‌ام و یکی، دو تن از بازیگران اصلی سریال را نشانه رفته بود و با امید برطرف شدن شبهات و شایعه‌پراکنی افرادی که با هر نیت و انگیزه توقف فیلمبرداری «شهرزاد» را هدف قرار داده بودند کار را ادامه می‌دادیم؟

کنون در پایان ساخت و تولید و پخش صحبت کردن از بزنگاه‌هایی که هرگاه کارگردان و دیگر دست‌اندرکاران سریال «شهرزاد» را در برابر انتخاب‌هایی خطیر قرار می‌داد به چندین کار می‌آید:

ـ باید دانسته شود سریالی که موجب همدلی و هیجان و کنجکاوی نسبت به گوشه‌هایی از تاریخ معاصر در نزد مخاطبانش شده به قیمت مدیریت چه تنش‌ها و دست و دل لرزیدن‌هایی میسر گشت.

ـ باید دانسته شود تا بتوان بر آن اساس برای ادامه کار، راه حل و چشم‌اندازی روشن‌تر ترسیم کرد.

ـ باید دانسته شود تا افکار عمومی به سرعت بازیچه دست متولیان ثروت و منطق قدرت نشود و برای نفرین و آفرین گفتن شتاب نکند و صبوری بیاموزد و طمأنینه پیشه کند.

من در سال‌های حضور در این عرصه تنها به یمن همین اعتماد به مردم، اعتماد به روشنگری زمان و صبوری بوده است که از پا نیفتاده‌ام و مرارت‌ها را تاب آوردم؛ و اکنون در کلام آخر به نیابت از سوی یک به یک همکارانم قدردان قدرشناسی و حسن توجه مردم عزیزی هستم که سریال «شهرزاد» را به رغم همه نقصان‌ها و کاستی‌های آن مورد حمایت و اعتماد خود قرار دادند.

طهران، خرداد ۹۷»

.......................................................

«شهرزاد» مجموعه‌ای نمایشی است که فصل اول آن در سال ۹۴ در ۲۸ قسمت و فصل دوم آن در سال ۹۶ در ۱۵ قسمت پخش شد. همچنین توزیع فصل سوم این سریال هم در ۱۶ قسمت در زمستان ۹۶ آغاز شد.

سریال «شهرزاد» را می‌توان پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین سریال نمایش خانگی ایران دانست.

علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، امیر جعفری، مهدی سلطانی، هومن برق‌نورد، امیرحسین فتحی، گلاره عباسی، رویا نونهالی، آتنه فقیه نصیری، رضا کیانیان، پرویز فلاحی‌پور، ابوالفضل پورعرب، پانته‌آ پناهی‌ها، غزل شاکری و ... از جمله بازیگران این مجموعه نمایشی بودند.

 

منبع: ایسنا

3292 - فائز حسینی

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

شهرزاد - Shahrzad        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

حسن فتحی        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت