New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  روح زمانه / یادداشت مهرزاد دانش به مناسبت سالروز تولد رخشان بنی اعتماد

arrow  آزاده نامداری اولین و آخرین قربانی این ماجرا نیست/ یادداشت نزهت بادی برای درگذشت آزاده نامداری

arrow  تجربه‌ی لذت بخش تلاقی سینما و نقاشی/ یادداشت آرش عنایتی برای فیلم «The round up» ساخته میکلوش یانچو

arrow  بانو لیلی / یادداشت احمد شاهوند برای فیلم «بی همه چیز»

arrow  رمانتیسم کلیشه ای و کهنگی / یادداشت کوتاه احمد شاهوند برای فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا»

arrow  نچندان راضی کننده در شروع، امیدوارکننده و کنجکاوی برانگیز در پایان / یادداشت احمد شاهوند برای قسمت اول "قورباغه"

arrow  چه کسی ستاره «خائن کشی» خواهد شد؟ / امیر جدیدی، مهران مدیری، حمید فرخ نژاد یا حامد بهداد؟

arrow  لذت بازی ... / سرمقاله احمد شاهوند برای انتشار پرونده ویژه بهترین فیلم های دهه نود سینمای ایران در ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه»

arrow  شکوه یک جدایی / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به عنوان بهترین فیلم دهه نود سینمای ایران

arrow  پرهيز از رويا پردازی / یادداشت عزیزالله حاجی مشهدی برای فیلم «خانه پدری» به عنوان دومین فیلم برتر دهه نود سینمای ایران

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

اختصاصی سی نت (سینما شبکه)

به رنگ خون ، خیانت و قتل / تحلیل و بررسی مجتبی اردشیری از ژانرهای غالب جشنواره سی و هفتم فیلم فجر

:: 2 اسفند 1397  7:09:58 PM  ::

فیلم سینمایی

فیلم سینمایی "ماجرای نیمروز 2: رد خون" به کارگردانی محمدحسین مهدویان

 

سی نت: جشنواره سی و هفتم فیلم فجر برخلاف آرامشی نسبی که به خود دید، با تنوع گونه ای، یکی از کم نظیرترین دوره های خود را طی یک دهه اخیر تجربه کرد. مهم ترین بخش این دستاورد، بیرون آمدن دوربین از آپارتمان ها و فضای بسته و پرداختن به سوژه های خارجی و بیرونی بود که این مهم با توجه به وابستگی عجیب درام های ایرانی به چهارچوب خانه و آپارتمان طی سالیان اخیر، امتیازی مهم برای سینمای داستان گوی ایران محسوب می شود.

به عبارتی اگر بخواهیم خیلی واضح به این مورد بپردازیم باید بگوئیم که به جز دو فیلم «تیغ و ترمه» و «جمشیدیه» در بخش سودای سیمرغ، دیگر فیلمی را نمی یابیم که در فضای محصور آپارتمان روایت شود گرچه این دو فیلم نیز با اغماض در این فهرست گنجانده شده اند اما وابستگی هسته مرکزی داستان در این دو فیلم در این فضاهای محصور خلاصه می شود.


تکثر پسوند برای درام های ...

بدنه سینمای ملی ما، درام است به گونه ای که وقتی در ژانر محبوبی چون وحشت، دست به خلق اثر می زنیم، نخست پایه های دراماتیک آن را قدرت می بخشیم که این مهم البته بسته به بافت جمعیتی و اعتقادی مردم سرزمین مان، امری محتوم تصور شده و باور اینکه فیلمی بدون چارچوب درام بتواند در گونه ای، شکلی روایی پیدا کند، امری محال به نظر می رسد.با این حال اما در این دوره از جشنواره، درام های بسیاری داشتیم که در گونه های مختلف روایت شدند.

در درام عاشقانه، «آشفته گی»، «سال دوم دانشکده من»، «شبی که ماه کامل شد» و «ناگهان درخت» را داریم که این فیلم ها با توجه به اینکه عاشقانه هایی صرف نیستند، در چارچوب اثر، به یک علاقمندی گاها غیرمستقیمی می رسند که عاشقانه تعبیر می شود. حتی در فیلمی مانند «ناگهان درخت» که شکل مستقیمی از عشق نمی بینیم و حتی در بخش هایی به نقد عشق و جریانات مرسوم رمانتیک می پردازد اما در لفافه مخاطب با یک اثر عاشقانه مواجه است.

در حوزه مقاومت و اعتقادی نیز جشنواره امسال سه فیلم «23 نفر»، «خون خدا» و «ماجرای نیمروز 2 : رد خون» را داشت که برخلاف شائبه های دوره های گذشته که احساس می شد فیلم های این حوزه به سفارش و تائید مقامات دیگر در فهرست مسابقه گنجانده شده اند، تمام متکی بر تکنیک های فرمیک خود در این رویداد حضور داشتند به طوری که دو فیلم از این سه فیلم تا روزهای پایانی جشنواره در فهرست آرای برتر مردمی قرار داشتند و «خون خدا» هم که در این فهرست نبود، توانست رضایت نسبی منتقدان را به دست آورد.

در این دوره، سه درام جاده ای نیز در بخش سودای سیمرغ حضور داشتند: «سمفونی نهم»، «قصر شیرین» و «قسم» که هر سه این فیلم ها توانستند بهره بردار های دراماتیکی از جاده و مقوله سفر به عمل آورده و داستان خود را در همین مسیر جاده ای روایت کنند. اتفاقی که طی سالیان اخیر احساس می شد به اشباع رسیده و علت کم میلی کارگردانان در پرداخت جاده ای، عدم ایده پردازی آنها در این مدیوم است که این سه فیلم، چنین ادعای احتمالی را باطل کردند.
در مقوله قصاص نیز امسال شاهد حضور سه فیلم بودیم: «جمشیدیه، «طلا» و «قسم». نوع قصاص در «جمشیدیه»، به همان شکلی بد که تاکنون در آثار بسیاری شاهد بودیم. در «طلا» اگرچه مخاطب با قصاص از نوع دادگاه و دستگیری و زندان و مباحثی از این قبیل مواجه نیست اما کارگردان به برخورد جبری روزگار و دست خدا اشاره دارد که بیانی مفهومی داشته و سینمای قصاص را از آن پرداخت کلیشه ای همیشگی خود جدا می کند.در «قسم» هم مخاطب با رگه ها و ترکش های قصاص مواجه است و به درگیری های یک طرف حادثه در رسیدن به حکم قصاص مواجه می شود که همین، بیانی تازه در این مدیوم محسوب می شود.

اما خیانت که طی این سال ها، به مدیومی محبوب برای سینماگران تبدیل شده، گویا با آزادی های عملی که امسال به فیلمسازان داده شده، از تعدد بیشتری به نسبت دوره های قبلی جشنواره بهره مند بوده و بیشترین تعداد درام های موضوعی را پس از درام-هایی با طعم مرگ و قتل به خود اختصاص داده است.در جشنواره امسال، 5 فیلم با محوریت خیانت زناشویی به روی پرده رفت : «تیغ و ترمه»، «سال دوم دانشکده من»، «طلا»، «قسم» و «مردی بدون سایه».

نکته جالب در این پرداخت ها آن بود که فیلمسازان، از مواجهه مستقیم با خیانت طفره رفته و به دنبال پیگیری و تبعات این جریان هستند.در این 5 فیلم، خیانت با اهرمی برای تاثیرگذاری در زندگی آتی کاراکترها لحاظ شده و یا به تاثیراتی می پردازد که در زندگی آن زوج ها می گذارد.با شکل حرفه ای تری از خیانت مواجه هستیم که زمختی اشارات مستقیم آن را ندارد و می تواند برشی از برخی احوالات جامعه امروز ما باشد.هر چند که برخی از کارگردانان این 5 فیلم، به صراحت مقوله خیانت در فیلم خود را نفی کرده اند حال آن که اگر خیانت را از این 5 فیلم بگیریم، محوریت داستان الکن مانده و رشد نمی یابد.


درام هایی با رنگ خون؛ دو سوم از جشنواره

اما در داده های آماری جشنواره امسال به پررنگ بودن درام هایی از جنس خون، مرگ های غیرطبیعی و قتل می رسیم.به طوری که 15 فیلم از 22 فیلم سودای سیمرغ، آغشته به خون و قتل هستند.فیلم های مسخره باز، مردی بدون سایه، متری شیش و نیم، قسم، طلا، جمشیدیه، ماجرای نیمروز 2 : رد خون، قصر شیرین، شبی که ماه کامل شد، سمفونی نهم، غلامرضا تختی، سال دوم دانشکده من، تیغ و ترمه، خون خدا و 23 نفر واجد چنین داده هایی هستند. از این تعداد اما 8 فیلم با محوریت قتل ساخته شدند که آماری تکان دهنده به نسبت دوره های قبلی جشنواره محسوب شده و قابل تامل است.

نکته نگران کننده این قتل ها، فرآیند عادی جلوه دادن آن و تلاش برای مواجهه غیراخلاقی با آن است.بدون اغماض تنها در «جمشیدیه» بود که کاراکتر اصلی دریا (سارا بهرامی) به واسطه عذاب وجدان خود را معرف کرده و درام، سیر طبیعی خود را می پیماید.در فیلم های دیگر، کاراکترهای اصلی یا به دنبال فرار از این رخداد هستند و یا به دنبال عادی سازی روحیات خود، به دنبال مسیرهای غیرقانونی و البته غیراخلاقی در مواجهه با قتل می گردند که این حجم از فرار در برابر قتل، تاکنون در یک دهه اخیر جشنواره فجر سابقه داشته است.


تاکیدهای هدف دار!

در جشنواره سه یا چهار دوره قبل بود که خبری در خروجی رسانه ها منتشر شد مبنی بر محدودیت هایی که دست اندرکاران بزرگترین رویداد سینمایی کشور در برابر سکانس هایی که عمل سیگار کشیدن را نشان می دادند، قائل شده اند.اتفاقی که خیلی زود در محافل مختلف پیچید و علت آن، تعدد سکانس ها و فیلم هایی بود که به وضوح عملی مانند سیگار کشیدن را به تصویر می کشیدند.این اتفاق، نقل محافل آن دوره از جشنواره بود.حالا که به این بهانه می نگریم، چندان نمی توانیم حقاینت آن را بپذیریم اما در جشنواره امسال، پدیده هایی وجود داشت که به مانند سیگار کشیدن آن دوره، در چندین فیلم اشاعه یافته و گویی تصور می کردیم با یک مهندسی عجیب در طراحی این صحنه ها آن هم در چندین فیلم مواجه هستیم.

از سیگار کشیدن خانم ها گرفته تا خوانندگی آنها و البته در چندین فیلم، صحنه حرکات موزون که به وضوح نمایش داده می شود. پوشش روسری یا هر چیزی برای پوشاندن موی سر بازیگران زن نیز در چندین فیلم دستخوش تغییر شده بود تا احتمالا زمینه برای تهییج بیشتر فیلمسازان و البته ورود به خطوط قرمز، کمی عادی تر شود. ضمن اینکه همان مقوله سیگار کشیدن بازیگران مرد نیز در این دوره، تقریبا در تمامی فیلم ها وجود داشت و صدالبته که تا وقتی که مواردی جدید از رونمایی از کاراکترهای خانم وجود دارد، قطعا سیگار کشیدن آقایان نمی تواند محلی برای مناقشه باشد.

این قبیل تصاویر و صحنه ها، چیزهایی نیستند که در فیلمنامه وجود داشته باشند و در اجرا به آن رسیده می شود. حال آن که سینما هم نمی تواند مانند تولیدات تلویزینی برای کارهای خود ناظر کیفی داشته و این قبیل موارد را از طریق وی سر صحنه رفع و رجوع کند بنابراین چون فیلم ها در نمایش جشنواره ای خود، کمترین ممیزی را داشته و بعدا برای اکران عمومی، دستخوش سانسور شده و همین، زمینه ها را برای دوری و در مواردی بایکوت چند ساله یک اثر آماده می کند بنابراین باید با این حرکت خزنده، به گونه ای رفتار شود که نه هزینه ای برای وزارت و شورای پروانه نمایش به بار آورد و نه فیلمسازان ما دست به خودسانسوری زده و یا اعتماد خود را به نهادهای قانون گذار سینما از دست دهند.

موارد فرعی دیگر

همان گونه که اشاره شد، درام های شلوغ با داستان های موازی، یکی از علاقمندی های کارگردانان امروز ماست علی الخصوص اینکه به جز 5 فیلمساز قدیمی، ساختار کلی فیلمسازان این دوره جشنواره را فیلمسازان جوان زیر 40 سال تشکیل می داد. مخصوصا آن که فیلمسازان «جان دار» که در بخش نگاه نو حضور داشت را متولدین دهه 70 تشکیل می دادند. طبیعتا نسل جدید پیرو این خطوط داستانی، علاقمندی ویژه ای به لوکیشن های متعدد داستانی دارد اما خیلی جالب است که بدانید سه فیلم سودای سیمرغ جشنواره امسال در لوکیشنی محدود روایت شدند: «مسخره باز»، «قسم» و «سرخپوست». خیلی جالب است که بدانیم خلاقیت به خرج داده شده در عناصر روایی و بصری این سه فیلم به اندازه ای است که هم منتقدان زبان به تحسین این سه فیلم باز کردند و هم اینکه فیلم ها در سینماهای مردمی به چندین بار سانس فوق العاده کشیده شده و گویا رضایت خاطر مخاطبان عام سینما نیز به این آثار جلب شده است.

هم چنین تصور می شود نسل جدید فیلمساز برای نشانه گرفتن ایده های زندگی های جدید، تم روایت خود را در عصر و فضای پرچالش کنونی خلاصه می کنند حال آن که باید بدانیم در جشنواره امسال، 4 فیلم در دهه های قبلی روایت می شوند: «سرخپوست» و «غلامرضا تختی» در سال های پیش از انقلاب (دهه 40) و «23 نفر» و «درخونگاه» هم به ترتیب در دهه های 60 و 70.


تداوم نگرانی از بابت فقر ژانر

همان گونه که مشاهده شد، تقریبا تمام فیلم های بخش مسابقه و البته نگاه نو جشنواره امسال را درام های مختلف تشکیل داده است: از درام های ورزشی و عاشقانه بگیرید تا درام های ملتهب سیاسی، جاده ای و آپارتمانی و البته درام هایی با مقولاتی چون خیانت، قتل و قصاص.طبیعی است که شیوه ریل گذاری مدیریتی سینمای ایران اگرچه در درام، موفقیت های خیره کننده منطقه ای و جهانی را نشانه گرفته و به توفیقات بسیاری نیز نائل آمده است اما نمی توان از نشانه گذاری های اشتباه یا فاقد کفایت در حوزه هایی چون کمدی، وحشت، کودک، دفاع مقدس و . . . غافل ماند.در جشنواره امسال دو فیلم «زهرمار» و «پالتو شتری» با عنوان کمدی معرفی شدند که از قضا هیچ یک از فیلم ها وجاهت کمیک را نداشته و آشکارا از روایات دراماتیک بهره مند بودند.حتی «مسخره باز» نیز یک روایت فانتزی محسوب می شود تا اثری با بار کمیک.

این یک دست بودن پهنه موضوعات پرداختی در جشنواره ای که ادعا می کند بزرگترین رویداد سینمایی منطقه است و در آستانه 40 سالگی نیز قرار دارد، نمی تواند نشانه های خوشایندی محسوب شود. علی الخصوص اینکه جشنواره تنها به ویترینی برای نمایش آثار آماده تبدیل شده که در طول سال، هیچ فعالیت و سیاست گذاری را در پی نمی گیرد.گرچه نمی توان ساماندهی ژانرهای سینمایی را از یک جشنواره طلب کرد اما در حال حاضر، پررنگ ترین وجه اشتراک میان نسل های مختلف فیلمساز، فیلمنامه نویس و دیگر عوامل فنی یک فیلم، نه مدیران سینمایی هستند که در دولت های مختلف در رفت و آمد قرار دارند و نه وزارت ارشاد است که در هر دوره ای، مشی خاص خود را پی گرفته و بعضا هم تسلیم فشارهای بیرونی می شود، بلکه جشنواره فیلم فجری است که همه به آن به چشم آخرین امید نگاه می کنند و با وجود انتقادات صریحی که به آن دارند، همواره تمام تلاش خود را می کنند تا در این رویداد سینمایی بزرگ شرکت داشته باشند.

وقتی جشنواره را بزرگترین جشن انقلاب می دانیم، عاقلانه تر است که به کارکردهای احتمالی دیگر آن نیز توجه کرده و کاربرد آن را از یک ویترین صرف به مهندسی ژانرهای سینمایی و حمایت از گونه های فقیر سینمای ملی معطوف داریم.نهادهای ذیربط ریل گذاری چنین جریانی، دهه هاست مشغول مهندسی این وضعیت هستند اما می بینیم که ژانرهای دیگر روز به روز فقیرتر می شوند و درام جشنواره ای در حال توسعه افسارگسیخته و کمدی گیشه ای هم در حال اشاعه به خانواده دیگر ژانرهای سینمایی است.

 

منبع: سی نت (سینما شبکه)

5696 - احمد شاهوند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر (289 خبر):

289 - رقابت نزدیک «سرخپوست» و «متری شیش و نیم» / بهترین های جشنواره سی و هفتم فیلم فجر به انتخاب نویسندگان سی نت

288 - 30 یادداشت کوتاه برای 30 فیلم بلند / یادداشت های کوتاه احمد شاهوند از فیلم های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

287 - ایده آلیست نباشیم / جمع بندی مازیار معاونی از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به قلم

286 - جشنواره اي جان دار / یادداشت کوتاه فرهاد خالدی نیک به كيفيت آثار جشنواره سي و هفتم

285 - ناگهان سینما / تحلیل سیدجواد صفوی بر سی و هفتمن جشنواره فیلم فجر

284 - وقار بازیگری / مرور نیما بهدادی مهر بر بهترین نقش آفرینی های کارنامه علی نصیریان به بهانه کسب نخستین سیمرغ بلورین

283 - به رنگ خون ، خیانت و قتل / تحلیل و بررسی مجتبی اردشیری از ژانرهای غالب جشنواره سی و هفتم فیلم فجر

282 - از امین حیایی تا نوید محمدزاده / یادداشت مهدی تیموری برای بهترین بخش جشنواره سی و هفتم فیلم فجر: بازیگر نقش اول مرد!

281 - بازگشت میرکریمی به اوج / یادداشت ایمان آیینه دار برای فیلم «قصر شیرین»

280 - برداشت کوتاه / یادداشت حمید سلجوقی درباره چند فیلم از جشنواره سی و هفتم

279 - ده فیلم ، ده فصل ماندگار / یادداشت زرنوش محمدی از سکانس های دیدنی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

278 - یک کارگردانی شسته‌رفته / یادداشت ایمان آیینه دار برای فیلم «بنفشه آفریقایی»

277 - امیدوار به سینمای ایران با بهترین فجر یک دهه اخیر / تحلیل مهدی تیموری از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

276 - ضیافتی به میزبانی صاحب سبک ها / یادداشت شبیر نعلبندیان برای چند فیلم جشنواره سی و هفتم فیلم فجر

275 - می توانست شیرین تمام شود ... / یادداشت پاشا ابراهیمی درباره ی جشنواره سی و هفتم فیلم فجر

274 - شماره یازدهم نشریه الکترونیکی سی نت ویژه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر منتشر شد

273 - این‌ها فیلم نیستند / یادداشت ایمان آیینه دار برای چند اثر نامطلوب جشنواره فیلم فجر سی و هفتم

272 - کارگردانی خوب در خدمت هیچ! / یادداشت ایمان آیینه دار برای فیلم های «شبی که ماه کامل شد» و «ناگهان درخت»

271 - "شبی که ماه کامل شد" با شش سیمرغ فاتح سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

270 - "شبی که ماه کامل شد" با ۱۳ نامزدی در صدر / اسامی نامزدهای سی و هفتمین جشنودره فیلم فجر اعلام شد

269 - احترام به زبان سینما / یادداشت ایمان آیینه دار برای فیلم "آشفته گی"

268 - طلای ناب / یادداشت ایمان آیینه دار برای فیلم "طلا" ساخته پرویز شهبازی

267 - میان عشق و وظیفه / یادداشت سیدرضا صائمی برای فیلم «سرخپوست» ساخته نیما جاویدی

266 - همایون سینمای ایران / یادداشت آرش عنایتی برای فیلم سینمایی «مسخره باز» ساخته همایون غنی زاده

265 - کارگردان های سربلند / نگاهی به فیلم های «جان دار»، «سونامی» و «قسم» / یادداشت های روزانه احمد شاهوند از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر - 9

264 - اثری مطلوب در گام دوم / یادداشت مصطفی محمودی برای فیلم «متری شیش و نیم» ساخته سعید روستایی

263 - از کازابلانکا تا هزاردستان / یادداشت شبنم محمودی شرق برای فیلم «مسخره باز» ساخته همایون غنی زاده

262 - قدرت در توجه مناسب به سینمای قصه گو / یادداشت علی دهباشی برای فیلم «جان دار» ساخته حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری

261 - تصمیم نوید محمدزاده به صلاح خودش و سینمای ایران نیست / یادداشتی از کیوان کثیریان

260 - استقبال اهالی غرب تهران از پردیس تازه تاسیس «ایران مال» در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

259 - اکران ویژه فیلم سیروس الوند فردا یکشنبه 21 بهمن ماه در پردیس سینمایی چارسو

258 - مدیر سینما آزادی اعلام کرد: افزایش چشمگیر سانس‌های فوق‌العاده در جشنواره سی و هفتم

257 - «متری شش و نیم» را با نیم کره چپ و «سرخ‌پوست» را با نیم کره راست ذهنم فیلمبرداری کردم/ ناگفته‌های «هومن بهمنش» پرکارترین فیلمبردار جشنواره فیلم فجر

256 - پیشنهادم انتخاب 15 فیلم در بخش سودای سیمرغ و 13 فیلم در بخش نگاه نو بود /10 فیلم با 7 رای انتخاب شدند

255 - هوتن شکیبا: بازی در مدیوم‌های مختلف تفاوت چندانی ندارد

254 - محمد امامی سهمی در «جاندار» ندارد/ حساسیت فاطمه معتمدآریا به پول‌های کثیف

253 - تکان دهنده و حرفه ای / یادداشت مجتبی محمودی شرق برای فیلم «قسم» ساخته محسن تنابنده

252 - پس از ۵ ماه هنوز از تلویزیون طلب دارم/ زمین‌خوردن یک «حمال طلا»

251 - «دیدن این فیلم جرم است» هم به جمع فیلم‌های سانس ویژه‌ای پیوست

250 - روایت قاضی شهریاری از پرونده‌های قضایی فیلم فجر / "قسم" را پسندیدم

249 - حاشیه‌های «ماجرای نیمروز ۲» و «خون خدا» در تلویزیون

248 - بهرام رادان: بازی در یک فیلم‌ ورزشی رویای من بود

247 - بیش از ۱۰ سانس فوق‌العاده در یک شب برای فیلم «متری شیش و نیم» روستایی

246 - رنگ آمیزی مشروطه / یادداشت آرش عنایتی برای مستند «بهارستان خانه ملت» ساخته بابک بهداد حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

245 - سرگردان میان موضوعات گوناگون / یادداشت شبنم محمودی شرق برای فیلم «سونامی»

244 - جدال نابرابر میان دو ذهن هوشمند / یادداشت شبنم محمود ی شرق برای فیلم «سرخپوست» ساخته نیما جاویدی

243 - اثری سردستی در خدمت سینمای تجاری / یادداشت نسا نیکو برای فیلم «ایده اصلی» ساخته آزیتا موگویی

242 - یک روز سینمایی / نگاهی به فیلم های «متری شیش و نیم»، «ایده اصلی» و «سرخپوست» / یادداشت های روزانه احمد شاهوند از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر - 8

241 - «سرخ پوست» در صدر جدول ارزش گذاری نویسندگان سی نت / «متری شیش و نیم» در رده دوم

240 - «23 نفر» هم حذف شد / پنج فیلم برتر آرای مردمی تا پایان روز هشتم اعلام شد

239 - اثری ماندگار از دوران دفاع و مقاومت / یادداشت علی دهباشی برای فیلم «23 نفر»

238 - نقد اجتماعی در قالب یک کمدی مفرح و سالم / یادداشت شبنم محمودی شرق برای فیلم «پالتو شتری»

237 - جمع و جور و محترم و یکدست / نگاهی کوتاه به فیلم های «دیدن این فیلم جرم است»، «23 نفر» و «پالتو شتری» / یادداشت های روزانه احمد شاهوند از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر - 7

236 - ۶ فیلم برتر آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد/ «جان‌دار» حذف شد

235 - احیای قهرمان کلاسیک / یادداشت ایمان آیینه دار برای فیلم «درخونگاه»

234 - درخشان در ایده پردازی و لکنت در ارائه / یادداشت شبنم محمودی شرق برای فیلم «مردی بدون سایه» ساخته علیرضا رییسیان

233 - نه "ماه عسل" نه "در شهر" / یادداشت لاله محمودی برای فیلم «یلدا» ساخته مسعود بخشی

232 - یکی از یکی ضعیف تر / نگاهی به فیلم های «یلدا»، «جمشیدیه» و «مردی بدون سایه» / یادداشت های روزانه احمد شاهوند از جشنواره سی و هفتم فیلم فجر - 6

231 - «شبی که ماه کامل شد» در صدر / جدول ارزشگذاری نویسندگان سی نت تا پایان روز پنجم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

230 - اعلام 8 فیلم برتر آرای مردمی فیلم فجر در سومین روز/ «قسم» محسن تنابنده از لیست حذف شد

229 - پولاد کیمیایی از سینمای ایران خداحافظی کرد

228 - جعفر گودرزی نایب رئیس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران: حتی یک «مرد نرمال» در فیلم‌های فجر ندیدیم/ فیلمنامه‌ها بی‌هویت هستند

227 - حسن روحانی رییس‌جمهور ایران به «جشنواره فیلم فجر» پیام داد

226 - نشست «دلبند» هم با طعم اعتراض نسبت به نادیده گرفتن مستند سپری شد

225 - جواد عزتی در اکران مردمی "ماجرای نیمروز،رد خون" چه گفت؟

224 - نرگس آبیار: فیلمم را برای رنج مردم سیستان و بلوچستان ساختم

223 - روز شلوغ "ملت" با روایتی از "برادران ریگی" و "طلا"

222 - ساخت و ساز حرفه‌ای / یادداشت های روزانه وحید فرازان برای فیلم های «طلا» و «شبی که ماه کامل شد» از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

221 - خورشيد در چاه شد! / یادداشت آرش عنایتی برای انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» ساخته اشکان رهگذر حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

220 - گره هایی که به آسانی گشوده می شوند / یادداشت ندا طهرانی برای فیلم «طلا» ساخته پرویز شهبازی

219 - یک تریلر عاشقانه درجه یک / نگاهی به فیلم های «خون خدا»، «طلا» و «شبی که ماه کامل شد» / یادداشت های روزانه احمد شاهوند از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

218 - سرشار از «سینما» / نگاهی به فیلم های «مسخره باز»، «روزهای نارنجی» و «زهرمار» - یادداشت های روزانه احمد شاهوند از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر - 4

217 - همه مصائب یک زن / یادداشت مصطفی محمودی برای فیلم «روزهای نارنجی» ساخته آرش لاهوتی

216 - جواد رضویان: من تازه وارد این عرصه شدم، بی‌رحمانه مرا نقد کنید / گزارش نشست پرسش و پاسخ فیلم «زهرمار»

215 - «بنفشه آفریقایی» از لیست ده تایی آرای مردمی کنار رفت / 9 فیلم برتر آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر تا پایان روز دوم اعلام شد

214 - فیلمی متفاوت از یک تئاتری تمام عیار / یادداشت های روزانه وحید فرازان از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر - 4

213 - علی مصفا: برای خیلی‌ها پذیرفتن این نقش ها سخت است - آرش لاهوتی: طبیعی است که تمام فیلم ها تحت تاثیر منطق نویسنده اش است / گزارش نشست پرسش و پاسخ فیلم «روزهای نارنجی»

212 - همایون غنی زاده: همیشه دوست دارم در کارهایم نوآوری داشته باشم / گزارش نشست پرسش و پاسخ فیلم «مسخره باز»

211 - رقابت «غلامرضا تختی» و «قصر شیرین» / جدول ارزشگذاری نویسندگان سی نت تا پایان روز سوم

210 - خط بطلانی بر همه پیشداوری ها / یادداشت شبنم محمودی شرق برای فیلم «قصر شیرین»

209 - فیلمِ «شخصیت» / یادداشت های روزانه وحید فرازان از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر - 3

208 - بازگشت به دوران درخشان / نگاهی به فیلم های «ناگهان درخت»، «قصر شیرین» و «سمفونی نهم» - یادداشت های روزانه احمد شاهوند از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر - 3

207 - محمدرضا هنرمند: دلم می‌خواست تجربه ای جدید در سینما داشته باشم / گزارش نشست پرسش و پاسخ فیلم «سمفونی نهم»

206 - رضا میرکریمی: خانواده و توجه به ارزش خانواده برایم مهم است / گزارش نشست پرسش و پاسخ فیلم «قصر شیرین»

205 - صفی یزدانیان: همیشه دلم می‌خواست فیلمی بسازم که از طریق موسیقی‌اش هم به یاد بیاید / گزارش نشست و پرسش و پاسخ فیلم «ناگهان درخت»

204 - 10 فیلم برتر آرای مردمی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر تا پایان روز دوم اعلام شد

203 - یک نوآر ایرانی با اشتباهات تاریخی / یادداشت مصطفی محمودی برای فیلم «درخونگاه»

202 - دقت و ظرافتی عالی در تعریف یک داستانِ نامتعارفِ اجتماعی / یادداشت های روزانه وحید فرازان از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر - 2

201 - حال خوب سانس آخر / نگاهی به فیلم های «بنفشه آفریقایی»، «تیغ و ترمه» و «درخونگاه» / یادداشت های روزانه احمد شاهوند از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر - 2

200 - سیاوش اسعدی: به خاطر دغدغه‌های شخصی فیلم می‌سازم / گزارش پرسش و پاسخ فیلم «درخونگاه»

199 - کیومرث پوراحمد: جوانگرایی در همه موقعیت‌ها می‌تواند شخص من را به آینده ایران امیدوار کند / گزارش نشست پرسش و پاسخ فیلم «تیغ و ترمه»

198 - بنفشه آفریقایی با شخصیت شکوه همخوانی داشت / گزارش نشست پرسش و پاسخ فیلم «بنفشه آفریقایی»

197 - هدف: جشنواره های خارجی / یادداشت ندا تهرانی برای فیلم «بنفشه آفریقایی» ساخته مونا زندی حقیقی

196 - انتظارهای بیهوده ای که برآورده نمی شود / یادداشت لاله محمودی برای فیلم «تیغ و ترمه» ساخته کیومرث پوراحمد

195 - لحظات تکان‌دهنده / یادداشت های روزانه وحید فرازان از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر - 1

194 - دقیق و حساب شده / یادداشت مهدی تیموری برای فیلم «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی

193 - یک پایان بندی درخشان برای روز اول / نگاهی به فیلم «غلامرضا تختی»، «سال دوم دانشکده من» و «معکوس» / یادداشت های روزانه احمد شاهوند از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر - 1

192 - بهرام توکلی: شخصیت تختی آنقدر وسیع است که نمی توان در یک فیلم به آن پرداخت / گزارش نشست پرسش و پاسخ فیلم «غلامرضا تختی»

191 - ناتوان در ثبت یک خاطره خوب / یادداشت شبنم محمودی شرق به فیلم «سال دوم دانشکده من» ساخته رسول صدر عاملی

190 - پا در جای پای پدر / یادداشت لاله محمودی برای فیلم "معکوس" ساخته پولاد کیمیایی

189 - رسول صدرعاملی: از سینمای اجتماعی فاصله گرفتم و به سینمای انسانی رسیدم / گزارش نشست پرسش و پاسخ فیلم «سال دوم دانشکده من»

188 - پولاد کیمیایی: دوست داشتم «سینما» را تجربه کنم / گزارش نشست پرسش و پاسخ فیلم «معکوس»

187 - سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر کلید خورد / گزارش کامل مراسم افتتاحیه

186 - دومین نشست مطبوعاتی دبیر جشنواره فیلم فجر صبح امروز 8 بهمن ماه با اهالی رسانه برگزار شد

185 - پاشنه و در / نگاه سیدجواد صفوی به چیدمان هیئت داوری های سی و هفتمین جشنواره فجر

184 - نخستین تصویر از هدیه تهرانی در «آشغال های دوست داشتنی» پس از 6 سال

183 - هشدار به مشتریان بازار سیاه بلیت «فجر»/ شاید نتوانید فیلم ببینید

182 - رونمایی از گریم بهنوش طباطبایی در «ماجرای نیمروز؛ رد خون»

181 - رونمایی از پوستر «آشفته‌گی» فریدون جیرانی

180 - برنامه‌های موزه سینما در «جشنواره فجر ۳۷»/ برگزاری نمایشگاه پوسترها

179 - آماده‌سازی «مردی بدون سایه» برای جشنواره فجر

178 - نسخه نهایی «ایده اصلی» تحویل جشنواره شد

177 - افتتاح پارکینگ پردیس سینمایی ملت همزمان با جشنواره فیلم فجر

176 - انتشار تصویر "هوتن شکیبا" در فیلم جدید نرگس آبیار «شبی که ماه کامل شد» حاضر در بخش سودای سیمرغ جشنواره

175 - مشهد در یک‌ قدمی برگزاری کامل جشنواره فیلم فجر

174 - عکسی از نقش آفرینی متفاوت فاطمه معتمدآریا در فیلم سینمایی «جان دار» حاضر در بخش نگاه نو جشنواره فجر

173 - نخستین تصویر از فیلمِ سیاسی جشنواره فجر سی و هفتم

172 - پای «یک نفوذی» به جشنواره‌ فیلم فجر باز شد/ روایتی از روزگاراسارت «23 نفر»

171 - پولاد کیمیایی: «معکوس» را برای ادای دین به سینما و پدرم ساختم/ توقع مردم از من بالا است

170 - رونمایی از اولین پوستر «جمشیدیه» در آستانه نمایش در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

169 - شیراز با 3 سینمای «پردیس گلستان»، «پردیس هنرشهر» و «تالار حافظ» میزبان سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد

168 - رئیس اتحادیه شیشه و آینه تهران: ساخت سیمرغ جشنواره در داخل ایران به صرفه نیست

167 - معاون اجرایی جشنواره فیلم فجر: انتشار جدول فیلم‌ها موجب رشد فروش بلیت‌ها شده است

166 - روایتی متفاوت از دهه 60 در «درخونگاه» /«حمال طلا» معضلات اقتصادی را به تصویر می‌کشد

165 - پردیس سینمایی سیتی سنتر؛ محل اکران فیلم‌های جشنواره فجر در اصفهان شد

164 - افزایش 20 درصدی استقبال مخاطبان از پیش فروش بلیت‌های فجر 37

163 - تنوع ژانر و موضوع در فیلم‌های سی و هفتمین دوره جشنواره فجر /سهم بالای سینمای اجتماعی

162 - اکران همزمان فیلم‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در کردستان

161 - محمدرضا فرجی: جشنواره فیلم فجر مخاطب یک سال سالن های سینما را بیمه می کند

160 - استقبال سازمان‌ها از حضور در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر

159 - اکران 14 فیلم منتخب جشنواره فجر در سینما میرزاکوچک خان رشت

158 - درآمد حاصل از فروش بلیت‌های جشنواره به صاحبان آثار می‌رسد

157 - مدیر استانی فجر37: اکران استانی فیلم های جشنواره فجر قطعی است / بحران مالی وجود ندارد

156 - داوری فیلم های بخش "نگاه نو" سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر آغاز شد

155 - تسهیل در روند عکاسی از جشنواره فیلم فجر

154 - تسهیلات ویژه به اهالی رسانه برای حضور در پردیس ملت

153 - پوستر فیلم سینمایی «ایده اصلی» ویژه جشنواره فیلم فجر رونمایی شد

152 - بزرگ‌نیا برای پنجمین بار داور فیلم فجر / رکوردداران چه کسانی هستند؟

151 - تکذیب شایعه نرسیدن «تختی» به جشنواره فیلم فجر

150 - اعلام سانس‌ها و برنامه‌های سینمای اهالی رسانه/ تمامی نشست های پرسش و پاسخ به صورت مکتوب مطرح خواهد شد

149 - استقبال مردم از پردیس سینمایی تازه تاسیس «ایران مال» + اطلاعات تکمیلی در مورد این پردیس جدید

148 - تولد اولین سینمای خصوصی استان زنجان همزمان با جشنواره فیلم فجر

147 - احتمال خداحافظی با نوستالژی صف‌های فجر/ بلیت‌های گیشه اینترنتی می‌شود؟

146 - مهلت ارسال فیلم ها به جشنواره فیلم فجر تا ۱۲ امشب تمدید شد

145 - درخشش فیلمسازان زن در جشنواره فیلم فجر؛ از رخشان بنی اعتماد تا نرگس آبیار و تهمینه میلانی

144 - برنامه بهروز افخمی برای جشنواره فیلم فجر مشخص شد

143 - انیمیشن چقدر در «جشنواره فیلم فجر» جدی گرفته می‌شود؟/ حضور 3 انیمیشن در جشنواره امسال

142 - از ساعت 20 امشب یکم بهمن ماه ظرفیت تازه ای برای خرید بلیت های جشنواره فراهم می شود

141 - آغاز جشنواره فیلم فجر در زاهدان از 14 بهمن در دو سینمای اشراق و هلال

140 - گلایه انجمن سینماداران از مدیران فجر/ فرقی نمی کند بلیت ها در گیشه یا به صورت اینترنتی فروخته شود

139 - آغاز فروش بلیت فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در بازار سیاه/مذاکره برای حذف آگهی از یک سایت نیازمندی‌ها

138 - دو نقص مهم جشنواره از نظر ابراهیم داروغه‌زاده: تغییر کلی در آیین نامه ثبت نام فیلم ها تا شرایط حضور فیلم اولی ها

137 - تالارفخرالدین اسعد گرگانی میزبان جشنواره فیلم فجر در استان گلستان

136 - فروش ۸۵ درصد از بلیت‌های جشنواره فیلم فجر در کمتر از ۴۵ دقیقه

135 - داوران «سودای سیمرغ» سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند

134 - برنامه کامل نمایش فیلم ها در سینماهای مردمی >> دانلود کنید

133 - برگزاری نکوداشت عزت‌الله انتظامی در جشنواره فیلم فجر

132 - 30 دی ماه، آغاز پیش فروش بلیط های جشنواره فیلم فجر

131 - مسعود فراستی، رکورددار داوری فیلم های اول / نگاهی به داوران فیلم های اول در تاریخ برگزاری جشنواره فیلم فجر

130 - توضیحات مدیر روابط عمومی جشنواره فجر در برنامه میزانسن / جزئیاتی درباره صدور کارت‌های اهالی رسانه

129 - جدول نمایش فیلم ها در سینمای رسانه ها اعلام شد / روز اول: فیلم های صدرعاملی و توکلی - روز آخر: فیلم های جیرانی و مهدویان

128 - مهرداد صدیقیان، پرکارترین بازیگر جشنواره سی و هفتم فیلم فجر

127 - شاهرخ دولکو، عضو هیات انتخاب: در میان کارگردانان بخش های سودای سیمرغ و نگاه نو، افراد بااستعداد و خلاقی حضور دارند که می‌توانند به پیشرفت هنری و فرهنگی سینمای ایران کمک کنند

126 - اسامی فیلم های بخش «سودای سیمرغ» سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد

125 - امید های اصلی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر: «متری شِشُ و نیم» سعید روستایی و «ماجرای نیمروز2: رد خون» محمدحسین مهدویان

124 - بیشترین سیمرغ های جشنواره فیلم فجر در هر رشته برای کدام هنرمندان است؟

123 - دومین همکاری کریستف رضاعی و صفی یزدانیان/ «ناگهان درخت» به تهیه‌کنندگی پیمان معادی برای نمایش در جشنواره‌ی فیلم فجر آماده می‌شود

122 - جنجال قبل از جشنواره فجر: گلایه عده ای از کارگردان های فیلم اولی/ داوری سلیقه است!

121 - بازگشت «فرزند صبح» به جشنواره فجر با تدوین مرحوم سیف‌الله داد و کوتاه شدن ۳۰ دقیقه‌ای/ بهروز افخمی: فیلم را در بخش خارج از مسابقه نمایش می دهیم

120 - نیمی از صداگذاری فیلم سینمایی «جان‌دار» تمام شد/ آماده رقابت در بخش «نگاه نو» جشنواره فیلم فجر

119 - اسامی فیلم‌های کوتاه معرفی شده به جشنواره ملی فیلم فجر

118 - اعلام شیوه‌نامه ثبت‌نام رسانه های دیداری و شنیداری در فجر ملی/ از شنبه 15 دی تا سه شنبه 18 دی ماه

117 - بدون تغییر قوانین نسبت به سال گذشته؛ تنها ۴ فیلم کوتاه شرایط حضور در جشنواره ملی فیلم فجر را دارند

116 - حضور تشریفاتی مستند در جشنواره‌ی فیلم فجر

115 - خاطرات ابوطالب نمایند سابق مجلس شورای اسلامی از جشنواره فجر: به ده نمکی گفتم اخراجی های یک هم خیانت به سینماست هم خیانت به جنگ/ با فیلم های حاتمی کیا اشک ریختم

114 - محسن امیریوسفی: در صورتی که «آشغال های دوست داشتنی» را به هیات انتخاب جشنواره نمایش ندهند مجبورم به سازمان بازرسی شکایت کنم/ فیلم 6 سال است در کیف علیرضا رضاداد جامانده است و قفل آن هر سال محکم تر می شود

113 - پخش برنامه «هفت» زودتر از سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر آغاز خواهد شد

112 - تحلیل «علی افشار» نویسنده و روزنامه نگار سینمایی درباره انتشار فهرست متقاضیان حضور در سینمای رسانه‌های جشنواره فیلم فجر

111 - انصراف «رحمان ۱۴۰۰» از شرکت در جشنواره فیلم فجر

110 - اعتراض کارگردان فیلم اولی به انتخاب داوران/ طعنه به حضور فیلم های کمدی در بخش نگاه نو جشنواره فجر

109 - فرشته طائرپور: نسخه اولیه «خداحافظ دختر شیرازی» تحویل جشنواره فجر شد/ ادامه مراحل فنی

108 - اسامی فیلم‌های سودای سیمرغ جشنواره فجر لو رفت؟

107 - فیلمبرداری «قصر شیرین» سیدرضا میرکریمی به پایان رسید/ آیا فیلم به جشنواره فجر می رسد؟

106 - مسعود ده نمکی از حضور با فیلم «زندانی ها» در جشنواره سی و هفتم فیلم فجر انصراف داد

105 - «موج اف ام، ردیف ۴۸» متقاضی حضور در جشنواره شد/ سومین فیلم کیارش اسدزاده پس از «گس» و «شکاف» در راه جشنواره فیلم فجر

104 - «قطعه ۸۵» روز‌های پایانی مراحل فنی را می گذراند / نمایش در جشنواره‌های خارجی و داخلی

103 - انتشار لیست متقاضیان کارت جشنواره 37 فیلم فجر

102 - بازیگران سینما و نقش قهرمانان ورزشی؛ از «خط پایان» تا «سونامی»

101 - پرکارترین بازیگران بخش «نگاه نو» سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر: بابک حمیدیان، هدیه تهرانی و لیندا کیانی هر کدام با دو فیلم

100 - مدیر دبیرخانه جشنواره فجر: حضور در جشنواره‌های خارجی مانع از پذیرش فیلم‌ها در فجر ملی نیست

99 - واکنش هیات انتخاب به ابهام درباره «روزهای نارنجی»/ احمد امینی: سال قبل این فیلم را بازبینی نکردیم

98 - فیلمی به لیست بخش نگاه نو فجر ۳۷ اضافه نمی‌شود/ حضور سه فیلم اولی در بخش سودای سیمرغ

97 - چهره‌ها در «نگاه نو» فیلم فجر رقابت می‌کنند: معرفی کامل فیلم‌های بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر

96 - پاسخ داروغه‌زاده به ابهامات درباره نحوه انتخاب فیلم‌های بخش نگاه نو/ نه ممیزی در کار بود نه سفارش

95 - آریا عظیمی نژاد برای «۲۳ نفر» موسیقی می‌سازد/ امید برای حضور در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر

94 - واکنش «رضا مقصودی» عضو هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر به برخی اعتراض‌ها‌ و حواشی

93 - اشک‌ها و لبخندهای یک سیاستمدار پس از تماشای دو فیلم در جشنواره فجر

92 - ماجرای نمایش فیلم‌های کوتاه در جشنواره فجر/ حضورهای پررنگ در سال‌های ابتدایی برگزاری جشنواره

91 - خاطرات شاهین امین از جشنواره فجر: از بغض پس از تماشای «از کرخه تا راین» تا خندیدن با «مارمولک»

90 - رییس انجمن سینماداران: مخالف گران‌نشدن بلیت جشنواره ملی فیلم فجر نبودیم/ با ما مشورت نشد

89 - صالحی: امسال تغییراتی در بودجه فیلم فجر خواهیم داشت/ منابع مالی حذف می‌شوند

88 - «قصرشیرین» به صداگذاری رسید/فضای مستندگونه در«شبی که ماه کامل شد»

87 - مرتضی قیدی: دکور اصلی «۲۳ نفر» در تهران ساخته شد/ چالش کار با ۲۳ نوجوان

86 - ارسال نسخه نهایی «تومان» به دفتر جشنواره فیلم فجر

85 - کاهش نسبی در بودجه سال آینده سینما/ جشنواره فیلم فجر 14 میلیارد و 500 میلیون تومان

84 - اولین پوستر «منطقه پرواز ممنوع» منتشر شد

83 - مهم ترین غایبان بخش نگاه نو: «سرکوب» سرکوب شد؟!/ عدم حضور 3 فیلم شهاب حسینی

82 - سحر عصرآزاد: فیلم اولی‌ها بیشتر من را تحت تاثیر قرار داده‌اند

81 - محمد سلیمانی: از غافلگیری با دیدن «ابد و یک روز» و «ایستاده در غبار» تا ناامیدی از برخی آثار

80 - طالبی نژاد: سینمای ایران به سمت تولید گزارش‌های تلخ اجتماعی رفته است

79 - اسامی فیلم های بخش نگاه نو جشنواره سی و هفتم فیلم فجر اعلام شد / "سرکوب" ، بزرگترین غایب این بخش

78 - اولین جلسه جمع بندی هیات انتخاب جشنواره فجر: چند فیلم مهم هنوز نرسیده اند

77 - ناگفته‌های «بهشتی» از جشنواره‌ی فیلم فجر زیر بمباران

76 - بعید است «ژن خوک» به جشنواره فیلم فجر برسد/ نگران به وجود آمدن حاشیه هستیم

75 - پایان بازی الناز شاکردوست در «من می ترسم» فیلم جدید بهنام بهزادی

74 - از غافلگیری بعد از تماشای «درباره الی» تا کشف استعدادها/ خاطرات مهرزاد دانش منتقد سینما از جشنواره فیلم فجر

73 - حامد عنقا مجری برنامه «سینما دو»: حضور برخی چهره‌ها در هیئت انتخاب جشنواره فجر شائبه برانگیز است/ برخی همیشه هستند!

72 - نسخه کامل «رحمان ۱۴۰۰» تحویل فجر شد

71 - پایان فیلمبرداری «23 نفر» مهدی جعفری/ محصول جدید سازمان اوج در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی خواهد شد

70 - «قسم» دومین ساخته سینمایی محسن تنابنده مراحل پایانی تدوین را می‌گذراند/ تهیه کننده فیلم: فرم جضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر پُر شده است

69 - ساخت موسیقی «ماهی و برکه» به پیمان یزدانیان رسید/ تلاش برای رسیدن نسخه نهایی فیلم به جشنواره فجر

68 - پر بازیگرترین فیلم سال ۹۷ در راه جشنواره فجر/ بازگشت قدرتمندانه کمال تبریزی

67 - ساخت موسیقی «بازیچه» توسط کارن همایونفر به پایان رسید/ فیلم جدید محمد علی سجادی در راه جشنواره فجر

66 - امیرشهاب رضویان: «قلعه عشق» محصول مشترک ایران و آذربایجان برای حضور در بخش "نگاه نو" جشنواره فیلم فجر آماده می شود

65 - صداگذاری «چارلی در تهران» در مراحل پایانی است/ جاماندن فیلم از جشنواره سی و هفتم فیلم فجر

64 - «شبی‌ که ماه کامل شد» جدیدترین ساخته سینمایی نرگس آبیار با بازی "هوتن شکیبا" در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی می شود

63 - پایان فیلمبرداری «ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان» در ایران/ غفارزاده: فرم حضور در فجر را پر کرده ایم و در تلاش هستیم تا فیلم را به جشنواره برسانیم

62 - نسخه ایرانی «دختر خداحافظی» در راه جشنواره فجر

61 - پایان فیلمبرداری و تدوین «بیوه سیاه»/ امید برای حضور در جشنواره فیلم فجر

60 - فیلمبرداری «جمعه دو بعد از ظهر» به پایان رسید/ آماده سازی برای فجر

59 - مهدی صباغ زاده: فکر نمی‌کنم «کلوپ همسران» به جشنواره فیلم فجر برسد

58 - دلپاک از آماده شدن نسخه‌ی جدید «آشغال های دوست داشتنی» برای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر خبر داد

57 - «جمشیدیه» تحویل دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد

56 - «ژن خوک» در راه جشنواره فیلم فجر/ پایان فیلمبرداری «ژن خوک» سعید سهیلی + معرفی بازیگران و عکس

55 - نگاهی به گزینه‌های احتمالی میزبانی از اهالی رسانه در جشنواره فجر

54 - حسین انتظامی: ترکیب داوران در انتخاب آثار جشنواره‌های فجر منجر به اعتماد آفرینی می‌شود

53 - آنتونیا شرکا مطرح کرد: جوایز جشنواره در سال‌های اخیر رنگ و بوی سینمایی دارد نه سیاسی

52 - داروغه‌زاده: قیمت بلیت سینماهای فیلم فجر افزایش نمی‌یابد/ احتمال میزبانی پردیس ملت از اهالی رسانه

51 - هاتف علیمردانی: همه اهالی سینما باید از جشنواره فیلم فجر حمایت کنند

50 - ثبت 138 اثر در بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران جشنواره فیلم فجر/ آغاز داوری از نیمه دوم دی ماه

49 - تنها 4 روز دیگر پایان بازبینی فیلم‌ اولی های جشنواره فجر (بخش نگاه نو)

48 - تماشا کنید: پریناز ایزدیار با سرخپوست در راه جشنواره فیلم فجر

47 - بهرام رادان: «آشفتگی» فریدون جیرانی یک فیلم عجیب و بدیع است + نخستین عکس

46 - رضا گوران: در تلاش برای آماده‌سازی «سرکوب» هستیم/ احتمال نرسیدن به فجر به دلیل دقت و وسواس در بخش های فنی

45 - نخستین عکس از هادی حجازی فر در «منطقه پرواز ممنوع»/ فیلمی در ژانر ماجراجویانه برای حضور در جشنواره فجر آماده می شود

44 - سینمای رسانه نبض تپنده جشنواره فیلم فجر است

43 - ساخت موسیقی «متری شش و نیم» توسط پیمان یزدانیان/ جمال ساداتیان: امیدواریم بتوانیم فیلم را برای سی و هفتمین جشنواره فجر آماده کنیم

42 - معرفی هیات انتخاب بخش مستند جشنواره 37 فیلم فجر

41 - فیلمبرداری «آن‌جا، همان‌ ساعت» از نیمه گذشت/ دورخیز سیروس الوند برای سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

40 - بهزاد عبدی ساخت موسیقی «ایده اصلی» را آغاز کرد/ تلاش برای رساندن فیلم به جشنواره فجر

39 - فیلمبرداری «خداحافظ دختر شیرازی» به پایان رسید/ اولین نمایش فیلم جدید افشین هاشمی در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

38 - ساخت موسیقی«سمفونی نهم» به پایان رسید / محمد رضا هنرمند: فیلم را برای جشنواره فجر آماده می کنیم

37 - جواد نوروزبیگی: اولین نمایش «زهرمار» در فجر سی و هفتم

36 - فیلمبرداری «بی تار» با بازی مهدی پاکدل و مریم بوبانی به پایان رسید/ آماده سازی برای فجر

35 - واکنش داروغه‌زاده به نامه ۲۰۰ سینماگر/ روال قانونی را رعایت کنید

34 - جدیدترین تصمیم سارا بهرامی درباره‌ی بازیگری پس از کسب سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر

33 - آغاز به کار هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر

32 - ثبت‌نام اصحاب رسانه برای جشنواره 37 فیلم فجر از فردا آغاز می‌شود

31 - به «جشنواره فجر» فیلم ندهید!/ پیشنهاد کمال تبریزی برای فیلم هایی با موضوعات حساس همانند «مارمولک» و «مارموز»

30 - معرفی هیات انتخاب بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

29 - جشنواره سی و هفتم فیلم فجر فراخوان داد

28 - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: مذاکراتی با چند مجموعه برای مکان برگزاری جشنواره فیلم فجر صورت گرفته و نتیجه نهایی به زودی اعلام خواهد شد

27 - اینجا در «سی نت» تماشا کنید: متفاوت ترین گریم نوید محمدزاده در سینمای ایران با فیلم «سرخپوست»

26 - «سرکوب» با بازی باران کوثری و سارا بهرامی متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر شد

25 - تعداد آثار متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر اعلام شد: 97 فیلم در بخش سودای سیمرغ و نگاه نو و 42 فیلم در بخش مستند

24 - «آشغال های دوست داشتنی» برای ششمین بار فرم جشنواره فجر را پر کرد/ امیریوسفی: این فیلم هیچ منع قانونی برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال ندارد

23 - بهروز افخمی: «جشنواره فیلم فجر» شبیه سیرک است

22 - مهلت ثبت نام سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به پایان رسید/ استقبال کارگردانان فیلم اولی از بخش نگاه نو

21 - ادامه فیلمبرداری «مصائب شیرین۲»/ داوودنژاد فرم جشنواره فیلم فجر را پر کرد

20 - فرم حضور «روسی» درجشنواره فیلم فجر را پُر کردیم

19 - «تیغ و ترمه» فرم حضور در جشنواره ملی فیلم فجر را پر کرد

18 - فیلمبرداری «نیلم» با بازی متفاوت بهنوش بختیاری به پایان رسید/ دومین ساخته احمد تجری برای جشنواره فجر آماده میشود

17 - «ایده اصلی» با بازی بهرام رادان، مهرداد صدیقیان، پژمان جمشیدی و مریلا زارعی به روزهای پایانی فیلمبرداری رسید/ ادامه کار در کانادا

16 - مدیر «پردیس ملت»: این سینما رایگان در اختیار جشنواره فیلم فجر بوده است/ کمبود پارکینگ معضل تهران است نه پردیس ملت

15 - علیرضا قربانی برای «سرکوب» می‌خواند/ آماده سازی فیلم برای حضور در جشنواره فجر

14 - «رحمان ۱۴۰۰» فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرد

13 - فیلمبرداری «ماجرای نیمروز ۲: رد خون» به پایان رسید/ اولین نمایش در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

12 - پایان فیلمبرداری جدیدترین ساخته سینمایی کیومرث پوراحمد/ «تیغ و ترمه» برای حضور در جشنواره سی و هفتم فیلم فجر آماده می شود

11 - از «مسخره باز» تا «سونامی»/ مروری بر فیلم اولی های احتمالی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

10 - «متری شیش و نیم» سعید روستایی فرم حضور در جشنواره فیلم فجر را پر کرد

9 - ابراهیم داروغه زاده: امسال بیش از 100 فیلم متقاضی حضور در جشنواره فیلم فجر هستند و شاهد رقابت سختی خواهیم بود

8 - برای اولین بار نظرسنجی سینمای رسانه‌های جشنواره فیلم فجر/ مشارکت 400 نفری در روز اول

7 - توضیحات مدیر دبیرخانه جشنواره فیلم فجر درباره آخرین وضعیت ثبت نام فیلم‌ها

6 - رضا میرکریمی «قصرشیرین» را برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌کند

5 - نخستین گفتگوی رسمی با دبیر جشنواره سی و هفتم فجر: از هزینه های مجهول جشنواره تا پردیس ملت و ماجرای بازگشت فیلم اولی ها

4 - فراخوان سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر اعلام شد: اهدای 23 سیمرغ

3 - دارواغه زاده اعلام کرد: بازگشت فیلم‌اولی‌ها به جشنواره ملی فیلم فجر

2 - درخواست کانون کارگردانان برای بازگشت بخش فیلم اولی‌ها به «فجر»

1 - ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر شد

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت