Header

صفحه اول - اخبار - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

جدول ارزشگذاری نویسندگان بر فیلم های:

دهه نود (از سال 1390 تا کنون)

روی پرده  -  اکران 1397  -    اکران 1396  -   اکران 1395  -   اکران 1394  -  اکران 1393  -  اکران 1392  -  اکران 1391  -  اکران 1390

جشنواره 37 فیلم فجر - جشنواره 36 فیلم فجر - جشنواره 35 فیلم فجر - جشنواره 34 فیلم فجر - جشنواره 33 فیلم فجر - جشنواره 32 فیلم فجرجشنواره 31 فیلم فجر

جستجو (فیلم ها، هنرمندان، نویسنده ها)   

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه: 

New Page 1
Cinetmag.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  ساخت «من زنده‌ام» و فیلمی درباره داعش منتفی است/ حاتمی‌کیا در جشنواره فیلم فجر

  شورای صنفی نمایش: ارایه بلیت نیم بها غیر از روز سه شنبه تخلف است/ «سرکوب» بعد از «سرخپوست» می‌آید

  «تگزاس» اولین پنجگانه سینمای ایران می‌شود/ آماده شدن فیلمنامه قسمت سوم

  آخرین پروانه ساخت های آثار سینمایی اعلام شد/ رامبد جوان برای فیلم جدیدش با نام «سال نو» مجوز ساخت دریافت کرد

  اهدای تندیس «دستاورد فردی ویژه» در نوزدهمین جشن حافظ

  اعتراض دست‌اندرکاران «ما همه با هم هستیم» به توقیف فیلم توسط دادستان کرمان

  احتمال اکران فیلم سینمایی «معکوس» در مهرماه ۹۸

  مرمت تالار اصلی تئاتر شهر شهریور تمام می شود/ آغاز اجراها از ابتدای پاییز

  وعده‌ی احداث یک مجتمع سینمایی در چهارباغ اصفهان

  برای ساخت «قصرشیرین» ماشینم را فروختم و بی‌ماشین هستم/ آنهایی که داد می‌زنند پول کثیف، همان‌هایی هستند که در این ۲۰ سال پولدار شده‌اند/ صحبت های رضا میرکریمی در خصوص حواشی دو فیلم جدیدش

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

 

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

گزارش برنامه هفت - جمعه 17 آذر 1391

فرخ‌نژاد: مدتی گربه سیاه سینمای ایران شده بودم/ فهیم: «زندگی خصوصی آقا یا خانم میم» نقد مدرنیته و سنت را مطرح می‌کند

:: 17 آذر 1391  ::

محمود گبرلو و مسعود فراستی در برنامه "هفت"

 

سینما شبکه (سی نت): برنامه سینمایی هفت، شب گذشته 17 آذرماه اختصاص به نقد و بررسی فیلم سینمایی «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» با حضور کارگردان و همچنین بررسی علل کاهش مخاطب در سینما با حضور «مهدی عظیمی میرآبادی» سرپرست اداره نظارت و ارزشیابی داشت. همچنین حضور «حمید فرخ‌نژاد» به عنوان مهمان ویژه، یادبود شادروان «علی حاتمی» و دیدار با «شهلا ریاحی» بازیگر پیشکسوت سینما از بخش‌های دیگر برنامه شب گذشته بود.

در ابتدای برنامه محمود گبرلو سردبیر و مجری برنامه با اشاره به اینکه سینماگران ما باید فرهنگ اعتراض و نقد آثار را داشته باشند عنوان کرد: باید مشخص کنیم که فرهنگ اعتراض و نقد تا چه حد بین اهالی فرهنگ و اندیشه وجود دارد. به نظر اگر بخواهیم اعتراضی به فیلم و یا فعالیتی در سینما داشته باشیم حتما باید ادبیات و فرهنگ نقد کردن را بدانیم.

وی ادامه داد: زبان فرهنگ، زبان حرف زدن و مفاهمه است. بنابراین راهی جز شنیدن صحبت‌های یکدیگر نداریم اما باید به عقاید و دیدگاه‌های هم احترام بگذاریم.


* عظیمی: خوشحالم که «تهران 1500» در نوروز 92 اکران می‌شود

بهرام عظیمی کارگردان فیلم سینمایی «تهران 1500» مهمان تلفنی برنامه بود و در مورد دلایل اکران نکردن این فیلم گفت: در واقع در اکران نکردن این فیلم من هیچ کاره هستم و فیلم هر زمانی که پخش می‌شد من بسیار خوشحال می‌شدم چون 4 سال برایش زحمت کشیدم.

وی ادامه داد: ابتدا قرار بود نوروز 91 فیلم اکران شود اما بعد به 15 آذر موکول شد. اما متاسفانه 2 روز مانده به افتتاحیه فیلم متوجه شدیم که حواله اکران به سینما آزادی برای نمایش نمی‌دهند بنابراین ما نیز قربانی درگیری‌های موجود در سینما شدیم. من شخصا خوشحالم که قرار است این فیلم در نوروز 92 اکران شود چون حال و هوای شادی دارد و مناسب این زمان است. اما تصور کنید اگر فیلم مناسب اکران نبود چقدر سرمایه ما به هدر می‌رفت.

دیدار با «شهلا ریاحی» بازیگر قدیمی سینمای ایران که مدتهاست که به دلیل کهولت سن از دنیای بازیگری فاصله گرفته بخش دیگر برنامه شب گذشته بود.


*فرخ‌نژاد: مدتی گربه سیاه سینمای ایران شده بودم

حمید فرخ‌نژاد اولین میهمان برنامه هفت بود. وی ابتدا در خصوص آغاز فعالیتش در سینما عنوان کرد: من سال 68 در دانشکده هنرهای زیبا قبول شدم و کارگردانی تئا‌تر خواندم. در آن زمان با خسرو سینایی آشنا و در طول سال‌های مختلف دستیار و برنامه ریز او بودم تا اینکه بحث ساخت فیلم «عروس آتش» در سال 79 پیش آمد.

وی گفت: تحقیق و نظارت فیلم‌نامه را به صورت مستند آغاز کردیم اما هرچه کشتیم نتوانستیم بازیگر مورد نظر را برای بازی در نقش فرحان پیدا کنیم. بنابراین با پیشنهاد سینایی خودم این نقش را بازی کردم که مورد توجه قرار گرفت. سال بعد هم فیلم خودم «سفر سرخ» را ساختم البته در آن زمان دیده نشد اما من راهم را به عنوان بازیگر ادامه دادم.

فرخ‌نژاد درباره حضور در فیلم «ارتفاع پست» گفت: من با اصغر فرهادی در دانشگاه هم دوره بودیم. احتمالا نظر او هم در انتخاب من برای این فیلم بی‌تاثیر نبود چون فرهادی نویسنده فیلمنامه ارتفاع پست بود. پیش از این حاتمی‌کیا در سریال «خاک سرخ» نقشی را به من پیشنهاد داد که من نپذیرفتم. بنابراین فکر نمی‌کردم که دیگر به سراغ من بیاید اما پس از آن بازی در این فیلم شروع شد که خوشحال شدم و پذیرفتم.

وی در ادامه صحبت‌هایش اشاره کرد: مدتی من به گربه سیاه سینما تبدیل شده بودم و هر فیلمی که بازی می‌کردم اجازه نمایش نداشت. سینمای ما با سینمای 10 سال قبل بسیار فرق دارد و ما هم زیر مجموعه‌ای از یک کلیت هستیم و زیاد تصمیم گیرنده نیستیم. بسیاری از فیلم‌سازان ما با سینما قهر هستند و شاید کم کیفیت‌ترین آثار اجازه ساخته شدن پیدا می‌کنند.

وی در ادامه درباره تلاش برای ایفای نقش‌های متفاوت در سینما گفت: در طول این سال‌ها تلاش کردم از سنت بازیگر کشی در سینما فرار کنم. چون به دلیل عدم پرداخت شخصیت‌پردازی در فیلم‌ها فیلمسازان ما تلاش می‌کنند با توجه به سبقه قبلی یک بازیگر او را انتخاب کنند. تا ضعف‌های فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی را پر کنند اما من حتی به قیمت از دست دادن موقعیت‌های خوب سعی کردم از این اتفاق فرار کنم. در حال حاضر خیلی از آدم‌های بزرگ ما کار نمی‌کنند و مدت‌هاست که در سینما حضور ندارند اگر این آدم‌ها نباشند ارزش و اندازه سینمای ما با کلیات سینما نشست می‌کند و پایین می‌آید.

وی در ادامه در خصوص حضور در فیلم‌های تجاری عنوان کرد: برای جذب مخاطب عام باید فیلم‌های تماشاگر پسند هم در کارنامه داشته باشم. چون بازیگربرای حفظ تعادل باید تماشاگر داشته باشد. بسیاری از فیلم‌های حرفه‌ای ما تماشاگر عام ندارد و بازیگر هم دیده نمی‌شود. اما بازیگر باید هوشیاری داشته باشد که در‌‌ همان فیلم‌های تجاری هم خوب ظاهر شود.

وی درباره استفاده نامناسب از بازیگران در تبلیغات یک فیلم گفت: در بسیاری فیلم‌های سینمایی بازیگری که چند سکانس در فیلم بازی کرده در بیلبورد‌ها و تبلیغات برجسته می‌شود. در فیلم «شکلات داغ» از من هم با وجود اینکه حضور کوتاهی در فیلم داشتم استفاده شد. اما من در قراردادم عنوان کرده بودم که مبلغ دستمزدم به یک مرکز خیریه اهدا شود و هیچ حضوری از من در تبلیغات فیلم به چشم نخورد که متاسفانه این مسئله رعایت نشد.

وی درباره دلایل حضور پیدا نکردن در تلویزیون ادامه داد: متاسفانه جز تله فیلم «حبیب» پیشنهاد خوبی برای بازی در تلویزیون نداشتم معتقدم چون طیف بسیار زیادی فیلم‌ها و سریال‌های ما را در تلویزیون تماشا می‌کنند باید به کیفیت ساخت این آثار توجه بیشتری کرد و همین مسئله بی‌اهمیت بودن به کیفیت آثار باعث ترس من از حضور در تلویزیون می‌شود.

فرخ‌نژاد در ادامه با بیان اینکه در طول این سال‌ها جایزه‌ای از جشنواره فجر با وجود اینکه 8 دوره نامزد بوده دریافت نکرده است عنوان کرد: من دیگر به جایزه گرفتن فکر نمی‌کنم. به خاطر اعمال نظر‌ها و سلیقه‌های غیر سینمایی جشنواره فیلم ما کمتر مورد اعتماد هنرمندان و مردم است.

وی افزود: در زمانی که فیلم «روز واقعه» در جشنواره حضور داشت قبل از اختتامیه به من زنگ زدند که در مراسم شرکت کنم و قرار است برای نقش دریا قلی سورانی جایزه دریافت کنم. اما متاسفانه با وجود اینکه سرتیپ جانباز بازنشسته‌ای از مشهد به پیشنهاد من در جشنواره شرکت کرده بود و قرار بود من جایزه‌ام را تقدیم به وی بکنم در ‌‌نهایت نام فرد دیگری را اعلام کردند. این مسئله من را خیلی ناراحت کرد.

این بازیگر درباره پذیرفتن بازی در فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» گفت: ابتدا که روح الله حجازی و تیمش را در یک جلسه دیدم متوجه شدم که این آدم می‌خواهد کار خوب بکند. حجازی به کارش اعتقاد دارد و می‌فهمد که می‌خواهد چه کاری انجام دهد. این فیلم یکی از کارهای آبرومند کارنامه من است. بچه‌های این فیلم همه به کارشان مومن هستند و تجربه همکاری با سعید ملکان و هومن بهمنش برای من خیلی جذاب بود.

وی درباره شخصیت محسن در این فیلم گفت: محسن در این فیلم یک اقتدار پوشالی دارد و چون خودش به موقعیت خودساخته‌ای که درست کرده اعتقاد ندارد دست به شک و تردید در زندگی‌اش می‌زند. برای کم نیاوردن و تطابقش با محیط این آدم به یک معماری در زندگی‌اش روی می‌آورد که در آن ناموفق است.

وی در پایان عنوان کرد: سینما برای مملکت ما خیلی آبرو کسب کرده، در خارج از ایران خیلی سعی می‌کنند وجاهت کشور را زیر سئوال ببرند خواهشمندم که مسئولان سینمای ما را بی‌اعتبار نکنند چون ضررش را خودمان حس می‌کنیم.

در بخش بعدی برنامه به مناسبت سالروز درگذشت شادروان علی حاتمی آیتمی در این ارتباط تدارک دیده شده بود در این بخش قیمت‌هایی از گفت‌وگوهای زنده یاد «منوچهر نوذری» با حاتمی درباره آثارش نیز پخش شد.



* فهیم: «زندگی خصوصی آقا یا خانم میم» نقد مدرنیته و سنت را مطرح می‌کند

نقد فیلم سینمایی «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» با حضور روح الله حجازی، کارگردان، محمد تقی فهیم به عنوان منتقد مهمان و مسعود فراستی بخش دیگر برنامه شب گذشته بود.

فهیم در ابتدای این بخش عنوان کرد: یکی از معضلات اساسی که باعث شده این سال‌ها ما شاهد فیلم‌های نامناسب باشیم به تحلیل برخی منتقدان باز می‌گردد که یک نگره فاقد پژوهش و تحقیق نسبت به جامعه متوسط ما وجود دارد. تحلیل بدون ریشه در طبقه متوسط ما باعث ساخت برخی فیلم‌ها و نقد‌ها شده است. اما این فیلم یک درام خوش ساخت است که بدون افتادن به دام مفاهیم اضافی نقد مدرنیته و سنت را مطرح می‌کند.

فراستی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: سینمای هالیوود از دهه 70 سکس و خشونت را شدیدا به نمایش گذاشت و از آن زمان این دو بالهای قدرتمند سینمای آمریکا شدند. فیلمسازمان ما کپی‌های خیلی ناشیانه‌ای از این موضوعات کردند که ناموفق است. مثلا تم خیانت در آن طرف بسیار تقبیح شده به نمایش گذاشته می‌شود. اما در ایران قبح قضیه قرار است از بین برود و این مسئله به دلیل همنشینی فیلمسازان ما با قشر به ظاهر مدرن و متوسط رو به بالا بوجود می‌آید اما فیلم حجازی به این دام نمی‌افتد.

وی ادامه داد: تضاد یک زن سنتی و مرد نیمه مدرن در این فیلم بسیار خوب در آمده است اما کم به آن پرداخت شده است یعنی آنالیز وضعیت را ارائه نمی‌دهد. ذات فیلم بحران را در درون خود دارد اما به این بحران نمی‌پردازد این مشکل فیلمنامه است و اتفاقات در یک دایره وسیع روی می‌دهد.

حجازی در این باره عنوان کرد: راهکاری که مد نظر من و علی طالب آبادی بود به این صورت نیست. این تجربیات را ما در تله فیلم‌هایی که ساخته بودیم داشتیم و خواستیم این قواعد را به سینما بیاوریم. ما به دنبال تجربیات دیگری بودیم و برای مخاطب دست به روایت دیگری زدیم تا اینکه قواعد کلاسیک را کامل رعایت کنیم. ما می‌خواستیم ببینیم بدون متریال و کلیات کمتری می‌توان مخاطب را به سینما نشاند و جزئیات بیشتر روزمره را به او نشان داد.

در ادامه علی طالب آبادی نویسنده فیلمنامه نیز پشت خط آمد و گفت: از ابتدا قرار نبود ما به دنبال گرامی برویم که هر چه پیش می‌رود پیچیده‌تر شود و بحران در آن افزایش یابد. اگر هم ضعفی در فیلمنامه است به خاطر جدید بودن این تجربه است. این فیلم بحرانی را در طبقه متوسط ایران نشان می‌دهد و معتقدم که شیوه روایت نیز باید به‌‌ همان طرف و نشان دادن این جزئیات این زندگی این طبقه می‌رفت.

فراستی در ادامه این بخش عنوان کرد: اگر ما رویدادهای مناسبی برای دعوای زن و مرد بوجود نیاوریم فیلم درست جلو نمی‌رود. مشکل فیلم این است که بعضی اطلاعات مربوط بین زن و مرد ضعیف ارائه می‌شود و ما عمق اختلاف را نمی‌دانیم. اطلاعات از مخاطب دریغ می‌شود و این مسئله به شخصیت‌پردازی هم لطمه می‌زند.

وی ادامه داد: فیلم درباره عدم گذار از سنت به مدرنیته است اما خوشبختانه اثر به دام آلودگی روشنفکری نمی‌افتد. حاتمی کیا و فرخ‌نژاد بازی خوبی دارند اما کرامتی به فیلم نمی‌خورد. این اثر دقت و وسواس خوبی دارد و کنترل بازی‌ها کاملا رعایت شده و اصلا فیلم بدی نیست و می‌تواند قابل مقایسه با فیلم «چشمان باز بسته» کوبریک باشد.

فهیم نیز در این زمینه گفت: هر دو باری که فیلم را دیدم برای اجرا نشدن برخی مسائل افسوس خوردم این اثر به نوعی مجزا از جامعه خودش است. یک فیلم باید جامعه را خوب بشناسد تا ما بحران را به درستی درک کنیم. سینما مدیوم بی‌رحمی است پس باید به مخاطب توجه بسیاری شود.

وی ادامه داد: این فیلم اثر کم اشکال و کم غلطی است و در شخصیت‌پردازی مشکلی ندارد اما معتقدم نیمه‌های فیلم در بازی بازیگران اشکال بوجود می‌آید. از نیمه‌های اثر بازی کرامتی کنترل نشده و‌‌ رها شده است. مسئله‌ای که به فیلم آسیب رسانده‌‌ رها کردن قصه و این است که آدم‌ها شناسنامه ندارند و نمی‌دانیم از کجا به این کلانشهر آمده‌اند.

حجازی در این زمینه توضیح داد: آمدن آدم‌ها از ناکجا آباد را در خیلی از فیلم‌های تاریخ سینما دیده‌ایم. ما سعی کرده‌ایم روایت فیلم با جامعه ما تطابق داشته باشد. در این فیلم مرحله گذار از سنت به مدرنیته مطرح می‌شود.


* سینما با سفارش و دستور نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد

میزگرد هفته بحران تعطیلی سالن‌های سینما با حضور مهدی عظیمی میرآبادی سرپرست اداره نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی را بررسی می‌کند.

عظیمی در ابتدا در خصوص علل کاهش مخاطب در سینما و مشکلاتی که در روند پروانه نمایش‌ها و تولید فیلم‌ها بوجود می‌آید توضیح داد: این مسئله به داستان فیلم در تاریکی مولانا باز می‌گردد و هر کس از ظن خود به قضیه نگاه می‌کند. اگر قرار است در بحث کاهش مخاطب به نتیجه برسیم باید از زوایای مختلف آن را بررسی کرد.

وی درباره جایگاه اداره نظارت و ارزشیابی در بروز این مشکلات گفت: باید راهی پیدا کنیم تا مخاطبان با سینما آشتی کنند. پس نباید به دنبال دلیل و روش نخ نما شده یافتن مقصر باشیم. البته قبول دارم که برخی از این مشکلات هم به اداره نظارت و ارزشیابی باز می‌گردد.

وی ادامه داد: افت مخاطب به دلیل این است که ما فکر می‌کنیم همه سینما یعنی سالن‌های سینما. در صورتیکه ما شبکه نمایش خانگی داریم که در دوره گذشته 8 برابر رقم کل فروش فیلم‌ها فروش داشته است. بخش بین المللی و بخش ویدئو دیجیتال و موارد بسیار دیگری وجود دارند که جزء مخاطبان سینما هستند.

عظیمی عنوان کرد: سینما با سفارش و دستور نمی‌تواند به کارش ادامه دهد. من 4 گروه را مسئول این اتفاقات می‌دانم. یک بخش مسئولین کل کشور که در ارتباط با سینما قرار دارند هستند از آموزش و پرورش گرفته تا شهرداری که من هم جزئشان هستم. گروه دوم فیلمسازان، گروه سوم رسانه‌ها و گروه چهارم مخاطبین هستند.

در ادامه این بخش همایون اسعدیان کارگردان سینما پشت خط آمد و عنوان کرد: ما در روزهای سختی به سر می‌بریم. در روزهایی که همه به خودشان اجازه می‌دهند درباره سینما نظر دهند و متاسفانه تا جایی که جلوی وزارت ارشاد مخالف و موافق تجمع می‌کنند و بر علیه یکی از فیلمسازمان معتبر ما شعار می‌دهند. متاسفانه مسئولان وزارت ارشاد ما تنها از پشت پنجره‌ها ناظر ماجرا هستند.

وی ادامه داد: آیا اتفاقات یک سال گذشته به این دلیل نیست که ما در اداره سینما ضعف داشتیم؟ و نتیجه‌ای جز بی‌اعتمادی مردم به سینما به دست نیاوردیم. آقای عظیمی آمار سال گذشته شبکه ویدئویی را به غلط ارائه می‌دهند. ما سال گذشته کمتر از 300 میلیون فیلم‌هایمان را نمی‌فروختیم اما امسال به زور می‌توانیم تا 150 میلیون فیلم‌ها را بفروشیم. لطفا آمار جعلی به اطلاع مردم ندهید.

اسعدیان توضیح داد: وقتی مسئولان سینمایی ما جو نا‌امنی برای هنرمندان بوجود می‌آورند چطور می‌توانیم امیدوار به اقبال مخاطبان باشیم. ما در جو ملتهبی در سینما به سر می‌بریم که این مسئله باعث شده مخاطبان از دیدن فیلم‌ها رویگردان باشند.

عظیمی در جواب اسعدیان گفت: برغم سیاه نمایی که برخی از افراد می‌کنند سینما زنده است و فعال به کار خود ادامه می‌دهد. طیف تازه نفسی وارد فضا شده‌اند که سینمای ایران را به درجات خوبی می‌کشاند. امیدوارم سال آینده سینمای پررونقی داشته باشیم.

نظرسنجی برنامه اختصاص به طرح این سئوال داشت که از میان نقش‌های فرحان در «عروس آتش»، دریاقلی سورانی در «شب واقعه»، قاسم در «ارتفاع پست»، هوشنگ ستاری در «به رنگ ارغوان»، مرتضی در «چهارشنبه سوری» و محسن در «زندگی خصوصی آقا و خانم میم»، کدامیک از نقش‌های حمید فرخ‌نژاد را بیشتر می‌پسندید، که در پایان برنامه 40 درصد از بینندگان گزینه یک را انتخاب کردند.

 

منبع: فارس

5266 - احمد شاهوند

...............................................

  اثر مرتبط:

زندگی خصوصی آقا و خانم میم - Zendegie KHosoosie Agha o khanoome mim        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

  دیگر اخبار مربوط به برنامه هفت (64 خبر):

64 - اکبر نبوی منتقد سینما: «بهروز افخمی آبرویی برای برنامه هفت باقی نگذاشته. باید اسم‌اش را عوض کنیم»

63 - میرشکاک: «محمد رسول‌الله» سینما نیست، نوعی اختلاس در سینماست، «یوسف پیامبر» سلحشور تحریف است دروغ است!

62 - اتفاقی بی‌سابقه روی آنتن زنده برنامه «هفت»/محمدتقی فهیم منتقد برنامه سیگار و جاسیگاری به دست در حال صحبت کردن با بهروز افخمی + عکس

61 - داریوش ارجمند: همه سینماجمع شدند تا در «اعتراض» بازی نکنم/در منفی ترین نقشی که بهرام بیضایی تاکنون نوشته بازی کردم

60 - تخطی افخمی از قانون خودش در هفت!/برخلاق قانون همیشگی برنامه، امشب فیلم «فروشنده» با حضور مسعود فراستی در هفت نقد میشود!

59 - حمله تند و یکطرفه هفت به دو فیلم پرفروش و در حال اکران «فروشنده» و «لانتوری» خارج از قواعد برنامه/"ایستاده در غبار" پس از گذشت 3 ماه هنوز در هفت نقد نشده!

58 - مجری سابق "هفت" زیر تیغ + عکس

57 - نقد تند مسعود فراستی شب گذشته در برنامه هفت بر فیلم «از گور برگشته»: خرس فیلم قطعا از دی کاپریو بهتر بازی کرده است!

56 - افشاگری فریدون جیرانی در "برنامه هفت" درباره نحوه انتخاب فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر/فیلم سینمایی "امتحان نهایی" پروانه نمایش نگرفت و به ما گفتند این فیلم اصلا نمی تواند پروانه بگیرد!

55 - افخمی عقب‌ نشینی کرد «هفت» زنده شد

54 - امشب سیزدهمین قسمت از برنامه «هفت» بهروز افخمی/ معرفی برنامه امشب

53 - طعنه بهروز افخمی در برنامه هفت به جعفر پناهی و سازمان سینمایی/فحاشی فراستی نسبت به یک دوربین فیلمبرداری در برنامه هفت!/ استفاده افراطی و بی سابقه از ناسزا روی آنتن

52 - واکنش نیکی کریمی به شایعه نامزدی در مجلس/برای برنامه هفت متاسفم

51 - 90 درصد تولیدات ما «هنر و تجربه» است/ گزارشی از هفت دیشب

50 - به استدلال‌ هایش می‌خندیدیم!

49 - شعری جالب توجه که «سیدرضا صائمی» منتقد سینما برای برنامه هفت سرود!

48 - یک اشتباه بر متن برنامه‌ «هفت» دیشب

47 - خداحافظی حمید گودرزی از «هفت»

46 - اسعدیانی که می‌شناختم این‌ قدر ترسو نبود/اگر سخنگوی کارگردانان نبود، او را در حدی نمی دانستیم که دعوتش کنیم

45 - "اگر نیایی پنبه ات را می زنیم!!" / نامه سرگشاده همایون اسعدیان به سرافراز در پی حرف هایی که در برنامه هفت علیه وی زده شد

44 - "هفت" جای هفت خط ها نیست!

43 - باغبانی: «من دیه گو مارادونا هستم» مقصر مشکلات را خود آدم ها می داند - درستکار: تا زمانی که مخاطب از سینما دیدن نکنند، هنری اتفاق نیفتاده است / گزارش برنامه هفت 22 خرداد 1394

42 - مریم امینی (همسر شهید آوینی): جوشش درونی شهیدآوینی، سفارشی نبود - شهید آوینی در ماه‌های آخر زندگی محزون و غمگین از برخی برخوردها بود / بهزاد دوران (جامعه شناس): جسارت در فاش گویی و فاش نمایی آسیب‌های اجتماعی، نقطه قوت «استراحت مطلق» است - محمدتقی فهیم (منتقد): نگاه گزینشی کاهانی به افراد جامعه «استراحت مطلق» را زیرسوال می‌برد / گزارش آنچه در برنامه «هفت» جمعه شب (28 فروردین) گذشت ...

41 - نقد و بررسی «متروپل» در برنامه «هفت» جمعه شب

40 - عباسیان: در جشنواره کن امسال اتفاق خاصی رخ نداده است/ امینی: سینمای ایران به خوبی در جهان شناخته شده است

39 - اختلاف کارگردان و تهیه‌کننده «زندگی جای دیگری‌است» روی آنتن برنامه «هفت»

38 - فریدون جیرانی چرا به تلویزیون رفت؟

37 - «هفت» در ایام جشنواره فجر هر شب پخش می شود

36 - آسیب شناسی نقد در سینمای ایران / گزارش برنامه هفت مورخ 27 دی 1392

35 - گزارش مناظره موافقین و مخالفین انتخاب "گذشته" برای اسکار در برنامه هفت جمعه 12 مهر 1392

34 - «کلاس هنرپیشگی» در هفت بررسی می شود / بررسی چگونگی انتخاب "گذشته" برای اسکار

33 - سینمای جنگ در برنامه هفت

32 - صحبت‌هاي ايوبي در هفت و واكنش سينماگران / نقد و بررسی "دهلیز" با حضور مهرزاد دانش و نیما حسنی نسب / گزارش برنامه هفت جمعه 22 شهریور 1392

31 - رييس سازمان سينمايي مهمان امشب «هفت»

30 - تمجید مهناز افشار از بهروز وثوقی در برنامه «هفت»

29 - منتظر تعطیلی چند سینما در هفته‌های آتی باشید/ مشکل "خودزنی" از خودسانسوری خودساخته کارگردان ناشی می شود

28 - فرح بخش خطاب به اسعدیان: تو مگر رانت خواری که مدافعشان هستی؟/ اسعدیان: پلیس بیشتر از فرح‌بخش و دوستانش به ما احترام می گذارد

27 - فرهادی یکی از مفاخر ملی ایران است / نگذاریم خانه سینما متعلق به یک فرد خاص باشد / گزارش کامل برنامه هفت جمعه شب 21 تیر 1392

26 - مناظره‌ای درباره‌ی خانه سینما و نقد« گذشته» در برنامه‌ی امشب «هفت»

25 - هشدار پسیانی درباره بحران بازیگری/ نقد "هفت" بر بیتابی بیتا

24 - نقد «بيتابي بيتا» و حضور آتیلا پسیانی در هفت

23 - حجت الاسلام مجد: روحانی "رسوایی" عملکرد بسیاری از روحانیون را در جامعه نفی می کند - ده نمکی: "رسوایی" تمجید از مقام روحانیت است نه هجو آن / سیامک اطلسی: من معتاد دوبله هستم / گزارش برنامه هفت جمعه 20 اردیبهشت

22 - اسعدیان: موظف نیستم روحانی طراز اول به تصویر بکشم - باشه آهنگر: بالاخره بخت "ملکه" باز شد - لیلا اوتادی: گران ترین بازیگر سینمای ایران نیستم / گزارش کامل برنامه "هفت" جمعه 13 اردیبهشت

21 - از پرده‌گشایی مرگ عسل بدیعی و نقد و یررسی قاعده تصادف تا بازخوانی اندیشه های شهید آوینی / گزارش اولین «هفت» سال ۹۲

20 - از صحبت های جنجالی اکبر عبدی تا حضور "رباته" در آخرین "هفت" سال 91

19 - ده‌نمکی، حیایی، فرح‌ بخش و عظیمی امشب مهمان «هفت» می‌شوند

18 - اظهار نظر گبرلو درخصوص بدلش در برنامه «خنده بازار» تا دلایل نبود فراستی / مجری برنامه هفت در سال 1392 مشخص نیست

17 - مدیر اجرایی سری اول هفت: فراستی نقش قهرمان منفی را بازی می‌کرد که تقابل را به اوج می رساند / رفتن فراستی از سری دوم هفت اشتباه بود

16 - "اعتماد به گبرلو ساده‌لوحی بود" / دلایل جدایی فراستی از "هفت"

15 - مهدی فخیم زاده و ضیاءالدین دری از داوری جشنواره گفتند / گزارش برنامه هفت جمعه 27 بهمن 1391

14 - بررسي جشنواره فجر و نقد و بررسی فیلم "گیرنده" / گزارش کامل برنامه هفت ششم بهمن 1391

13 - مانی حقیقی: جمله منفی فراستی بهترین تبلیغ برای فیلم من بود / گزارش نقد و بررسی "پذیرایی ساده" در برنامه هفت جمعه 29 دی 1391

12 - مسعود فراستی: امروزه یک ابتدال دیگر هم به نام ابتذال به اصطلاح ارزشی در سینمای ایران باب شده که بدتر از بقیه است / آنچه در برنامه هفت جمعه شب 15 دی گذشت

11 - وزیر ارشاد و محمد حسین فرخ بخش در برنامه‌ی هفت

10 - میزگردهای مهندسی سینما و بررسی دستاوردهای جشنواره مردمی فیلم عمار

9 - بررسی جشنواره عمار و سینمای انقلاب اسلامی در «هفت»

8 - مسعود فراستی: وجود بخش خصوصی در سینما به یک شوخی شبیه است / گزارش برنامه «هفت» اول دی

7 - عرب نیا: مدیر تولید "چ" دروغ می‌گوید / مهرزاد دانش: "بی خود و بی جهت" اثری نیست که بخواهیم با مختصات سینمای کلاسیک آن را بررسی کنیم - مسعود فراستی: "بی خود و بی جهت" اصلا فیلم نیست!!

6 - فرخ‌نژاد: مدتی گربه سیاه سینمای ایران شده بودم/ فهیم: «زندگی خصوصی آقا یا خانم میم» نقد مدرنیته و سنت را مطرح می‌کند

5 - وقتی جیرانی تنور برنامه گبرلو را داغ کرد / حاشیه‌های برنامه «هفت» در بررسی حواشی "من مادر هستم"

4 - پرداختن به "یک خانواده محترم"، نقد "یکی می خواد باهات حرف بزنه" و ... / گزارش برنامه "هفت" جمعه 26 آبان

3 - فراستی: "آینه‌های روبرو" از عهده موضوع حساس طرح شده، برآمده / "یک خانواده محترم" لبه‌های انتقادی تندی را مطرح می‌کند

2 - «بوسیدن روی ماه» و حاشیه‌های «لاله» در «هفت» بررسی شد / فراستی : جای دوربین در «بوسیدن روی ماه» صحیح نیست

1 - فراستی: فیلم‌سازان ما از فضای دفاع مقدس کنده شده‌اند / پخش «هفت» تا جمعه از کرمان ادامه دارد

 

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

.......................................................................................................................................................................

 

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2002 - 2013 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت