New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  ضبط مرحله نیمه‌نهایی «عصرجدید» آغاز شد / با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی؛

arrow  روایت بهروز افخمی از تغییر پایان «شوکران» با انتخاب هدیه تهرانی

arrow  پایان پادشاهی پیمان قاسم‌خانی در سینمای کمدی

arrow  عذرخواهی سعید آقاخانی از مردم

arrow  ادامه «دورهمی» با مهران مدیری منتفی شد/اجرای تاک‌شو در فضای مجازی

arrow  «چند نفس تا افق» به پایان رسید / نمایش در روز قدس

arrow  چرا "خجالت نکش" در پخش تلویزیونی سانسور شد؟

arrow  «آرش ظلی‌پور» از حضور در برنامه «من و شما» منع شد

arrow  انتقاد از تکراری بودن فیلمهای ایرانی/ ۵۲ درصد مردم سینما نمی‌روند و ۷۰ درصد مخاطبان فیلم‌ها را در تلویزیون تماشا می‌کنند

arrow  «از لاک جیغ تا خدا» با 460 قسمت رکورددار برنامه های تلویزیونی تاریخ صداوسیما

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

گزارش برنامه هفت - جمعه شب - 25 آذر 1391

عرب نیا: مدیر تولید "چ" دروغ می‌گوید / مهرزاد دانش: "بی خود و بی جهت" اثری نیست که بخواهیم با مختصات سینمای کلاسیک آن را بررسی کنیم - مسعود فراستی: "بی خود و بی جهت" اصلا فیلم نیست!!

:: 24 آذر 1391  11:29:06 AM  ::

برنامه هفت

برنامه هفت

 

سی نت: برنامه سینمایی هفت شب گذشته اختصاص به حواشی گوناگونی از جمله صحبتهای فریبرز عرب نیا درباره دلائل حاضر نشدنش سر صحنه سکانس آخر فیلم و بحث درباره ریزش مخاطب در سینما با حضور محمد درمنش و جواد نوروزبیگی داشت.

برنامه شب گذشته هفت 24 آذرماه اختصاص به نقد و بررسی فیلم سینمایی "بی خود و بی جهت" با حضور مسعود فراستی و مهرزاد دانش منتقد مهمان برنامه داشت. همچنین میزگرد هفته نیز ریزش مخاطب را در سینمای ایران با حضور جواد نوروزبیگی و محمد درمنش مورد بررسی قرار داد.

نظرسنجی برنامه اختصاص به طرح این سئوال داشت که چه عواملی در برون رفت سینمای ایران از اوضاع کنونی می تواند تاثیرگذار باشد که در پایان از بین سه گزینه تمکین همه از قانون، ائتلاف همه طیف های سینمایی و تعامل مدیریت سینما با سینماگران گزینه سوم بیش از 50 درصد آرای مردمی را از آن خود کرد.


احساس وظیفه حوزه هنری

در ابتدای برنامه محمد حمزه زاده معاون هنری و قائم مقام حوزه هنری مهمان تلفنی برنامه بود و درباره اختلافات حوزه هنری و سازمان سینمایی توضیح داد. حوزه هنری در ابتدای سال احساس وظیفه کرد که ترمز تخلفات سینمای ایران را بکشد اما مسئولان سازمان سینمایی به جای حل این مشکل بیشتر گره‌اندازی کردند.

وی همچنین درباره عملکرد حوزه هنری در جشنواره فیلم فجر امسال عنوان کرد: جشنواره فجر یک اتفاق داخلی است و در زمان این رویداد سینماهای ما در اختیار نمایش فیلم های جشنواره قرار می‌گیرند اما پس از آن اگر باز هم مشکلی وجود داشته باشد نام فیلم های مسئله‌دار به صورت محرمانه اعلام خواهد شد. تلاش حوزه هنری برقراری امنیت روانی خانواده‌ها و حیثیت نظام است.

در ادامه برنامه پژمان لشکری پور نماینده بنیاد فارابی درباره مشکلات پیش آمده در فیلم سینمایی "چ" و حضور نیافتن فریبرز عرب نیا در سکانس پایانی فیلم روی خط آمد و در این باره توضیح داد بحث رسیدن یا نرسیدن فیلم به جشنواره ارتباطی به اتفاقات پیش آمده ندارد و همه عوامل تلاش می کنند که فیلم در جشنواره فیلم فجر رونمایی شود اما به دلیل احترامی که برای جشنواره قائلیم معتقدیم که فیلم با کامل شدن مراحل فنی به جشنواره ارائه می شود و حضور و یا عدم حضور پروژه چمران باید منوط به اتمام همه مراحل فنی باشد.


قاتم مقامی: عرب نیا دستمزدش را کامل دریافت کرده است

در ادامه نیز علی قائم مقامی مدیر تولید فیلم پشت خط آمد و درباره اختلافات پیش آمده گفت: روز شنبه قرار بود سکانس پایانی فیلم در دکور میدان اسلحه سازی و با تجهیزات و هلیکوپترهایی که از قبل برنامه ریزی شده بود فیلمبرداری شود که فریبرز عرب نیا متاسفانه سر صحنه حاضر نشد. وی در طول فیلمبرداری نیز مشکلاتی داشت اما در این میان ما هیچ‌گاه خلف وعده نکردیم.

وی افزود: تا جایی که تا 19 آذرماه امسال دستمزد وی پرداخت شده است اما متاسفانه با حضور نیافتن عرب‌نیا، ابراهیم حاتمی‌کیا مجبور شد با تمهیداتی فیلم را به پایان برساند. این پروژه جزو یکی از سنگین‌ترین برنامه‌هایی است که تا به حال در سینمای ایران ساخته شده و تمام همکاران از جمله گروه دکور و تدارکات برای به ثمر رسیدن فیلم از جانشان مایه گذاشته‌اند.

نمایش پشت صحنه فیلم سینمایی" به خاطر پونه" به کارگردانی هاتف علیمردانی و بازی فرهاد اصلانی و هانیه توسلی پس از هفته‌ها که به دلیل فشرده بودن برنامه پخش آن به تعویق می‌افتاد قسمت بعدی برنامه شب گذشته بود.

در ادامه برنامه، فریبرز عرب نیا بازیگر فیلم "چ" پشت خط آمد و درباره اظهارات قائم مقامی و لشگری پور گفت: من بنا نداشتم و ندارم که درباره " چ" صحبت کنم اما در پیرو صحبت‌هایی که در سه برنامه هفت به آن اشاره کردم تصمیم دارم درباره اتهاماتی که در طول این یک هفته به من زده شده صحبت کنم.


عرب نیا: قائم مقامی دروغ می‌گوید!

وی ادامه داد: قائم مقامی در دو مورد از صحبت هایش به وضوح دروغ گفت و در دو مورد دیگر در زمان فیلمبرداری هم خودشان باعث ایجاد بحران شدند. کل ماجراها از این قرار است که من قراردادی داشتم که به مفادش به شدت وفادار بودم اما افرادی در این پروژه به این قرارداد عمل نمی کردند. من به حفظ استانداردها و قوانین در سینما معتقد هستم .

عرب نیا توضیح داد: یکی از موارد دروغی که قائم مقامی عنوان کرد این بود که من تا 19 آذر دستمزدم را دریافت کردم که این مسئله صحت ندارد و مسئله دیگر اینکه تجهیزات بسیار زیادی برای فیلمبرداری سکانس پایانی تدارک دیده شده بود که به خاطر حضور من این سکانس با مشکل روبرو شد. من به خاطر حرمتی که برای بازی در فیلم قائل بودم تا به حال دوست نداشتم در این باره صحبت کنم.

بازیگر شوکران عنوان کرد: اصلا بحث دستمزد مطرح نبوده . از دو هفته قبل برای پایان یافتن قراردادم با گروه مذاکره کردم . من چهار ماه و 20 روز با این پروژه قرارداد داشتم و باید خودشان را با من هماهنگ می کردند. به خاطر این مدت حتی سفر حج را از دست دادم .


حاتمی کیا مشکلی با عدم حضور من نداشت

عرب نیا ادامه داد: در تاریخ ذکر شده من به لشگری پور اطلاع دادم که دیگر نمی توانم به دلیل اتمام قراردادم سر صحنه حاضر شوم اما وی به من گفت که امکان تمدید قرارداد را ندارم بنابراین طبق صحبت هایی که انجام شد حاتمی کیا به من گفت که هیچ مشکلی نیست و ما می توانیم سکانس آخر را بدون حضور تو فیلمبرداری کنیم. حتی یک ساعت از فیلم هم به خاطر من متوقف نشده است و می توانم بگویم که فینال بسیار خوبی هم برای کار گرفته شده بود.


***


فراستی: "بی خود و بی جهت" اصلا فیلم نیست / مهرزاد دانش: نام فیلم با توجه به سبک ابزورد درست انتخاب شده است

نقد فیلم سینمایی "بی خود و بی جهت" بدون حضور کارگردان فیلم عبدالرضا کاهانی بخش بعدی برنامه بود. در این بخش که با حضور مسعود فراستی و مهرزاد دانش به عنوان منتقد مهمان برنامه برگزار شد، فراستی عنوان کرد: معتقدم که " بی خود و بی جهت" ما قبل نقد است و من به خاطر دانش در برنامه حاضر شدم.

وی ادامه داد: به نظر من حتی فیلمی ساخته نشده و تنها یکسری راش گرفته شده است . مشکل این فیلم مشکل فیلمنامه است که هیچ گاه جغرافیای خانه و اندازه آن را در فیلم نمی بینیم چون قصه ای در فیلم مطرح نیست و رفتار شخصیت ها جای داستان پردازی را می گیرد.

دانش در همین زمینه توضیح داد: این فیلم اثری نیست که بخواهیم با مختصات سینمای کلاسیک آن را بررسی کنیم. به نظر من این فیلم بهترین اثر کاهانی تا امروز است.

به عنوان نمونه تعریف و نقدی که بر فیلم های برگمان می شود هیچ ارتباطی به تحلیل فیلم های هیچکاک ندارد. این فیلم ابزورد است اما تعریف آن ارتباطی به ابزورد "در انتظار گودو" ندارد چون ابزورد های مختلفی در آثار پینتر، یونسکو و بکت مطرح شده است که با یکدیگر متفاوت هستند.

فراستی در همین باره گفت: متاسفانه فیلم ابزورد نیست باید دید هر چیزی که منطق ندارد را می توانیم ابزورد بنامیم. آیا تئاتر ابزورد و سینمای ابزورد یکی هستند؟ آیا ارائه real time درست است و باید واقعی باشد و منطق خودش را داشته باشد ؟ یا در این نوع فیلم ها منطق شخصیت ها باید مثل حضور "گودو" در " در انتظار گودو" باشد. ذات قصه فیلم، سینما نیست بلکه تئاتر است. ما در یک محیط بسته داریم تنش بین چند شخصیت را می بینیم.

وی ادامه داد: دعوای نگار جواهریان با مادرش اصلا معلوم نیست که برای چه است. اگر این شخصیت فردی ایدئولوژی و مذهبی است پس حامله شدنش قبل از ازدواج رسمی برای چیست؟ باید دید فیلمساز چه موضعی نسبت به این افراد دارد. اگر او دختری معتقد و مسلمان است پس چرا این کار را انجام داده است.

دانش در این زمینه ادامه داد: کاهانی تلاش می کند بین تلفیق سبک ابزورد و داستان های قصه گو و کلاسیک ارتباطی به وجود بیاورد و همین کار فیلمساز را سخت کرده است در واقع این فیلم قصه هم دارد و قصه دو زوج با مشکلات مختلف را روایت می کند که در نهایت به یک تعادل موقتی می رسند.

وی افزود: در بحث ابزورد پلات کمرنگ است و شخصیت ها قرار نیست کامل و تمام به مخاطب ارائه شود . وقتی ارتباط بین شخصیت ها تا حدودی گنگ است در جاهایی عدم ارتباط داریم و این برخلاف سبک کلاسیک است که ارتباطات علت و معلولی در آن وجود دارد چون در این سبک اتفاقات هم عرض هم روی می دهد.

دانش ادامه داد: بحث تکرار نیز یکی از اصول اساسی ابزورد است که با سبک کلاسیک نمی توان آن را نقد کرد. فیلم کاهانی بسیاری از نکات فیلم های ابزورد را رعایت کرده است.

وی درباره شخصیت نگار جواهریان در فیلم گفت: الهه با شخصی ازدواج کرده که در تناقض بسیار با خود و خانواده اش است و دلیل دعوایش با مادر هم به همین علت است اما این شخصیت را نباید به کل افراد مسلمان و معتقد در جامعه تعمیم داد.

فراستی در ادامه نقد فیلم گفت: به نظر من ویژگی ابزورد در منطق ابزورد است در این سبک هم منطق وجود دارد و آدم ها منطق خودشان را دارند . اینکه آدم ها در این فیلم کارهایی را مدام تکرار کنند ابزورد نیست بلکه نگاه سطحی به این سبک است. ما باید آدم ها و منطقشان را در همان فضا باور کنیم. معتقدم که فیلم بیش از هر چیز عنوانش درست است یعنی هم بی خود است و هم بی جهت.

دانش در پایان عنوان کرد: این نوع نظر در مورد نقد فیلم اصلا درست نیست. نام فیلم با توجه به سبک آن انتخاب شده و حتی ما در کمدهای کلاسیک هم شاهد ارائه ابزورد بوده ایم.


***

میزگرد هفته نیز اختصاص به حضور جواد نوروزبیگی و محمد درمنش درباره مسئله ریزش مخاطب در سینمای ایران داشت.

درمنش در ابتدای صحبت هایش عنوان کرد: برخی مسائل زیربنایی در بحث ریزش مخاطب مفعول واقع شده اند. یک بی تدبیری و سهل انگاری در طول دهه گذشته از طرف کل جامعه سینمایی باعث به وجود آمدن وضع موجود و برداشته شدن اعتماد مخاطب از سینما شده است. من معتقدم که یک پنج ضعلی که سه عامل آن داخلی و سه عنصر آن خارجی هستند باعث بروز این مشکلات شده است. یکی از 5 ضلع مورد بحث هم مدیران سینمایی هستند. دیگر منتقدین و رسانه ها و ضلع سوم خود سینماگران هستند که این جریان را سمت و سو داده اند. دو عنصر خارجی دیگر نیز شامل برخی دوستان بی اطلاع و کم اطلاع و دیگر دشمنان با اطلاع هستند.


نوروزبیگی: مسئله سینمای ما بی تدبیری مدیران است

نوروزبیگی نیز درباره این مسئله توضیح داد: مهمترین مسئله تدبیر مدیریتی است که ما به غلط آن را به بدنه سینما ربط می‌دهیم. چون فیلمساز فیلم خودش را می سازد و این مدیران هستند که باید در این زمینه کمک کنند. متاسفانه برخی از دوستان بی اطلاع ما همین مدیران هستند .

وی ادامه داد: مثلا امسال فیلمنامه های خوبی ارائه شده اما با توجه به ترسی که وجود دارد بیشتر این آثار با موافقت اصولی روبرو می شوند. این عدم اطلاع و آگاهی بین مدیران ما وجود دارد. چرا باید فیلمنامه های خوب ما با عدم تعامل فرهنگی مدیران به نتیجه نرسد و این آثار در نهایت به یک تله فیلم تبدیل شود.

نوروزبیگی افزود: مطمئنا امثال من و درمنش فیلمنامه های مبتذل ارائه نمی دهیم بنابراین باید یک راهنمایی در خصوص فیلمنامه ها به امثال ما ارائه شود نه اینکه کلا فیلمنامه ها را تصویب نکنند. تعدد مراکز تصمیم گیری در سینمای ما زیاد است اگر تایید شورای صنفی درست بوده پس چرا فیلمنامه ها در مراحل بعدی با موافقت اصولی مواجه می شوند.

درمنش نیز در این باره توضیح داد: معتقدم که بحث تدبیر مدیریت فقط به تصویب فیلمنامه ها برنمی گردد . از مدیران میانی تا مدیران ارشد همه بر این امر تاثیرگذار هستند و بر اساس سمت و سویی که می گیرند شرایط سینما را تعیین می کنند. هر مدیری قبل از برداشتن هر قدمی باید یک مانیفست و برنامه مدون برای خودش داشته باشد تا بداند در چند سال آینده قرار است چه کار کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سرپرست اداره نظارت و ارزشیابی کاملا اعتماد به نفسش را از دست داده و از ریسمان سیاه و سفید هم می ترسد چون فیلمنامه های خوب از طرف این مدیر مربوطه تایید نمی شود و خلاقیت فیلمسازان و فیلمنامه نویسان را کور می کند.

درمنش در پایان صحبت هایش عنوان کرد: دوستان کم اطلاع در اظهاراتی که در زمینه سینما می کنند یکی دیگر از مشکلات ماست. برخی از کسانی که تریبون در دستشان است پشتوانه و دانش کافی به اندازه مدیران سینمایی ندارند. اگر مدیران و سینماگران ما با هم همدل بودند باید جلوی این دوستان کم اطلاع می ایستادند. البته نظرات برخی از این افراد از روی دلسوزی و حسن نیت است. در نهایت معتقدم که باید در فضای جامعه سینمایی ما یک آشتی ملی و همگرایی صورت گیرد.

نوروزبیگی نیز در همین زمینه گفت: باید جلوی برخی افراد نشانه گذار بر روی فیلم ها گرفته شود. افرادی که تعبیر و تفسیرهای غیر معمول درباره فیلم ها ارائه می دهند. در دوره قبلی هم بر روی فیلم های توقیفی این نشانه گذاری ها صورت گرفت اما در مدیریت جدید عقیده مدیران چیز دیگری بود. مثلا فیلم " به رنگ ارغوان" که چندین سال توقیف بود در مدیریت جدید حتی از تلویزیون هم پخش شد.


***

در بخش دیگری از این برنامه نظرات برخی از اصحاب رسانه نیز درباره مشکلات به وجود آمده در سینما پخش شد.

تازه های اکران ، از هفت تا 7 و چهره ها که اختصاص به معرفی فعالیت های مریلا زارعی، امیر جعفری، صابر ابر، سروش صحت، ترانه علیدوستی، حامد کمیلی و انسیه شاه حسینی داشت بخش های دیگر برنامه شب گذشته هفت بودند.

 

منبع: مهر

6883 - احمد شاهوند

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

بی خود و بی جهت - Bikhod o Bi jahat        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به برنامه هفت (64 خبر):

64 - اکبر نبوی منتقد سینما: «بهروز افخمی آبرویی برای برنامه هفت باقی نگذاشته. باید اسم‌اش را عوض کنیم»

63 - میرشکاک: «محمد رسول‌الله» سینما نیست، نوعی اختلاس در سینماست، «یوسف پیامبر» سلحشور تحریف است دروغ است!

62 - اتفاقی بی‌سابقه روی آنتن زنده برنامه «هفت»/محمدتقی فهیم منتقد برنامه سیگار و جاسیگاری به دست در حال صحبت کردن با بهروز افخمی + عکس

61 - داریوش ارجمند: همه سینماجمع شدند تا در «اعتراض» بازی نکنم/در منفی ترین نقشی که بهرام بیضایی تاکنون نوشته بازی کردم

60 - تخطی افخمی از قانون خودش در هفت!/برخلاق قانون همیشگی برنامه، امشب فیلم «فروشنده» با حضور مسعود فراستی در هفت نقد میشود!

59 - حمله تند و یکطرفه هفت به دو فیلم پرفروش و در حال اکران «فروشنده» و «لانتوری» خارج از قواعد برنامه/"ایستاده در غبار" پس از گذشت 3 ماه هنوز در هفت نقد نشده!

58 - مجری سابق "هفت" زیر تیغ + عکس

57 - نقد تند مسعود فراستی شب گذشته در برنامه هفت بر فیلم «از گور برگشته»: خرس فیلم قطعا از دی کاپریو بهتر بازی کرده است!

56 - افشاگری فریدون جیرانی در "برنامه هفت" درباره نحوه انتخاب فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر/فیلم سینمایی "امتحان نهایی" پروانه نمایش نگرفت و به ما گفتند این فیلم اصلا نمی تواند پروانه بگیرد!

55 - افخمی عقب‌ نشینی کرد «هفت» زنده شد

54 - امشب سیزدهمین قسمت از برنامه «هفت» بهروز افخمی/ معرفی برنامه امشب

53 - طعنه بهروز افخمی در برنامه هفت به جعفر پناهی و سازمان سینمایی/فحاشی فراستی نسبت به یک دوربین فیلمبرداری در برنامه هفت!/ استفاده افراطی و بی سابقه از ناسزا روی آنتن

52 - واکنش نیکی کریمی به شایعه نامزدی در مجلس/برای برنامه هفت متاسفم

51 - 90 درصد تولیدات ما «هنر و تجربه» است/ گزارشی از هفت دیشب

50 - به استدلال‌ هایش می‌خندیدیم!

49 - شعری جالب توجه که «سیدرضا صائمی» منتقد سینما برای برنامه هفت سرود!

48 - یک اشتباه بر متن برنامه‌ «هفت» دیشب

47 - خداحافظی حمید گودرزی از «هفت»

46 - اسعدیانی که می‌شناختم این‌ قدر ترسو نبود/اگر سخنگوی کارگردانان نبود، او را در حدی نمی دانستیم که دعوتش کنیم

45 - "اگر نیایی پنبه ات را می زنیم!!" / نامه سرگشاده همایون اسعدیان به سرافراز در پی حرف هایی که در برنامه هفت علیه وی زده شد

44 - "هفت" جای هفت خط ها نیست!

43 - باغبانی: «من دیه گو مارادونا هستم» مقصر مشکلات را خود آدم ها می داند - درستکار: تا زمانی که مخاطب از سینما دیدن نکنند، هنری اتفاق نیفتاده است / گزارش برنامه هفت 22 خرداد 1394

42 - مریم امینی (همسر شهید آوینی): جوشش درونی شهیدآوینی، سفارشی نبود - شهید آوینی در ماه‌های آخر زندگی محزون و غمگین از برخی برخوردها بود / بهزاد دوران (جامعه شناس): جسارت در فاش گویی و فاش نمایی آسیب‌های اجتماعی، نقطه قوت «استراحت مطلق» است - محمدتقی فهیم (منتقد): نگاه گزینشی کاهانی به افراد جامعه «استراحت مطلق» را زیرسوال می‌برد / گزارش آنچه در برنامه «هفت» جمعه شب (28 فروردین) گذشت ...

41 - نقد و بررسی «متروپل» در برنامه «هفت» جمعه شب

40 - عباسیان: در جشنواره کن امسال اتفاق خاصی رخ نداده است/ امینی: سینمای ایران به خوبی در جهان شناخته شده است

39 - اختلاف کارگردان و تهیه‌کننده «زندگی جای دیگری‌است» روی آنتن برنامه «هفت»

38 - فریدون جیرانی چرا به تلویزیون رفت؟

37 - «هفت» در ایام جشنواره فجر هر شب پخش می شود

36 - آسیب شناسی نقد در سینمای ایران / گزارش برنامه هفت مورخ 27 دی 1392

35 - گزارش مناظره موافقین و مخالفین انتخاب "گذشته" برای اسکار در برنامه هفت جمعه 12 مهر 1392

34 - «کلاس هنرپیشگی» در هفت بررسی می شود / بررسی چگونگی انتخاب "گذشته" برای اسکار

33 - سینمای جنگ در برنامه هفت

32 - صحبت‌هاي ايوبي در هفت و واكنش سينماگران / نقد و بررسی "دهلیز" با حضور مهرزاد دانش و نیما حسنی نسب / گزارش برنامه هفت جمعه 22 شهریور 1392

31 - رييس سازمان سينمايي مهمان امشب «هفت»

30 - تمجید مهناز افشار از بهروز وثوقی در برنامه «هفت»

29 - منتظر تعطیلی چند سینما در هفته‌های آتی باشید/ مشکل "خودزنی" از خودسانسوری خودساخته کارگردان ناشی می شود

28 - فرح بخش خطاب به اسعدیان: تو مگر رانت خواری که مدافعشان هستی؟/ اسعدیان: پلیس بیشتر از فرح‌بخش و دوستانش به ما احترام می گذارد

27 - فرهادی یکی از مفاخر ملی ایران است / نگذاریم خانه سینما متعلق به یک فرد خاص باشد / گزارش کامل برنامه هفت جمعه شب 21 تیر 1392

26 - مناظره‌ای درباره‌ی خانه سینما و نقد« گذشته» در برنامه‌ی امشب «هفت»

25 - هشدار پسیانی درباره بحران بازیگری/ نقد "هفت" بر بیتابی بیتا

24 - نقد «بيتابي بيتا» و حضور آتیلا پسیانی در هفت

23 - حجت الاسلام مجد: روحانی "رسوایی" عملکرد بسیاری از روحانیون را در جامعه نفی می کند - ده نمکی: "رسوایی" تمجید از مقام روحانیت است نه هجو آن / سیامک اطلسی: من معتاد دوبله هستم / گزارش برنامه هفت جمعه 20 اردیبهشت

22 - اسعدیان: موظف نیستم روحانی طراز اول به تصویر بکشم - باشه آهنگر: بالاخره بخت "ملکه" باز شد - لیلا اوتادی: گران ترین بازیگر سینمای ایران نیستم / گزارش کامل برنامه "هفت" جمعه 13 اردیبهشت

21 - از پرده‌گشایی مرگ عسل بدیعی و نقد و یررسی قاعده تصادف تا بازخوانی اندیشه های شهید آوینی / گزارش اولین «هفت» سال ۹۲

20 - از صحبت های جنجالی اکبر عبدی تا حضور "رباته" در آخرین "هفت" سال 91

19 - ده‌نمکی، حیایی، فرح‌ بخش و عظیمی امشب مهمان «هفت» می‌شوند

18 - اظهار نظر گبرلو درخصوص بدلش در برنامه «خنده بازار» تا دلایل نبود فراستی / مجری برنامه هفت در سال 1392 مشخص نیست

17 - مدیر اجرایی سری اول هفت: فراستی نقش قهرمان منفی را بازی می‌کرد که تقابل را به اوج می رساند / رفتن فراستی از سری دوم هفت اشتباه بود

16 - "اعتماد به گبرلو ساده‌لوحی بود" / دلایل جدایی فراستی از "هفت"

15 - مهدی فخیم زاده و ضیاءالدین دری از داوری جشنواره گفتند / گزارش برنامه هفت جمعه 27 بهمن 1391

14 - بررسي جشنواره فجر و نقد و بررسی فیلم "گیرنده" / گزارش کامل برنامه هفت ششم بهمن 1391

13 - مانی حقیقی: جمله منفی فراستی بهترین تبلیغ برای فیلم من بود / گزارش نقد و بررسی "پذیرایی ساده" در برنامه هفت جمعه 29 دی 1391

12 - مسعود فراستی: امروزه یک ابتدال دیگر هم به نام ابتذال به اصطلاح ارزشی در سینمای ایران باب شده که بدتر از بقیه است / آنچه در برنامه هفت جمعه شب 15 دی گذشت

11 - وزیر ارشاد و محمد حسین فرخ بخش در برنامه‌ی هفت

10 - میزگردهای مهندسی سینما و بررسی دستاوردهای جشنواره مردمی فیلم عمار

9 - بررسی جشنواره عمار و سینمای انقلاب اسلامی در «هفت»

8 - مسعود فراستی: وجود بخش خصوصی در سینما به یک شوخی شبیه است / گزارش برنامه «هفت» اول دی

7 - عرب نیا: مدیر تولید "چ" دروغ می‌گوید / مهرزاد دانش: "بی خود و بی جهت" اثری نیست که بخواهیم با مختصات سینمای کلاسیک آن را بررسی کنیم - مسعود فراستی: "بی خود و بی جهت" اصلا فیلم نیست!!

6 - فرخ‌نژاد: مدتی گربه سیاه سینمای ایران شده بودم/ فهیم: «زندگی خصوصی آقا یا خانم میم» نقد مدرنیته و سنت را مطرح می‌کند

5 - وقتی جیرانی تنور برنامه گبرلو را داغ کرد / حاشیه‌های برنامه «هفت» در بررسی حواشی "من مادر هستم"

4 - پرداختن به "یک خانواده محترم"، نقد "یکی می خواد باهات حرف بزنه" و ... / گزارش برنامه "هفت" جمعه 26 آبان

3 - فراستی: "آینه‌های روبرو" از عهده موضوع حساس طرح شده، برآمده / "یک خانواده محترم" لبه‌های انتقادی تندی را مطرح می‌کند

2 - «بوسیدن روی ماه» و حاشیه‌های «لاله» در «هفت» بررسی شد / فراستی : جای دوربین در «بوسیدن روی ماه» صحیح نیست

1 - فراستی: فیلم‌سازان ما از فضای دفاع مقدس کنده شده‌اند / پخش «هفت» تا جمعه از کرمان ادامه دارد

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت