New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  ضبط مرحله نیمه‌نهایی «عصرجدید» آغاز شد / با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی؛

arrow  روایت بهروز افخمی از تغییر پایان «شوکران» با انتخاب هدیه تهرانی

arrow  پایان پادشاهی پیمان قاسم‌خانی در سینمای کمدی

arrow  عذرخواهی سعید آقاخانی از مردم

arrow  ادامه «دورهمی» با مهران مدیری منتفی شد/اجرای تاک‌شو در فضای مجازی

arrow  «چند نفس تا افق» به پایان رسید / نمایش در روز قدس

arrow  چرا "خجالت نکش" در پخش تلویزیونی سانسور شد؟

arrow  «آرش ظلی‌پور» از حضور در برنامه «من و شما» منع شد

arrow  انتقاد از تکراری بودن فیلمهای ایرانی/ ۵۲ درصد مردم سینما نمی‌روند و ۷۰ درصد مخاطبان فیلم‌ها را در تلویزیون تماشا می‌کنند

arrow  «از لاک جیغ تا خدا» با 460 قسمت رکورددار برنامه های تلویزیونی تاریخ صداوسیما

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

سینمای جنگ در برنامه هفت

:: 30 شهریور 1392  1:00:44 PM  ::

محمود گبرلو مجری برنامه هفت در سال 1391

محمود گبرلو مجری برنامه هفت در سال 1391

 

سی نت: شب‌گذشته محمود گبرلو برنامه 29 شهریور را به دلاوران و شهیدان سال های دفاع مقدس تقدیم کرد و درابتدای برنامه این هفته هفت با بیان اینکه در آستانه آغاز سالگرد هفته دفاع مقدس قرار داریم اذعان داشت: باید شفاف به نقد رفتارهایی بپردازیم که ناخواسته به تخریب رابطه ی اهالی هنر با باورهای اصیل و آرمانی ختم می شود .

وی گفت: نباید مرزبندی هنرمندان و خط کشی بین آدم ها به معیار نمایش تعهد ودغدغه تبدیل شود. دوستان کج اندیشی که هدف را گم کرده اند و گاه بدون مطالعه و دقت در رفتارها و عملکردها وبا استفاده از ذره بین شک و بدبینی به غلط بیان می دارند چرا ستاره های سینما برسفیران ارزش ها ارجحیت یافتند گاه خودشان با رفتار یک سویه و انعطاف نا پذیر خود در این راستا ایفای نقش کرده اند.

گبرلو با بیان اینکه نگاه منصفانه به آمار تولیدات سینما ی دفاع مقدس نشان می دهد هنرمند سینما وظیفه خود را انجام داده است بیان داشت: فیلمسازان و اهالی سینما همواره سعی در نشان دادن تصویر ایستادگی مردم سرزمینشان بر عقیده وآرمان داشته اند و هم پای مردم و در حد توان خودشان تلاش می کنند تا به خلق اثر سینمایی در این زمینه دست زنند.

سردبیر برنامه هفت در ادامه افزود: در این میان اگر سیاست گذار نتوانسته خوب برنامه ریزی کند و یا در ارائه خدمات و امکانات کوتاهی صورت گرفته است نمی توان حضورفعال صد ها هنرمند سینما ایران را در تصویر سینمای دفاع مقدس نادیده گرفت .

وی مشکل را درسطحی نگری وترویج آن دانست و گفت: اگر سلیقه ی شخصی مطابق با نگاه ما نباشد نباید ماهیت وجودی او در جامعه سینمایی را زیر سوال ببریم چرا که با این نگرش نمی توان عشق و ارادت هنرمند و سینماگر به خاک و عقیده را کتمان کرد.

گبرلو تصریح کرد: اگر کسی دغدغه فرهنگ و ارزش و آرمان گرایی دارد باید تلاش کند تا رابطه های سست شده نیز برقرار شود در غیر این صورت با ایجاد فضایی سرشار از سوء تفاهم و شک و تهمت خلاف هدفی که ادعا می کند حرکت می کند .

وی مناسب ترین کار را پرداختن به اصلاح رفتارهایی که ممکن است در جامعه تاثیر معکوس بگذارد دانست و افزود : به جای سطحی نگری و اصرار بر ترویج آن، سینمای ایران نیازمند تداوم باورها و ارزش ها در بطن خود است که باید منصفانه قضاوت کنیم و در فضایی آرام و کم تنش تنفس کنیم.

در بخش بعدی برنامه پس ازصحبت های گبرلو، بخش هایی از فیلم های اکران شده در ژانر دفاع مقدس ، از سال های ابتدایی آن تا کنون نشان داده شد و پس از آن رویداد های سینمایی هفته چون تولید فیلم فصل بلوغ ساخته رهبر قنبری و بازگشایی خانه سینما و حواشی پیرامون آن از جمله بازگشایی خانه سینما 2، کیمیایی و فیلم مترو پل وی که در دست ساخت می باشد و اما شب سپاس از کیانوش عیاری در فرهنگسرای ارسباران ازدیگر رویداد سینمایی این هفته هفت بود. در بخش تازه های اکران هم، دو فیلم به خاطر پونه و کلاس هنرپیشگی معرفی شدند.

پس ازآن بخش هایی از فیلم های اکران شده ی جعفر دهقان در سال های گذشته نمایش داده شد ودر استودیو هفت، جعفر دهقان به عنوان پرکارترین بازیگر سینمای دفاع مقدس که از اولین روزهای تولد سینمای دفاع مقدس یکی از همراهان همیشگی آن بوده است بر صندلی میهمان ویژه نشست وبا بیان اینکه هنوز هم دل تنگ روزها و سال های دفاع مقدس می شود، گفت: عشق زیادی همراه کارهایی که انجام می دادیم بود و گاه به آرمان ها، هدف ها و شرایطی که به هنگام کار داشتیم فکر می کنم.

جعفر دهقان همچنین از چگونگی ورود خود به سینما گفت و ادامه داد: اولین کاری که کردم در سینمای توجیع با حقانی پرست بود و پس از آن در فیلم رسول ملاقلی پوردربلدی به سوی ساحل مشغول به کار شدم که با توجه به اینکه شرایط ، حساس وجنگ بود و این فیلم ازاولین کارهای بلند ملاقلی پور بود و در مناطق جنگی و در بدترین شرایط ساخته شد عشق باعث می شد عوامل تا پایان کار در چنین فضایی ادامه دهند و کار کنند.

دهقان افزود: در چنین شرایط کاری درزمان جنگ، تمامی عوامل احساس می کردند، اگرچه که سلاح به دست و در کنار رزمندگان نیستند، می توانند از هنر خود استفاده کنند و در خدمت جنگ باشند.این مسئله سبب شده بود تا در شرایط کاری سخت عوامل با جان و دل کار کنند .

این بازیگر سینمای در پاسخ به این سوال که آیا انگیزه های در درون یک بازیگر می تواند نقش موثری در ارائه یک کار خوب داشته باشد گفت: هرکاری در آغاز نیازمند عشق و انگیزه است و در صورت نبود آن نمی توان کار کرد. همان طورکه در سینمای دفاع مقدس بازیگران بسیاری بودند که در نهایت تعداداندکی از آنها در به خاطر عشق و انگیزه خود در این سینما باقی ماندند و همچنان نیز در این عرصه مشغول کار هستند.

وی ازارتباط خود با سایر بازیگران این گونه سینمایی گفت: در حال حاضر با دوستانی چون رضا ایرانمنش و حسن عباسی در ارتباط هستم . اما در حال حاضرنیزنگران وضع بسیاری از کسانی که در این عرصه کار کرده اندهم هستم چون بعد از جنگ سینمای جنگ تعطیل و کمرنگ شد و مسئولین سینمایی علاقه ای به داشتن سینمای دفاع مقدس نداشتند و آن را خیلی کمرنگ کردند.

دهقان با طرح چرایی کمرنگ شدن ژانر دفاع مقدس در میان سایر ژانر ها در برنامه ریزی سالانه سیاست کشور ادامه داد: بعد ازجنگ می توانیم با به کار گیری گفته ها ی رزمندگان جنگ بهتر فیلم بسازیم، ضمن آن که قابلیت دراماتیک نیز دارد.

جعفر دهقان در بیان شرایط وموقعیت ساخت فیلم اچ3 اذعان داشت: اگر شهید ستاری نبود حمله به اچ 3 ساخته نمی شد. این فیلم که بر اساس یک اتفاق و قصه واقعی ساخته شد از نادرترین عملیات نیروی هوایی بود.

وی درادامه ازتجربه های همکاری خود با کارگردان های مختلف گفت و بیان داشت: کار با شهریار بحرانی بی نظیر است و درهیچ شرایطی درطی همکاری با اواحساس فشار نکردم ضمن آنکه بحرانی اولین کسی بود که در سالهای اولیه سینمای ایران ریسک کرد و نقش یک فیلم را در فیلم هراس به من داد. کاربا ابراهیم حاتمی کیا دوست داشتنی است چرا که جزمعدود کسانی است که به تجزیه و تحلیل نقش می پردازد و پیش از فیلمبرداری بازیگر رابا لوکیشن آشنا می کند و اما جمال شورجه هر آنچه را که در سینما آموختم را مدیون او هستم.

جعفر دهقان، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر، ازتاثیراین جایزه در انتخاب های بعدی خود گفت و تصریح کرد: اگر مردم کار و نقشی را که ایفا کردم را بپذیرند ودوست داشته باشند، این خود جایزه است که ازمردم گرفته ام. جایزه تعهد و مسئولیت را بیشتر و سنگین تر می کند اما وسواس بیش ازحد در انتخاب هم بازیگر را خانه نشین می کند.

بعد از گفته های پرکارترین بازیگر سینمای دفاع مقدس ،در بخش تریبون آزاد برنامه هفت که این هفته در مقابل ورودی سینما آزادی قرار گرفت به مشکلات برنامه ریزی اکران فیلم ها ودیگر مشکلات مرتبط با سینما از زبان مردم پرداخته شد.

در گوشه دیگری از برنامه 29 شهریورهفت، سردار دکتر بهمن کارگر؛ رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس میهمان دیگر برنامه بود.

بهمن کارگر در پاسخ به سوال چیستی سازمان سینمایی و تشکیلات بنیاد گفت: فلسفه وجودی آن به سیاست گذاری، هدایت، نظارت و حمایت از آثار و ارزش های دفاع مقدس ونشرآن بر می گردد. یکی از مواردی که در ماده 13 اساسنامه مقام معظم رهبری آمده، داشتن نگاه ویژه به امورفرهنگی و هنری در راستای همین وظایف است. سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی هم در همین راستا تاسیس و در16 مرداد افتتاح شد.

کارگر با مطرح شدن مسئله ناهماهنگی میان فیلمسازان و سازمان های متعدد درون نیروهای مسلح بیان داشت: هدف ازاین سازمان سینمایی ایجاد و افزایش هم افزایی میان سازمان های موازی است و ماقصد داریم تشکیلات موازی با یکدیگر هماهنگ شود.

رییس بنیاد حفظ آثار ادامه داد: کاردرسینمای دفاع مقدس توفیق و انجام تکلیف است و در سینمای فعلی ماکسانی آثار فاخر دارند که از دوران دفاع مقدس فعالیت داشته اند. یکی از مسائلی که در این بنیاد موضوع بررسی است، مخاطب شناسی است که البته پیش از اکران فیلم ها، مخاطب شناسی و میزان جذب مخاطب سنجش نمی شود.

گبرلو درادامه صحبت های کارگر گفت: این ارتباط و همدلی مجموع نیرو های مسلح با هنرمندان باید وجود داشته باشد تا به قصه، فیلم ویا فیمنامه خوب تبدیل شود. این فیلم فاخری که از آن صحبت شد در شرایطی ایجاد می شود که این تعامل وجود داشته باشد.

بهمن کارگردرباره مشکلات تعامل میان هنرمندان و نظامیان اظهار داشت: اشکال در میزان تعامل از جانب هر دو گروه است وما باید به گفتمان با یکدیگر بپردازیم و درموضوع دفاع مقدس به سینما به عنوان یک صنعت نگاه کنیم. دفاع مقدس زمانی می تواند خوب عمل کند که به سراغ صنایع رود و در صنعت نیز آزمون و خطا زیاد است و ما اکنون ما احتیاج به مهندسی فرهنگی داریم که یکی از این مسائل سینما است. ما باید بپذیریم کارهنر باید در دست هنرمند باشد و در آن دخالت نکنیم، بلکه باید از آنها حمایت شود.

در میان صحبت های بهمن کارگر مصاحبه هایی با سه تن از تهیه کننده های سینما درارتباط با شرایط کار در ژانر دفاع مقدس نمایش داده شد که به برخی از مشکلات این حوزه پرداخته شد.

کارگر نیز به تایید صحبت های این تهیه کنندگان پرداخت و گفت: با همه این وجود نباید دچار افراط و تفریط شویم.

درادامه صحبت های کارگر محسن علی اکبری؛ تهیه کننده سینما روی خط هفت حاضر شد و بیان داشت: به عنوان کسی که در سال 61 به اتفاق محمد رضا هنرمند فیلم گورکن را فیلمبرداری می کردیم ، ما در آن فیلم تنها چیزی که حضورش را احساس نمی کردیم نیرو های مسلح بود. علی رغم آنکه وجود داشتند اما یک اعتماد متقابل میان ما برای کار وجود داشت ،مسئله ای که امروز وجود ندارد.

در آخرین برنامه تابستان هفت، پرده آخر به بررسی سه دهه ی سینمای دفاع مقدس با حضور دو تن از منتقدان و تحلیلگران سینمای ایران؛محمد تقی فهیم و رضا درستکاراختصاص داده شد.

محمد تقی فهیم در این بررسی اظهار داشت: با وجود آنکه سینمای دفاع مقدس متولد پس ازانقلاب است اما نتوانسته ایم نماینده سینمای جنگ و این گونه ژانر باشیم. اگر سینمای ما نتوانسته در خدمت انقلاب و ارزش های آن به ویژه در رویکردهای اجتماعی باشد اما گونه جنگی توانسته در مقاطعی در خدمت انتقال ارزش های جنگ باشد.

وی با بیان اینکه این سینما ادای دین خود را داشته است گفت: این سینما در دو اتفاق به کمک جنگ آمد در مقطع تبلیغات جنگی ، اگرچه سینمایی برگرفته از فیلم فارسی بود اما امروزاگر دارای چند فیلمساز برتر هستیم ، این اتفاق با موجودیت جنگ رخ داده است چرا که آنها در سینمای دفاع مقدس رشد کرده اند. اتفاق دیگراین است که حتی فیلمسازانی که به گونه ی دیگری می اندیشیدند شاخص ترین آثارشان ،کاری است که در زمینه دفاع مقدس بوده است. همچون اتوبوش شب کیومرث پور احمدو ...

رضا درستکار درادامه گفته های فهیم و در نقد به برخی صحبت های وی گفت: کلمه مقدس را که به سینمای دفاع یا مقاومت به عنوان ژانر یا گونه سینمایی اضافه کرده ایم را می شود آسیب شناسی کرد.

در صورت افزودن این کلمه به سینما باید، آثاردردسته سینما قرار گرفته باشند در حالی که خیلی از آن ها سینما نیستندو وقتی که سینمایی نمی شوند در خدمت چیزی نمی توانند در آیند. این چرخه با افزودن کلمه مقدس دچارتحمیل هایی شده که نمی توان تحول جدی را به کار انداخت و تحت این عنوان تنها انتظاراتی را پدید آورده اند که مانع از تحول در این سینما می شود.

درستکار اذعان داشت: مدیران ما حتی در قبال کلمه مقدس مسئولیت لازم را نداشتند چرا که اگر دارای این مسئولیت بودند لااقل برای این حوزه روش اندیش می شدندو روش های مدیران ما به صلابت فیلمسازان و آدم های داخل حوزه دفاع مقدس هم نبوده است و این سبب از دست دادن آدم ها ما در این حوزه شد.

فهیم در ادامه صحبت های مدیریتی رستگار فهیم با بیان اینکه بسیاری از فیلمسازان ما هم در همین روش رشد کرده اند با وی اتفاق نظر پیدا کرد و اذعان داشت :سینمای دفاع مقدس را همه باور دارند و مهمترین ژانر از بدو تولد ژانر جنگ است و بحث تنها بر روی مصادیق آن است.

فهیم همچنین افزود: برخی از مدیران به دلیل زاویه نگاهشان به برخی فیلمسازان محدودیت هایی ایجاد کردند اما نقطه ضعف اصلی مدیران، نداشتن دغدغه نبوده است بلکه در نظر نگرفتن یکسری ویژگی ها واسباب در سینما بوده که برخی ناشی از سیاست زدگی و بخشی برگرفته از کارنابلدی آنها بوده است.

برنامه شب گذشته هفت که با نقد ونظر هایی پیرامون سینمای دفاع مقدس همراه بود با بالاترین درصد در گزینه فیلم حمله به اچ 3 از میان گزینه هایی چون؛ حماسه مجنون ، بوی پیراهن یوسف ، پرواز در شب، صلیب طلایی در پاسخ به سوال بازی جعفر دهقان را در کدام یک از فیلم های دفاع مقدس می پسندید ، به پایان رسید.

 

منبع:

6985 - محسن آزاددل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به برنامه هفت (64 خبر):

64 - اکبر نبوی منتقد سینما: «بهروز افخمی آبرویی برای برنامه هفت باقی نگذاشته. باید اسم‌اش را عوض کنیم»

63 - میرشکاک: «محمد رسول‌الله» سینما نیست، نوعی اختلاس در سینماست، «یوسف پیامبر» سلحشور تحریف است دروغ است!

62 - اتفاقی بی‌سابقه روی آنتن زنده برنامه «هفت»/محمدتقی فهیم منتقد برنامه سیگار و جاسیگاری به دست در حال صحبت کردن با بهروز افخمی + عکس

61 - داریوش ارجمند: همه سینماجمع شدند تا در «اعتراض» بازی نکنم/در منفی ترین نقشی که بهرام بیضایی تاکنون نوشته بازی کردم

60 - تخطی افخمی از قانون خودش در هفت!/برخلاق قانون همیشگی برنامه، امشب فیلم «فروشنده» با حضور مسعود فراستی در هفت نقد میشود!

59 - حمله تند و یکطرفه هفت به دو فیلم پرفروش و در حال اکران «فروشنده» و «لانتوری» خارج از قواعد برنامه/"ایستاده در غبار" پس از گذشت 3 ماه هنوز در هفت نقد نشده!

58 - مجری سابق "هفت" زیر تیغ + عکس

57 - نقد تند مسعود فراستی شب گذشته در برنامه هفت بر فیلم «از گور برگشته»: خرس فیلم قطعا از دی کاپریو بهتر بازی کرده است!

56 - افشاگری فریدون جیرانی در "برنامه هفت" درباره نحوه انتخاب فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر/فیلم سینمایی "امتحان نهایی" پروانه نمایش نگرفت و به ما گفتند این فیلم اصلا نمی تواند پروانه بگیرد!

55 - افخمی عقب‌ نشینی کرد «هفت» زنده شد

54 - امشب سیزدهمین قسمت از برنامه «هفت» بهروز افخمی/ معرفی برنامه امشب

53 - طعنه بهروز افخمی در برنامه هفت به جعفر پناهی و سازمان سینمایی/فحاشی فراستی نسبت به یک دوربین فیلمبرداری در برنامه هفت!/ استفاده افراطی و بی سابقه از ناسزا روی آنتن

52 - واکنش نیکی کریمی به شایعه نامزدی در مجلس/برای برنامه هفت متاسفم

51 - 90 درصد تولیدات ما «هنر و تجربه» است/ گزارشی از هفت دیشب

50 - به استدلال‌ هایش می‌خندیدیم!

49 - شعری جالب توجه که «سیدرضا صائمی» منتقد سینما برای برنامه هفت سرود!

48 - یک اشتباه بر متن برنامه‌ «هفت» دیشب

47 - خداحافظی حمید گودرزی از «هفت»

46 - اسعدیانی که می‌شناختم این‌ قدر ترسو نبود/اگر سخنگوی کارگردانان نبود، او را در حدی نمی دانستیم که دعوتش کنیم

45 - "اگر نیایی پنبه ات را می زنیم!!" / نامه سرگشاده همایون اسعدیان به سرافراز در پی حرف هایی که در برنامه هفت علیه وی زده شد

44 - "هفت" جای هفت خط ها نیست!

43 - باغبانی: «من دیه گو مارادونا هستم» مقصر مشکلات را خود آدم ها می داند - درستکار: تا زمانی که مخاطب از سینما دیدن نکنند، هنری اتفاق نیفتاده است / گزارش برنامه هفت 22 خرداد 1394

42 - مریم امینی (همسر شهید آوینی): جوشش درونی شهیدآوینی، سفارشی نبود - شهید آوینی در ماه‌های آخر زندگی محزون و غمگین از برخی برخوردها بود / بهزاد دوران (جامعه شناس): جسارت در فاش گویی و فاش نمایی آسیب‌های اجتماعی، نقطه قوت «استراحت مطلق» است - محمدتقی فهیم (منتقد): نگاه گزینشی کاهانی به افراد جامعه «استراحت مطلق» را زیرسوال می‌برد / گزارش آنچه در برنامه «هفت» جمعه شب (28 فروردین) گذشت ...

41 - نقد و بررسی «متروپل» در برنامه «هفت» جمعه شب

40 - عباسیان: در جشنواره کن امسال اتفاق خاصی رخ نداده است/ امینی: سینمای ایران به خوبی در جهان شناخته شده است

39 - اختلاف کارگردان و تهیه‌کننده «زندگی جای دیگری‌است» روی آنتن برنامه «هفت»

38 - فریدون جیرانی چرا به تلویزیون رفت؟

37 - «هفت» در ایام جشنواره فجر هر شب پخش می شود

36 - آسیب شناسی نقد در سینمای ایران / گزارش برنامه هفت مورخ 27 دی 1392

35 - گزارش مناظره موافقین و مخالفین انتخاب "گذشته" برای اسکار در برنامه هفت جمعه 12 مهر 1392

34 - «کلاس هنرپیشگی» در هفت بررسی می شود / بررسی چگونگی انتخاب "گذشته" برای اسکار

33 - سینمای جنگ در برنامه هفت

32 - صحبت‌هاي ايوبي در هفت و واكنش سينماگران / نقد و بررسی "دهلیز" با حضور مهرزاد دانش و نیما حسنی نسب / گزارش برنامه هفت جمعه 22 شهریور 1392

31 - رييس سازمان سينمايي مهمان امشب «هفت»

30 - تمجید مهناز افشار از بهروز وثوقی در برنامه «هفت»

29 - منتظر تعطیلی چند سینما در هفته‌های آتی باشید/ مشکل "خودزنی" از خودسانسوری خودساخته کارگردان ناشی می شود

28 - فرح بخش خطاب به اسعدیان: تو مگر رانت خواری که مدافعشان هستی؟/ اسعدیان: پلیس بیشتر از فرح‌بخش و دوستانش به ما احترام می گذارد

27 - فرهادی یکی از مفاخر ملی ایران است / نگذاریم خانه سینما متعلق به یک فرد خاص باشد / گزارش کامل برنامه هفت جمعه شب 21 تیر 1392

26 - مناظره‌ای درباره‌ی خانه سینما و نقد« گذشته» در برنامه‌ی امشب «هفت»

25 - هشدار پسیانی درباره بحران بازیگری/ نقد "هفت" بر بیتابی بیتا

24 - نقد «بيتابي بيتا» و حضور آتیلا پسیانی در هفت

23 - حجت الاسلام مجد: روحانی "رسوایی" عملکرد بسیاری از روحانیون را در جامعه نفی می کند - ده نمکی: "رسوایی" تمجید از مقام روحانیت است نه هجو آن / سیامک اطلسی: من معتاد دوبله هستم / گزارش برنامه هفت جمعه 20 اردیبهشت

22 - اسعدیان: موظف نیستم روحانی طراز اول به تصویر بکشم - باشه آهنگر: بالاخره بخت "ملکه" باز شد - لیلا اوتادی: گران ترین بازیگر سینمای ایران نیستم / گزارش کامل برنامه "هفت" جمعه 13 اردیبهشت

21 - از پرده‌گشایی مرگ عسل بدیعی و نقد و یررسی قاعده تصادف تا بازخوانی اندیشه های شهید آوینی / گزارش اولین «هفت» سال ۹۲

20 - از صحبت های جنجالی اکبر عبدی تا حضور "رباته" در آخرین "هفت" سال 91

19 - ده‌نمکی، حیایی، فرح‌ بخش و عظیمی امشب مهمان «هفت» می‌شوند

18 - اظهار نظر گبرلو درخصوص بدلش در برنامه «خنده بازار» تا دلایل نبود فراستی / مجری برنامه هفت در سال 1392 مشخص نیست

17 - مدیر اجرایی سری اول هفت: فراستی نقش قهرمان منفی را بازی می‌کرد که تقابل را به اوج می رساند / رفتن فراستی از سری دوم هفت اشتباه بود

16 - "اعتماد به گبرلو ساده‌لوحی بود" / دلایل جدایی فراستی از "هفت"

15 - مهدی فخیم زاده و ضیاءالدین دری از داوری جشنواره گفتند / گزارش برنامه هفت جمعه 27 بهمن 1391

14 - بررسي جشنواره فجر و نقد و بررسی فیلم "گیرنده" / گزارش کامل برنامه هفت ششم بهمن 1391

13 - مانی حقیقی: جمله منفی فراستی بهترین تبلیغ برای فیلم من بود / گزارش نقد و بررسی "پذیرایی ساده" در برنامه هفت جمعه 29 دی 1391

12 - مسعود فراستی: امروزه یک ابتدال دیگر هم به نام ابتذال به اصطلاح ارزشی در سینمای ایران باب شده که بدتر از بقیه است / آنچه در برنامه هفت جمعه شب 15 دی گذشت

11 - وزیر ارشاد و محمد حسین فرخ بخش در برنامه‌ی هفت

10 - میزگردهای مهندسی سینما و بررسی دستاوردهای جشنواره مردمی فیلم عمار

9 - بررسی جشنواره عمار و سینمای انقلاب اسلامی در «هفت»

8 - مسعود فراستی: وجود بخش خصوصی در سینما به یک شوخی شبیه است / گزارش برنامه «هفت» اول دی

7 - عرب نیا: مدیر تولید "چ" دروغ می‌گوید / مهرزاد دانش: "بی خود و بی جهت" اثری نیست که بخواهیم با مختصات سینمای کلاسیک آن را بررسی کنیم - مسعود فراستی: "بی خود و بی جهت" اصلا فیلم نیست!!

6 - فرخ‌نژاد: مدتی گربه سیاه سینمای ایران شده بودم/ فهیم: «زندگی خصوصی آقا یا خانم میم» نقد مدرنیته و سنت را مطرح می‌کند

5 - وقتی جیرانی تنور برنامه گبرلو را داغ کرد / حاشیه‌های برنامه «هفت» در بررسی حواشی "من مادر هستم"

4 - پرداختن به "یک خانواده محترم"، نقد "یکی می خواد باهات حرف بزنه" و ... / گزارش برنامه "هفت" جمعه 26 آبان

3 - فراستی: "آینه‌های روبرو" از عهده موضوع حساس طرح شده، برآمده / "یک خانواده محترم" لبه‌های انتقادی تندی را مطرح می‌کند

2 - «بوسیدن روی ماه» و حاشیه‌های «لاله» در «هفت» بررسی شد / فراستی : جای دوربین در «بوسیدن روی ماه» صحیح نیست

1 - فراستی: فیلم‌سازان ما از فضای دفاع مقدس کنده شده‌اند / پخش «هفت» تا جمعه از کرمان ادامه دارد

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت