New Page 1

سی نت

 

صفحه اول - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

www.cinetmag.com - Advertise

جدیدترین شماره

ماهنامه سینمایی

«برش های کوتاه»

ویژه چهل نقش ماندگار

تاریخ سینما و تلویزیون ایران

.................................................

>> خرید نسخه الکترونیکی:

«فیدیبو»   |   «جار»

>> آرشیو شماره های گذشته

 

جدیدترین نقدها و یادداشت ها

arrow  جزییات بازگشایی مجدد سینماوتئاتر/تغییر گروه شغلی بالاخره محقق شد

arrow  فروش پانصد میلیونی اکران نوروزی/ کدام فیلم پرمخاطب‌ترین بود؟

arrow  «تی تی» فیلم منتخب نویسندگان و منتقدان ماهنامه «برش های کوتاه» / شماره هفتم ماهنامه «برش های کوتاه» ویژه جشنواره سی و نهم فیلم فجر منتشر شد

arrow  اقتدار یک تیم موفق / اصغر فرهادی و بازیگرانش در جمع بهترین بهترین های دهه نود سینمای ایران به انتخاب شصت نویسنده و منتقد / ویژه نامه "بهترین های سینمای ایران در دهه نود" ماهنامه «برش های کوتاه» در صد صفحه منتشر شد

arrow  لیلا حاتمی، ترانه علیدوستی و فاطمه معتمدآریا، بهترین بازیگران زن دهه نود سینمای ایران / به انتخاب بیش از پنجاه نویسنده و منتقد ماهنامه «برش های کوتاه»

arrow  همه فیلم های متقاضی داوری می شوند / نمایش فیلم های نامزد دریافت جایزه برای اهالی رسانه و منتقدان با رعایت پروتکل ها / مشروع نشست خبری دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

arrow  سینما آفریقا تهران به پردیس 10 سالنه تبدیل می شود + کافه سینمای روباز

arrow  درخواست «خانه سینما» از تهیه‌کنندگان: همه پروژه‌ها را تعطیل کنید

arrow  انتشار گزارش عملکرد مالی هفت ماهه بنیاد سینمایی فارابی

arrow  بهترین بازیگران مرد دهه نود سینمای ایران معرفی شدند / به انتخاب پنجاه نویسنده و منتقد ماهنامه «برش های کوتاه»

 

پربیننده ترین نقدها و یادداشت ها

  New Page 1 New Page 1

فروش فیلم های روی پرده

:: به تومان ::

799,916,000

1 - شین

>> جدول کامل  -  فروش سال 0

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

درب

درب ( هادی محقق)

بازیگران: هادی محقق، محمدظاهر اقبالی و روح الله برزگر

ضد

ضد (امیرعباس ربیعی)

بازیگران: مهدی نصرتی، لیلا زارع، لیندا کیانی، نادر سلیمانی، مهشید جوادی، روزبه رئوفی، مجید پتکی، عماد درویشی، شیرین آقاکاشی و جواد خانی

شهرک

شهرک (علی حضرتی)

بازیگران: ساعد سهیلی، کاظم سیاحی، مهتاب ثروتی، همایون ارشادی، رویا جاوید نیا، شاهرخ فروتنیان، مرتضی ضرابی، ساقی حاجی‌پور

۲۸۸۸

۲۸۸۸ (کیوان علیمحمدی، علی‌اکبر حیدری)

بازیگران: حمیدرضا پگاه، شیرین ‌اسماعیلی، مرتضی ‌اسماعیل ‌کاشی، سیاوش مفیدی، ساناز ‌مصباح، رضا داوودوندی، شیوا فلاحی، عادله ‌گرشاسبی، نرگس ‌محمدی، علی اوجی با یاری: حامد کمیلی، هادی ‌حجازی‌فر، امین ‌حیایی، کامبیز ‌دیرباز، سام ‌درخشانی، احمد ‌مهرانفر، کوروش ‌تهامی، سعید ‌چنگیزیان، کامران ‌تفتی، رامین ‌ناصرنصیر، میلاد ‌رحیمی

موقعیت مهدی

موقعیت مهدی (هادی ‌حجازی‌فر)

بازیگران: هادی ‌حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید ‌آقاپور

شب طلایی

شب طلایی (یوسف حاتمی‌کیا)

بازیگران: محمدحسن ‌معجونی، یکتاناصر، مریم ‌سعادت، بهناز ‌جعفری، مسعود ‌کرامتی، سوگل ‌خلیق، بهناز ‌جعفری، سینا ‌رازانی، علی باقری، امیر محمدی، بابک ‌بهشاد، ناصر ‌هاشمی، بهادر ‌مالکی، زهرا ‌بهروزمنش، شکوفه ‌هاشمیان، علی پاشا، نساء افرنگه، پانته آ کیقبادی، فرسیما میرچی، سارینا یوسفی، علیرضا ساره درودی

هناس

هناس (حسین دارابی)

بازیگران: مریلا ‌زارعی، بهروز ‌شعیبی، وحید ‌رهبانی، سیاوش ‌طهمورث، سولماز ‌غنی، امین ‌میری، علیرضا نایینی، کوثر حیدری

ماهان

ماهان (حمید شاه حاتمی)

بازیگران: همایون ارشادی، رامین ناصرنصیر، امیررضا نظری، نگار جوکار و وحید رحیمیان

برف آخر

برف آخر (امیرحسین عسگری)

بازیگران: امین ‌حیایی، لادن ‌مستوفی، مجید ‌صالحی و نوشین مسعودیان

علفزار

علفزار (کاظم دانشی)

بازیگران: پژمان ‌جمشیدی، سارا ‌بهرامی، ستاره ‌پسیانی، ترلان ‌پروانه، مهدی زمین پرداز، عرفان ‌ناصری، یسنا ‌میرطهماسب، مائده ‌طهماسبی، رویا ‌جاویدنیا، فرخ ‌نعمتی، مهران ‌امام ‌بخش، ستایش ‌رجایی‌نیا، صدف اسپهبدی، متین حیدری نیا، محمد ‌معتضدی، بنیامین نوروزی، آدرینا توشه، حسین ولی‌زاده، علی امیرخلیلی، محمدمهدی احدی، ارشیا، توکلی، سپهر گندمی

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سی نت  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

اسعدیان: موظف نیستم روحانی طراز اول به تصویر بکشم - باشه آهنگر: بالاخره بخت "ملکه" باز شد - لیلا اوتادی: گران ترین بازیگر سینمای ایران نیستم / گزارش کامل برنامه "هفت" جمعه 13 اردیبهشت

:: 14 اردیبهشت 1392  3:20:11 PM  ::

برنامه هفت

برنامه هفت

 

سی نت: برنامه سینمایی هفت شب گذشته 13 اردیبهشت ماه به موضوع روحانیت و سینما با حضور حجت الاسلام علی سرلک و همایون اسعدیان کارگردان و تهیه کننده سینما اختصاص داشت. همچنین گفتگو با محمد علی باشه آهنگر کارگردان و حمیدرضا آذرنگ بازیگر فیلم سینمایی "ملکه " و مهدی ودادی و لیلا اوتادی کارگردان و بازیگر فیلم "مرد، زن، زندگی" از دیگر بخش های برنامه شب گذشته بود.

به گزارش سی نت به نقل از روابط عمومی هفت، در ابتدای برنامه محمود گبرلو مجری و سردبیر برنامه با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره – همایش روحانی در قاب سینما به لزوم ارتباط و تعامل سینماگران و روحانیون اشاره کرد و گفت: باید دید سینمای ایران چگونه می تواند از حضور روحانیون بهره ببرد. وقتی رهبر انقلاب درباره نقش سینما در توسعه کشور دیدگاه های صریحی دارند نشان دهنده رویکرد مثبتشان نسبت به سینما است بنابراین این بهره گیری باید به صورت کاربردی و اثر گذار مد نظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید به ارتباط هنرمندان سینما با روحانیون فکر کرد و نیاز است در قصه ها و آثار دینی مان ارتباط خوبی با کارشناسان مذهبی برقرار کنی. بنابراین لزوم تعامل و گفتگو هنرمندان و روحانیون احساس می شود و این دو قشر باید در کنار یکدیگر باشند.
نظزسنجی برنامه نیز به طرح این سوال اختصاص داشت که به نظر شما چه راه کار یبرای تقویت ارتباط روحانیت با سینمای ایران موثر است؟ که در پااین برنامه از میان گزینه های استفاده از روحانیت در ارتقا مضمونی آثار، مشارکت روحانیت در فیلمنامه نویسی، حضور روحانیت در عرصه فیلمسازی و فعالیت روحانیت در عرصه نظارت و ارزشیابی گزینه یک بیشترین رای را از ان خود کرد.

آمار فروش فیلم ها و رویدادهای سینمایی هفته بخش های بعدی برنامه شب گذشته بودند که موضوعاتی چون اختصاص بیمه طلایی به هنرمندان سینما و تئاترف مراجعه هنرمندان به هیات سامان دهی به جای سازمان سینمایی و دیدار وزیر ارشاد با هیات 7 نفره خانه سینما مهمترین قسمتهای آیتم از هفت تا 7 بود.


تبریزی: شورای پروانه نمایش اجازه نداد نام "مارمولک" را "آدرس خدا" بگذاریم

در بخش دیگری از برنامه در حاشیه همایش روحانی در قاب سینما گفتگوی حجت الاسلام سرلک دبیر جشنواره با کمال تبریزی نیز پخش شد که در این گفتگو تبریزی درباره شایعه اینکه وی در زمان ساخت فیم "مارمولک" گفته پول می گیرد تا نام فیلم را تغییر دهد توضیح داد: این مسئله صحت ندارد. در آن زمان شورای پروانه نمایش بانام "آدرس خدا" که به جای "مارمولک" پیشنهاد داده بودیم موافقت نکرد.

سرلک نیز در این گفتگو عنوان کرد: تصویری که برخی از روحانیت ارایه می دهند و این قشر را مورد هجو و طعه قرار می دهند درست نیست. ما می خواهیم بین روحانیون و هنرمندان گفتمان فرهنگی در جهت ارایه فرهنگ فاخر ایران زمین شکل بگیرد و هر دوطرف دیدگاه هایشان را مطرح کنند.


نمی‌دانستیم نام"مارمولک" آنقدر حساسیت ایجاد می‌کند

تبریزی نیز ادامه داد: آن موقع هم این دوستان نمی‌دانستند اسم "مارمولک" آنقدر حساسیت برانگیز می شود و بعد از نمایش فیلم به این مسئله پی بردند. من فیلم" لیلی با من است" را به مراتب با سختی و مشقت بیشتری ساختم تا فیلم "مارمولک". در آن زمان مخالفتها برای ساخت " لیلی با من است" بسیار زیاد بود. متاسفانه دیدگاه ها نسبت به ممیزی با نگاه های جامعه بسیار متفاوت است.

***

آیتم سکانس دیروز اختصاص به پخش پشت صحنه فیلم سینمایی "شبح گژدم" به کارگردانی کیانوش عیایر داشت که در سال 1365 ساخته شده است.

باشه آهنگر: بالاخره بخت "ملکه" باز شد

در برنامه شب گذشته نقد فیلم برگزار نشد و به جای آن کارگردان و بازیگر فیم "ملکه" مهمان برنامه شدند و درباره این فیلم سینمایی که به تازگی اکران عمومی شده است گفتگو کردند.
باشه آهنگر: بخت ملکه با وجود بی مهری ها بالاخره باز شد.

محمد علی باشه آهنگر در ابتدای صحبتهایش با اشاره به مشکلاتی که گریبان فیلم را گرفته بود عنوان کرد: علی رغم همه ناملایمتی‌ها و جفاهایی که در حق فیلم شد بالاخره بخت "ملکه" باز شد و این فیلم توانست اکران شود. قرا بود از پا بیفتیم اما با توکل به خدا فیلم بعد از پنج بار که اکرانش به تعویق افتاد توانست نمایش داده شود.

وی درباره تحقیقاتی که برای نگارش فیلمنامه کرده است گفت: حدود 11 ماه تحقیقات فیلم به طول انجامید و بیش از یکسال نیز صرف نگارش فیلمنامه اولیه شد که البته ایراداتی به ان گرفتند پس از ان 6 ماه دیگر وقت صرف کردم تا فیلمنامه تکمیل شد که حدود 70 روز آن را در یک منطقه ایزوله در جنوب گذراندم.

وی ادامه داد: متاسفانه من در پروسه فیلمسازی‌ام آنقدر درگیر حاشیه می شوم که از مسایل اصلی باز می مانم. البته کل سینمای ما دچار کژاندیشی است اما با نگاهی که در زمینه دفاع مقدس وجود دارد باید در این زمینه جان فشانی کرد. مهم طرز تلقی هایی است که به نگاه امثال من وجود دارد و باعث شکل گیری حاشیه ها می شود.

کارگردان "بیداری رویاها" گفت: من خودم سند زنده جنگ هستم. اما متاسفانه افرادی می آیند و از جبهه مسائلی غیر واقعی مطرح می کنند. اطلاعات برخی از این دوستان از جبهه اندک است. برخی جنگ را نمی شناسند و فقط شعار جنگ را می‌دهند در واقع بسیاری از این افراد جنگ را فقط از پشت تلویزیون تجربه کرده اند.

وی ادامه داد: در حق سینمای واقع گرای جنگ جفا می شود. البته من به صداقت این دوستان شکی ندارم اما همین صداقتشان بلای جان سینمای جنگ شده است. در طول این 30 سال سینمای ایران مخصوصا سینمای دفاع مقدس تخریب شده است. باید دید چرا خانواده شهدا هیچ رغبتی ندارند که به تماشای برخی آثار سری دوزی شده و سطحی دفاع مقدس بنشینند.

باشه آهنگر متذکر شد: حرف من این استکه بچه های جنگ صداقتی داشتند که نباید به این راحتی به تاراج برود. متاسفانه در حوزه دفاع مقدس سوءتفاهم و عدم درک متقابل بین ما و دوستان مدعی وجود دارد. من چاره ای جز ساخت فیلم های دفاع مقدسی ندارم. این وظیفه من است و کاری جز این نمی توانم انجام دهم.

در بخش دیگری از این گفتگو حمیدرضا آذرنگ بازیگر این فیلم درباره چگونگی حضورش در "ملکه" گفت" من از قدیم دوستی و هکاری با باشه آهنگر داشتم. او تنها کسی بود که به یک تئاتری اعتماد کرد تا در نهایت همکاری مان به بازی در "ملکه " منجر شد. تلاشم این بود که در این فیلم به زحماتی که بچه ها در این کار کشیدند ادای دین کنم. در این فیلم من آنقدر به شخصیت سیف الله نزدیک شده بودم که می ترسیدم او بد شودچون او شخصیتی است که منطق ندارد اما خالصانه عمل می کند.


آذرنگ: حضور بازیگران تئاتر در سینما لطف به سینمای ایران است

آذرنگ درباره حضور بازیگران تئاتر در سینما گفت: اگر سینماگران از بچه های تئاتر در آثارشان استفاده کنند در واقع به سینمای ایران لطف کرده اند. معتقدم آنقدر این عرصه باز استکه هرکس با توجه به استعدادش می تواند دیده و ماندگار شود. وهیچ کس جای کس دیگری را تنگ نیم کند. حضور تئاتیر ها باعث قوام و قدرت کار می شود. در همه جای دنیا هم ماندگاران سینما پیشینه تئاتری دارند.

وی درباره بی مهری هایی که در جشنواره فیلم فجر به این فیلم شده است گفت: آنقدر "ملکه" برای من دوست داشتنی و بزرگ است که نمی خواهم درباره مسائل کوچکی مثل جشنواره صحبت کنم چون این کار دامن زدن به سلیقه افراد کوچکی است که می خواهند بزرگ شوند بنابریان ترجیح می دهم درباره نقشم در فیلم حرف بزنم. با بسیاری از همکاران ما قبل از اختتامیه تماس گرفتند و تبریک گفتند که قرار است سیمرغ بگیرند اما بعد نتیجه چیز دیگری شد.
بازغی: هنرمندان تئاتر و سینما باید با یکدیگر متحد باشند

در میانه گفتگو پژمان بازغی پشت خط آمد و با اشاره به نمایشی که به نویسندگی آذرنگ در آبادان دیده بود درباره لزوم اتحاد بین هنرمندان گفت: نمایش" دو لیتر در دو لیتر جنگ" را دو سال قبل در آبادان دیدم که متن بسیار قوی و بازی های درجه یکی داشت و از این بابت به آذرنگ تبریک می گویم.

وی ادامه داد: اما معتقدم که لازم است در این شرایط هنرمندان ما با یکدیگر اتحاد داشته باشند بنابراین نباید تفکیکی بین هنرمندان تئاتر و سینما قائل شویم. همه ما داریم در عرصه نمایش فعالیت می کنیم و نباید تفکیکی بین بازی در تئاتر و سینما به وجود بیاوریم.
آذرنگ پاسخ داد: من هم به این اتحاد معتقدم اما متاسفانه افرادی بدون عقبه وارد سینمای ما شده اند و بعد از مدتی در قراردادشان ذکر می کنند که نامشان در تیتراژ باید اول نوشته شود. این افراد سینما را به نابودی می کشانند.

آیتم بعدی برنامه به نقل قول های هنرمندانی چون پروانه معصومی، رضا ناجی، بهروز افخمی، مهدی کرم پور، رهبر قنبری، رضا رخشان، سعید راد، علی نصیریان، رامبد جوان، ابوالفضل جلیلی، جمال ساداتیان، داریوش مهرجویی، پیمان معادی و پرویز شیخ طادی اختصاص داشت.
مهدی ودادی و لیلا اوتادی کارگردان و بازیگر فیلم سینمایی" مرد، زن، زندگی" مهمانان بعدی برنامه شب گذشته بودند.

در ابتدای بحث ودادی درباره دوری چند ساله اش از سینما گفت: من حدود 12 سال از سینما دور بودمو بعد از فیلم"پسران مهتاب" که مجوز نمایش نگرفت جذب تلویزیون شدم. بازگشتم به سینما نیز به این ترتیب بود که دوجوان علاقمند به سینما به من پیشنهاد کردند که حاضرند بودجه شان را در سینما سرمایه گذاری کنند و من نیز با توجه به سرمایه و امکاناتی که داشتیم این فیلمنامه را برای کار انتخاب کردم.


لیلا اوتادی: گران ترین بازیگر سینمای ایران نیستم

اوتادی نیز در ابتدای صحبتهایش درباره این شایعه که گران‌ترین بازیگر سینمای ایران است توضیح داد: این موضوع برای خود من هم عجیب است و فکر می کنم غیر از دشمنی چیز دیگری نیست و تنها یک شایعه اینترنتی است. دستمزد من در این فیلم در حد عرف بوده است.
وی ادامه داد: بازیگران و ورزشکاران همیشه با حواشی روبرو هستند و این امر ربط زیاید هم بهخود ما ندارد. این حواشی بیشتر به مطبوعات و رابطه خوب یا بدشان با آن هنرمند باز میگردد. از دید من بازیگر باید در فروش فیلم سهیم باشد. به این ترتیب که باید درصدی برای بازیگر معین شود که هم در سود و هم در زیان یک فیلم شریک باشد.

ودادی نیز در این زمینه گفت: من مطمئنم اگر فیلمنامه کاری خوب باشد قطعا هر بازیگری علاقمند به حضور در کار می شود. دراین شرایط اقتصادی من با این شکل تعاونی کار کردن بسیار موافقم و یک بازیگر می تواند هم در سود و هم در زیان یک فیلم شریک باشد.

وی درباره فروش فیلم گفت: این فیلم قطعا همه فاکتورهای فروش را دارد واگر تبلیغات مناسبی برای آن بشود فروشی منطقی خواهد داشت چون یک فیلم خانوادگی است. یکی از واجب ترین فاکتورهای فیلم تبلیغات است و از ابتدا هم باید در هزینه هیا فیلم لحاظ شود. متاسفانه این فیلم از تبلیغات مناسبی برخوردار نیست امیدوارم ارگان‌هایی مثل شهرداری در این زمینه به ما کمک کنند.


همایون اسعدیان: موظف نیستم روحانی طراز اول به تصویر بکشم

بخش پایانی برنامه به میزگرد نقش روحانیت در قاب سینما با حضور حجت الاسلام سرلک و همایون اسعدیان اختصاص داشت.
اسعدیان در ابتدای این بحث عنوان کرد: وقتی می گوییم روحانیت در قاب سینما باید دید آیا حضور روحانیون و نقششان در آثار سینمایی مد نظر است یا حضور روحانیون در کنار سینماگران را مد نظر قرار می دهیم. همچنین اینکه مثلا وظیفه نگارش فیلمنامه را برای روحانیون قائل باشیم درست نیست.
وی ادامه داد: چون روحانیون باید به وظایف خود برسند و می توانند در زمینه سینما مشارکت داشته باشند نه اینکه مجبور به فیلمنامه نویسی شوند. اینکه بخواهیم قواعد تعریف شده را طور دیگری ارائه دهیم و وظایف جدیدی برای سینما تعریف کنیم مناسب نیست.

سرلک در این زمینه پاسخ داد: البته این درست نیست که قواعد را هر طور که هست بپذیریم چون همه تعاریف قابلیت باز تعریف دارند. می توان با ابزار، تعاریف و تعابیر جدید به اهداف تازه رسید. تسلط سینماگر نسبت به ابزار و اصول سینما نباید باعث شود هنرمندان ما احساس بی نیازی از مشورت کردن با روحانیون داشته باشند و بالعکس روحانی هم اجازه ورود به این مقوله را به خود ندهد.

وی افزود: خیلی از پیام ها در ذهن فیلمنامه نویسان و کارگردان ها باقی می ماند و منتقل نمی شود چون هنرمندان ما در این زمینه نیازی به مشورت نمی بینند. ما انتظار داریم یک روحانی واقعی در سینما عرضه شود. آیا روحانی که شما در فیلم"طلا و مس" مطرح می کنید با وجودی که روحانی خوبی هم است روحانی طراز اولی است در جامعه ای که انقلاب کرده است.

اسعدیان در پاسخ عنوان کرد: حرف من به این مفهوم نیست که اصول درام خدشه ناپذیر است. هنرها در درون خود زایش دارند و تغییر می کنند اما اینکه بخواهیم باری را بر قواعد تحمیل کنیم و از یک تعریف استفاده ابزاری کنیم درست نیست. حرف من این است که چرا من موظف هستم در سینما روحانی را نشان بدهم که روحانی طراز اولی است. مثلا چرا می توانم یک پزشک غیر طراز را نشان دهم اما نمی توانم با تفکر خودم یک روحانی را به تصویر بکشم.

اسعدیان ادامه داد: ما باید روحانی را در فیلممان به تصویر بکشیم که با مخاطب ارتباط برقرار کند. تمام زیبایی فیلم"زیر نور ماه" میرکریمی در نشان دادن تردید یک طلبه در پوشیدن لباس روحانیت است. روحانی فیلم من ممکن است از نظر شما طراز اول نباشد اما بیشترین همدلی و تاثیر مثبت را در تماشگر گذاشته است.

سرلک در این باره گفت: من هم معتقدم که دوران روحانی منفعل گذشته است. منظور من نشان دادن واقعیت وجودی روحانی است. باید دید شان عرفی و اجتماعی روحانی در کشور ما کجاست؟. روحانی یک شخص فرازمینی است اما باید جایگاه و حرمتش را حفظ کرد.

اسعدیان متذکر شد: وقتی روحانی نمی تواند در فیلمی صدایش را بلند کند و یا دروغ بگوید یعنی روحانی را فرازمینی دیده ایم. اینکه فکر کنیم همه روحانیون ما یک نگاه دارند درست نیست. قطعا روحانیت به عنوان جایگاه یک معلم و بعد از انقلاب هم در جایگاه قدرت دارای شان و منزلت است اما شاید نتواند در زمینه سینما برای هنرمندان قالب تعیین کند چون در تخصصشان نیست. همانطور که در تخصص من نیست که بالای منبر بروم.

کارگردان" طلا و مس" گفت: ما فیلم می سازیم که حال مردم را خوب کنیم و حال مردم را خوب کردن صرفا به من خنداندن آنها نیست. بلکه باید به مردم امید دهیم و سلیقه شان را یک پله هم که شده ارتقا بدهیم. بخشی از سینما سرگرمی است و ما اگر در سال 10 فیلم هم داشته باشیم که در ارتقا سطح فرهنگی مردم موثر باشند موفق عمل کرده ایم. مهم این است که آثارمان مبتذل نباشند نه اینکه همه فیلم هایمان به اعتلا فرهنگ کمک کنند.

سرلک در پایان عنوان کرد: ما با همه بضاعت اندکی که داریم باید سطح فرهنگ جامعه را با سینما بالا ببریم و این مسئله تنها با تعامل و گفتگو عملی خواهد شد.

 

منبع: سی نت

8100 - احمد شاهوند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به برنامه هفت (64 خبر):

64 - اکبر نبوی منتقد سینما: «بهروز افخمی آبرویی برای برنامه هفت باقی نگذاشته. باید اسم‌اش را عوض کنیم»

63 - میرشکاک: «محمد رسول‌الله» سینما نیست، نوعی اختلاس در سینماست، «یوسف پیامبر» سلحشور تحریف است دروغ است!

62 - اتفاقی بی‌سابقه روی آنتن زنده برنامه «هفت»/محمدتقی فهیم منتقد برنامه سیگار و جاسیگاری به دست در حال صحبت کردن با بهروز افخمی + عکس

61 - داریوش ارجمند: همه سینماجمع شدند تا در «اعتراض» بازی نکنم/در منفی ترین نقشی که بهرام بیضایی تاکنون نوشته بازی کردم

60 - تخطی افخمی از قانون خودش در هفت!/برخلاق قانون همیشگی برنامه، امشب فیلم «فروشنده» با حضور مسعود فراستی در هفت نقد میشود!

59 - حمله تند و یکطرفه هفت به دو فیلم پرفروش و در حال اکران «فروشنده» و «لانتوری» خارج از قواعد برنامه/"ایستاده در غبار" پس از گذشت 3 ماه هنوز در هفت نقد نشده!

58 - مجری سابق "هفت" زیر تیغ + عکس

57 - نقد تند مسعود فراستی شب گذشته در برنامه هفت بر فیلم «از گور برگشته»: خرس فیلم قطعا از دی کاپریو بهتر بازی کرده است!

56 - افشاگری فریدون جیرانی در "برنامه هفت" درباره نحوه انتخاب فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر/فیلم سینمایی "امتحان نهایی" پروانه نمایش نگرفت و به ما گفتند این فیلم اصلا نمی تواند پروانه بگیرد!

55 - افخمی عقب‌ نشینی کرد «هفت» زنده شد

54 - امشب سیزدهمین قسمت از برنامه «هفت» بهروز افخمی/ معرفی برنامه امشب

53 - طعنه بهروز افخمی در برنامه هفت به جعفر پناهی و سازمان سینمایی/فحاشی فراستی نسبت به یک دوربین فیلمبرداری در برنامه هفت!/ استفاده افراطی و بی سابقه از ناسزا روی آنتن

52 - واکنش نیکی کریمی به شایعه نامزدی در مجلس/برای برنامه هفت متاسفم

51 - 90 درصد تولیدات ما «هنر و تجربه» است/ گزارشی از هفت دیشب

50 - به استدلال‌ هایش می‌خندیدیم!

49 - شعری جالب توجه که «سیدرضا صائمی» منتقد سینما برای برنامه هفت سرود!

48 - یک اشتباه بر متن برنامه‌ «هفت» دیشب

47 - خداحافظی حمید گودرزی از «هفت»

46 - اسعدیانی که می‌شناختم این‌ قدر ترسو نبود/اگر سخنگوی کارگردانان نبود، او را در حدی نمی دانستیم که دعوتش کنیم

45 - "اگر نیایی پنبه ات را می زنیم!!" / نامه سرگشاده همایون اسعدیان به سرافراز در پی حرف هایی که در برنامه هفت علیه وی زده شد

44 - "هفت" جای هفت خط ها نیست!

43 - باغبانی: «من دیه گو مارادونا هستم» مقصر مشکلات را خود آدم ها می داند - درستکار: تا زمانی که مخاطب از سینما دیدن نکنند، هنری اتفاق نیفتاده است / گزارش برنامه هفت 22 خرداد 1394

42 - مریم امینی (همسر شهید آوینی): جوشش درونی شهیدآوینی، سفارشی نبود - شهید آوینی در ماه‌های آخر زندگی محزون و غمگین از برخی برخوردها بود / بهزاد دوران (جامعه شناس): جسارت در فاش گویی و فاش نمایی آسیب‌های اجتماعی، نقطه قوت «استراحت مطلق» است - محمدتقی فهیم (منتقد): نگاه گزینشی کاهانی به افراد جامعه «استراحت مطلق» را زیرسوال می‌برد / گزارش آنچه در برنامه «هفت» جمعه شب (28 فروردین) گذشت ...

41 - نقد و بررسی «متروپل» در برنامه «هفت» جمعه شب

40 - عباسیان: در جشنواره کن امسال اتفاق خاصی رخ نداده است/ امینی: سینمای ایران به خوبی در جهان شناخته شده است

39 - اختلاف کارگردان و تهیه‌کننده «زندگی جای دیگری‌است» روی آنتن برنامه «هفت»

38 - فریدون جیرانی چرا به تلویزیون رفت؟

37 - «هفت» در ایام جشنواره فجر هر شب پخش می شود

36 - آسیب شناسی نقد در سینمای ایران / گزارش برنامه هفت مورخ 27 دی 1392

35 - گزارش مناظره موافقین و مخالفین انتخاب "گذشته" برای اسکار در برنامه هفت جمعه 12 مهر 1392

34 - «کلاس هنرپیشگی» در هفت بررسی می شود / بررسی چگونگی انتخاب "گذشته" برای اسکار

33 - سینمای جنگ در برنامه هفت

32 - صحبت‌هاي ايوبي در هفت و واكنش سينماگران / نقد و بررسی "دهلیز" با حضور مهرزاد دانش و نیما حسنی نسب / گزارش برنامه هفت جمعه 22 شهریور 1392

31 - رييس سازمان سينمايي مهمان امشب «هفت»

30 - تمجید مهناز افشار از بهروز وثوقی در برنامه «هفت»

29 - منتظر تعطیلی چند سینما در هفته‌های آتی باشید/ مشکل "خودزنی" از خودسانسوری خودساخته کارگردان ناشی می شود

28 - فرح بخش خطاب به اسعدیان: تو مگر رانت خواری که مدافعشان هستی؟/ اسعدیان: پلیس بیشتر از فرح‌بخش و دوستانش به ما احترام می گذارد

27 - فرهادی یکی از مفاخر ملی ایران است / نگذاریم خانه سینما متعلق به یک فرد خاص باشد / گزارش کامل برنامه هفت جمعه شب 21 تیر 1392

26 - مناظره‌ای درباره‌ی خانه سینما و نقد« گذشته» در برنامه‌ی امشب «هفت»

25 - هشدار پسیانی درباره بحران بازیگری/ نقد "هفت" بر بیتابی بیتا

24 - نقد «بيتابي بيتا» و حضور آتیلا پسیانی در هفت

23 - حجت الاسلام مجد: روحانی "رسوایی" عملکرد بسیاری از روحانیون را در جامعه نفی می کند - ده نمکی: "رسوایی" تمجید از مقام روحانیت است نه هجو آن / سیامک اطلسی: من معتاد دوبله هستم / گزارش برنامه هفت جمعه 20 اردیبهشت

22 - اسعدیان: موظف نیستم روحانی طراز اول به تصویر بکشم - باشه آهنگر: بالاخره بخت "ملکه" باز شد - لیلا اوتادی: گران ترین بازیگر سینمای ایران نیستم / گزارش کامل برنامه "هفت" جمعه 13 اردیبهشت

21 - از پرده‌گشایی مرگ عسل بدیعی و نقد و یررسی قاعده تصادف تا بازخوانی اندیشه های شهید آوینی / گزارش اولین «هفت» سال ۹۲

20 - از صحبت های جنجالی اکبر عبدی تا حضور "رباته" در آخرین "هفت" سال 91

19 - ده‌نمکی، حیایی، فرح‌ بخش و عظیمی امشب مهمان «هفت» می‌شوند

18 - اظهار نظر گبرلو درخصوص بدلش در برنامه «خنده بازار» تا دلایل نبود فراستی / مجری برنامه هفت در سال 1392 مشخص نیست

17 - مدیر اجرایی سری اول هفت: فراستی نقش قهرمان منفی را بازی می‌کرد که تقابل را به اوج می رساند / رفتن فراستی از سری دوم هفت اشتباه بود

16 - "اعتماد به گبرلو ساده‌لوحی بود" / دلایل جدایی فراستی از "هفت"

15 - مهدی فخیم زاده و ضیاءالدین دری از داوری جشنواره گفتند / گزارش برنامه هفت جمعه 27 بهمن 1391

14 - بررسي جشنواره فجر و نقد و بررسی فیلم "گیرنده" / گزارش کامل برنامه هفت ششم بهمن 1391

13 - مانی حقیقی: جمله منفی فراستی بهترین تبلیغ برای فیلم من بود / گزارش نقد و بررسی "پذیرایی ساده" در برنامه هفت جمعه 29 دی 1391

12 - مسعود فراستی: امروزه یک ابتدال دیگر هم به نام ابتذال به اصطلاح ارزشی در سینمای ایران باب شده که بدتر از بقیه است / آنچه در برنامه هفت جمعه شب 15 دی گذشت

11 - وزیر ارشاد و محمد حسین فرخ بخش در برنامه‌ی هفت

10 - میزگردهای مهندسی سینما و بررسی دستاوردهای جشنواره مردمی فیلم عمار

9 - بررسی جشنواره عمار و سینمای انقلاب اسلامی در «هفت»

8 - مسعود فراستی: وجود بخش خصوصی در سینما به یک شوخی شبیه است / گزارش برنامه «هفت» اول دی

7 - عرب نیا: مدیر تولید "چ" دروغ می‌گوید / مهرزاد دانش: "بی خود و بی جهت" اثری نیست که بخواهیم با مختصات سینمای کلاسیک آن را بررسی کنیم - مسعود فراستی: "بی خود و بی جهت" اصلا فیلم نیست!!

6 - فرخ‌نژاد: مدتی گربه سیاه سینمای ایران شده بودم/ فهیم: «زندگی خصوصی آقا یا خانم میم» نقد مدرنیته و سنت را مطرح می‌کند

5 - وقتی جیرانی تنور برنامه گبرلو را داغ کرد / حاشیه‌های برنامه «هفت» در بررسی حواشی "من مادر هستم"

4 - پرداختن به "یک خانواده محترم"، نقد "یکی می خواد باهات حرف بزنه" و ... / گزارش برنامه "هفت" جمعه 26 آبان

3 - فراستی: "آینه‌های روبرو" از عهده موضوع حساس طرح شده، برآمده / "یک خانواده محترم" لبه‌های انتقادی تندی را مطرح می‌کند

2 - «بوسیدن روی ماه» و حاشیه‌های «لاله» در «هفت» بررسی شد / فراستی : جای دوربین در «بوسیدن روی ماه» صحیح نیست

1 - فراستی: فیلم‌سازان ما از فضای دفاع مقدس کنده شده‌اند / پخش «هفت» تا جمعه از کرمان ادامه دارد

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات


ماهنامه سینمایی «برش های کوتاه» (جدید)

::  سردبیر: احمد شاهوند  ::

 


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت