New Page 1

سی نت | سینما شبکه

سایت سی نت

صفحه اول - اخبار - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

جدیدترین مطالب

arrow  همه چیز دارد و هیچ چیز ندارد / یادداشت محمدحسین سیفی برای فیلم «مطرب»

arrow  جشن کانون کارگردان برای اکران مجدد «خانه پدری»

arrow  پیمان معادی اسب برنز جشنواره استکهلم را دریافت کرد

arrow  ترانه علیدوستی پس از 4 سال دوری، با فیلم سینمایی «اورکا» اولین ساخته سینمایی سازنده مستند «صفر تا سکو» به دنیای سینما بازمی گردد

arrow  چرا قیمت بلیت‌های سالن اصلی تئاتر شهر گران شد؟

arrow  «کوچه ژاپنی‌ها» به کارگردانی علی اکبر ثقفی اوایل آذر کلید می‌خورد/ فیلمی درباره تهران ۹۸

arrow  عسگرپور فیلم‌سازان را برای جشنواره‌ی جهانی فجر فراخواند

arrow  مجوز نمایش برای سه فیلم صادر شد

arrow  «مطرب» در عرض یک هفته به مرز 5 میلیارد تومان رسید / آمار فروش فیلم ها تا پایان روز سه شنبه 21 آبان 1398

arrow  نمایش مجدد «خانه پدری» دستاورد بزرگی برای سینمای ایران است / واکنش کانون کارگردانان به رفع توقیف «خانه پدری»

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

  جشن کانون کارگردان برای اکران مجدد «خانه پدری»

  ترانه علیدوستی پس از 4 سال دوری، با فیلم سینمایی «اورکا» اولین ساخته سینمایی سازنده مستند «صفر تا سکو» به دنیای سینما بازمی گردد

  چرا قیمت بلیت‌های سالن اصلی تئاتر شهر گران شد؟

  «کوچه ژاپنی‌ها» به کارگردانی علی اکبر ثقفی اوایل آذر کلید می‌خورد/ فیلمی درباره تهران ۹۸

  پیمان معادی اسب برنز جشنواره استکهلم را دریافت کرد

  مجوز نمایش برای سه فیلم صادر شد

  عسگرپور فیلم‌سازان را برای جشنواره‌ی جهانی فجر فراخواند

  همه چیز دارد و هیچ چیز ندارد / یادداشت محمدحسین سیفی برای فیلم «مطرب»

  New Page 1 New Page 1

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

عنکبوت

عنکبوت (ابراهیم ایرج زاد)

بازیگران: محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدان بخش، ماهور الوند، گلنوش قهرمانی، علی باقری، مهدی حسینی نیا، حمیدرضا هدایتی راد، جواد یحیوی، آتیه جاوید، مهدخت مولایی، سحر عبدالهی، نیوشا علیپور، یوسف خسروی، حمید حاجی‌محمدزاده، میثم دامن‌زه، داود ذاکری با حضور فرید سجادی حسینی

لتیان

لتیان (علی تیموری)

بازیگران: امیر جدیدی، پری ناز ایزدیار، سارا بهرامی، حسن معجونی، ستاره پسیانی، علیرضا ثانی فر

Cinema

قاتل و وحشی (حمید نعمت الله)

بازیگران: لیلا حاتمی، امین حیایی، ستاره اسکندری، شهرام حقیقت‌دوست، عزت‌الله رمضانی‌فر، سام نوری و یاسمین معینی

خروج

خروج (ابراهیم حاتمی کیا)

بازیگران: فرامرز قریبیان، پانته آ پناهی ها، جهانگیر الماسی، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفی نیا، مهدی فقیه، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی پور، اکبر رحمتی، فرزاد حسنی، رامین پور ایمان و محسن صادقی نسب

گورکن

گورکن (کاظم ملایی)

بازیگران: ویشکا آسایش، حسن معجونی، مهراوه شریفی‌نیا، گوهر خیراندیش، بهنوش بختیاری، رضا بهبودی، مهدی حسینی‌نیا، سیاوش چراغی پور، محمود نظرعلیان و یدالله شادمانی

من می ترسم

من می ترسم (بهنام بهزادی)

بازیگران: الناز شاکردوست، پوریا رحیمی‌سام، امیر جعفری، ستاره پسیانی، مهران احمدی، پیام یزدانی، مجید جعفری و یگانه رفتاری

Cinema

شنای پروانه (محمد کارت)

بازیگران: جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری و با معرفی آبان عسکری

مست عشق

مست عشق (حسن فتحی)

بازیگران: شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، حسام منظور، سلما ارگچ، بنسو سورال، بوراک توزکوپاران و بوران کوزوم

مجبوریم

مجبوریم (رضا درمیشیان)

بازیگران: فاطمه معتمدآریا، بهمن فرمان آرا، نگار جواهریان، پارسا پیروزفر، پردیس احمدیه، مجتبی پیرزاده، بابک کریمی، همایون ارشادی، پریوش نظریه، رضا بهبودی، احمد حامد، مریم بوبانی، راموناه شاه، هوشنگ قوانلو، مسیح کاظمی، سپیده علی محمدی غزل شجاعی، خورشید چراغی پور، مهدی نصرتی، رویا بختیاری، محمد رضا مالکی، محسن خوئینی ها، حامد رحیمی نصر و ... با حضور: ژاله علو

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

هشدار پسیانی درباره بحران بازیگری/ نقد "هفت" بر بیتابی بیتا

:: 15 تیر 1392  ::

محمود گبرلو مجری برنامه هفت در سال 1391

محمود گبرلو مجری برنامه هفت در سال 1391

 

سینما شبکه (سی نت): برنامه سینمایی "هفت" شب گذشته 14 تیرماه به نقد و بررسی فیلم سینمایی "بیتابی بیتا" با حضور جواد طوسی و رضا درستکار به عنوان منتقدان برنامه اختصاص داشت. همچنین گفتگو با آتیلا پسیانی درباره شرایط بازیگری در سینمای ایران و محمد ابراهیم معیری و کامران تفتی کارگردان و بازیگر فیلم سینمایی"گلوگاه" از دیگر بخش های برنامه شب گذشته بود.

در ابتدای برنامه دوربین هفت به دیدار محمدرضا شرف الدین رئیس انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و تهیه کننده سینما که این روزها در بستر بیماری به سر می برد، رفت. در حاشیه این دیدار سید محمد حسینی وزیر ارشاد نیز به دیدن این هنرمند رفته بود که صحنه هایی از آن پخش شد.

همچنین گزارشی از برنامه "عصر خاطره با هنر مبارزه" که به فیلم "خون بارش" ساخته امیر قویدل و تهیه کنندگی رسول صدرعاملی اختصاص داشت، پخش شد. آیتم پلان صنوف نیز به فیلمبرداران سینمای ایران می پرداخت که در این بخش فیلمبردارانی چون علیرضا زرین دست، فرهاد صبا، حسن پویا، فرشاد محمدی و اصغر رفیعی جم نظراتشان را درباره فیلمبرداری در سینمای ایران و مشکلات مربوط به این حرفه مطرح کردند.

پسیانی: بحران بازیگری در سینما ریشه دوانیده است

گفتگو با آتیلا پسیانی بازیگر سینما و تلویزیون و کارگردان و بازیگر شناخته شده تئاتر بخش بعدی برنامه شب گذشته بود.

پسیانی در ابتدای صحبت هایش درباره ایفای نقش های متفاوت در سینما و تلویزیون عنوان کرد: برای بازیگرانی که نقش های متفاوتی را در کارهای مختلف ایفا کرده اند، بیشتر از نقش هایی که بازی کرده اند فیلم هایی که انتخاب نکرده اند قابل افتخار است. اگر انتخاب ها با دقت اتفاق بیفتد بازیگر به کلیشه تبدیل نمی شود.

وی ادامه داد: خیلی مواقع فیلمنامه تنها پیشنهادی اولیه را به بازیگر می دهد و جزئیات یک نقش در آن ذکر نشده است بنابراین بازیگر می تواند با افزودن برخی جزئیات یک تیپ را هم جذاب و غیر تکراری به نمایش بگذارد. همچنین مربع طلایی فیلمنامه، کارگردان، بازیگر و تدوینگر نیز بدون یکدیگر امکان پذیر نیستند.

بازیگر نمایش "باغبان مرگ" درباره تحلیلش از بازیگری در سالهای اخیر گفت: ما دچار بحران اساسی در بازیگری هستیم. اتفاقی که در بازیگری خودجوش دهه 60 و ظهور بازیگران تازه اواخر دهه 70 و 80 در سینما رخ داد و عوامل دیگری چون پیدا شدن شکل مشکوک و مبهم بازیگردانی در سینما و وجود کلاس های بازیگری متفاوت در سال های اخیر باعث شکل گیری این بحران شده است.

پسیانی متذکر شد: وجود سریال های مختلف در تلویزیون باعث جذب تعداد زیادی بازیگر شد که با وجود استعداد، فرصت آموزش پیدا نکرده بودند. این بخش به سینما هم کشیده شده و متاسفانه شاهد این هستیم که بازیگری در سینما با یک جور سهل انگاری، آسان نگری و تنبلی روبرو شده است.

این بازیگر با اشاره به اینکه فیلمنامه نویسان نیز در آثارشان به سراغ محافظه کاری رفته اند، ادامه داد: فیلمنامه هایی که چندان خوب نیستند و کارگردان و تهیه کنندگانی که به اسم بازیگر بیشتر از توانایی هایش توجه می کنند باعث شده در بسیاری از فیلم ها و سریال هایمان تعداد کم برداشت، فضیلت به حساب بیاید. اما همه این مسائل باعث نمی شود که ما بازیگران خوب نداشته باشیم.

انتخاب بازیگران آشنا به دلیل کمبود وقت است نه پارتی بازی!

بازیگر "شام آخر" در بخش دیگری از صحبت هایش یادآور شد: در این شکی نیست که همیشه شکایاتی درباره انتخاب بازیگر وجود دارد. این مسئله طبیعی است که به خاطر کمبود وقتی که در حرفه ما وجود دارد مسئول انتخاب بازیگر به سراغ افراد آشنا برود. این امر به دلیل پارتی بازی نیست بلکه دلیلش کمبود وقت است.

کارگردان نمایش "پروفوسور بوبوس" عنوان کرد: در کشور ما هیچ بنگاه بازیگریابی وجود ندارد و خود اهالی سینما هم با تاسیس چنین مراکزی مخالف هستند. ما هیچ تشکیلات حرفه ای که به امر آموزش، تولید و آموزش حین انجام کار بپردازد، نداریم.

وی درباره مطرح نشدن بازیگران ایرانی در مجامع بین المللی گفت: اغلب فیلم های ایرانی که در سالهای گذشته در مجامع بین المللی معرفی شده اند به بخشی وابسته بودند که به نابازیگر بیشتر از بازیگر اهمیت می دادند و به همین دلیل بازیگران ما کمتر فرصت مطرح شدن یافته اند.

پسیانی درباره آموزشگاه های بازیگری گفت: چون در ایران سیستم آموزش هنری پخته ای نداریم و این سیستم خودش خودش را حک و اصلاح نکرده و به همان شیوه قدیمی راهش را ادامه می دهد ترجیح می دهم درباره آموزشگاه های بازیگری صحبت نکنم. تنها چند آموزشگاه پویا در این زمینه وجود دارند که البته در این دریای بی کران گم می شوند. در سیستم آموزشی ما حتی دانشکده ها نیز پتانسیل تبدیل کردن دانشجویان را به یک نیروی محرک بازیگری ندارند.

وی درباره حضور همیشگی اش در تئاتر توضیح داد: تئاتر هیچگاه برای من در حاشیه قرار نگرفته است. چون یک گروه منسجم تئاتری دارم و حداقل سالی یکبار تئاتر کار می کنم. بنابراین هیچگاه تئاتر باعث فاصله گرفتنم از مدیوم تصویر نشده و همچنین سینما و تلویزیون نیز نتوانسته اند من را از تئاتر دور کنند.

پسیانی در پایان صحبت هایش با اشاره به همکاری با کارگردان هایی مثل ابراهیم حاتمی کیا، بهروز افخمی، تهمینه میلانی، رامبد جوان و فریدون جیرانی درباره حضورش در فیلم های این فیلمسازان توضیحاتی ارائه داد.

در بخش بعدی برنامه گزارشی درباره سینمای سه بعدی در ایران همراه با گفتگو با سینماداران و تهیه کنندگانی چون جمال ساداتیان، جواد نوروزبیگی، علی سرتیپی، رضا سعیدی پور، هادی منبتی و... پخش شد.

معیری: "گلوگاه" قابلیت جذب مخاطب بین المللی را دارد

گفتگو با محمد ابراهیم معیری و کامران تفتی کارگردان و بازیگر فیلم سینمایی "گلوگاه" که به تازگی به اکران سینماها درآمده است آیتم بعدی برنامه شب گذشته هفت بود.

در ابتدای بحث معیری درباره این فیلم توضیح داد: "گلوگاه" یک فیلم اجتماعی است که به زندگی مردم شهر گلوگاه که به کار نصب دکل های فشار قوی برق اشتغال دارند، می پردازد. همه مردان این شهر به این کار خطرناک مشغولند که در این فیلم تنها به بخشی از سختی هایشان اشاره می شود.

وی ادامه داد: سوژه ها و مکان های بکری در ایران وجود دارد که فیلمسازان کمتر به سراغ آنها می روند. خود من بیشتر علاقمندم در جاهایی کار کنم که کمتر دیده شده است. این فیلم در شرایط سختی نسبت به یک فیلم معمولی ساخته شده است. معتقدم اگر فیلم پخش مناسبی داشته باشد قابلیت جذب مخاطب بین المللی را دارد.

تفتی نیز درباره این فیلم بیان کرد: جوان هایی که در آن منطقه کار و زندگی می کنند با سختی های فراوانی روبرو هستند اما کمتر دیده می شوند و کسی به زندگی آنها نمی پردازد. این فیلم به شدت دارای امکان ارتباط با مخاطب جهانی است و می تواند قابلیت های نوینی را در بازیگری ارائه دهد. این فیلم به سینمای معناگرا نزدیک است و قاب بندی های بسیار زیبایی دارد. در این فیلم همه تلاشمان این بود که زبان ساده اجتماعی مردم به درستی منتقل شود. من علاقمند به ایفای نقش های خاکستری هستم و تلاش می کنم ویژگی های مینی مالی را در ارائه هر کاراکتر به کار ببندم تا این کاراکترهای خاکستری شبیه هم نباشند.

رضا درستکار و جواد طوسی در ادامه برنامه هفت به نقد و بررسی فیلم سینمایی" بیتابی بیتا" به کارگردانی مهراد فرید پرداختند.

طوسی: فرید در دوره کارگردانی اش موفق تر از دوره روزنامه نگاری اش بوده است

در ابتدا طوسی با اشاره به سابقه روزنامه نگاری فرید در سالهای گذشته درباره حضور اهالی مطبوعات و منتقدان در سینما گفت: افرادی چون سیروس الوند، فریدون جیرانی، احمد امینی، احمد طالبی نژاد و رسول صدرعاملی از جمله نویسندگانی بودند که وارد عرصه فیلمسازی شدند. باید دید چطور است که در فرانسه در دهه 50 منتقدان مجله "کایه دو سینما" با شکل دادن تئوری موج نو در سینمای فرانسه خودشان نیز وارد عرصه فیلمسازی شدند و به فیلمسازان موفقی هم بدل شدند اما در ایران هیچگاه این اتفاق نیفتاده است. کاش همکاران ما بتوانند در زمینه سینما حرفه ای تر فعالیت کنند.

در ادامه درستکار در این زمینه توضیح داد: این حرف که منتقدان فیلمسازان ورشکسته ای هستند در مقطعی باب شد که قابل بررسی است. ممکن است منتقد نسبت به موضوعی که نقدش می کند فهم تئوریک داشته باشد اما در زمینه اجرایی و یا کارگردانی به آن دانش نرسیده باشد. اما درباره فرید باید بگویم که وی توانسته در این فیلم بهترین کارش را ارائه دهد. مسیری که فرید در آن قرار گرفته مناسب تر از دیگر کارهایش است. معتقدم فرید در دوره کارگردانی اش موفق تر از دوره روزنامه نگاری اش بوده است.

طوسی نیز درباره فیلم یادآور شد: "بیتابی بیتا" تداوم نگاه فرید از زمانی است که در روزنامه سلام فعالیت می کرده است. وی در آن زمان هم به مضامین اجتماعی علاقه نشان می داد. این فیلم بهترین کار فرید تا امروز است. شخصیت پردازی امیر با بازی حامد بهداد نکته مثبت فیلم است که مرز بین شرارت و معصومیت این نسل را به درستی به تصویر می کشد. اما وی در کارگردانی به نگاه روبنایی از مسائل اجتماعی بسنده کرده است. این اثر را می توان در ادامه فیلم هایی مثل "من ترانه 15 سال دارم"، "سارا" و "دربند" دید که می خواهد تنهایی شخصیت زنش و تلاش برای مستقل بودن او را به تصویر بکشد. اما این فیلم در اجرا نتوانسته موفق عمل کند و شخصیت هایش تخت و یکسویه هستند.

این منتقد سینما در ادامه متذکر شد: اگر قرار است یک فیلم اجتماعی را به نمایش بگذاریم ملزم به رعایت برخی نکات حقوقی و قضایی هستیم که متاسفانه در این فیلم رعایت نشده است. همین نگاه محققانه است که فیلمی مثل "جدایی نادر از سیمین" را برجسته می کند که در آن یک دادیار را به یک شخصیت که در مقاطعی از داستان نگاه انسانی هم دارد تبدیل کرده است.

درستکار نیز در بخش دیگری از این بحث متذکر شد: ما در "بیتابی بیتا " با فیلمی روبرو هستیم که قصه یک خطی دارد و در ادامه این پی رنگ فیلم است که ادامه پیدا می کند. اما منطق روایی، زبان و فضای فیلم مشکل دارند و استحکام لازم را نیافته اند. در فیلم با شناسنامه زمانی روبرو نیستیم و زمانی که مخاطب از سینما خارج می شود عمر فیلم هم به پایان می رسد.

فرید: تولید آثار اجتماعی با مشکلات فراوانی روبرو است

در ادامه این بحث مهرداد فرید کارگردان فیلم نیز که به صورت تلفنی در برنامه حضور داشت، عنوان کرد: "بیتابی بیتا" بیشتر از اینکه متعلق به سینمای اجتماعی باشد به سینمای داستانگو تعلق دارد. اینکه فیلم مینی مال روایت می شود و شخصیت ها پرگویی نمی کنند جزو محاسن فیلم است. متاسفانه در سال های اخیر در زمینه ساخت فیلم های اجتماعی با مشکلات فراوانی روبرو بوده ایم. خود من برای دریافت پروانه ساخت فیلم 4 ماه دوندگی کردم.

درستکار در پایان این بحث عنوان کرد: همه فیلم ها بالاخره داستانی را روایت می کنند و داستانگو هستند اما شخصیتهای این فیلم نیم بند هستند. پس وقتی که اطلاعات درستی از روابط و شخصیتها ارائه نمی دهیم نمی توانیم این نیم بندی را جزو امتیازات فیلم به شمار بیاوریم. سبکی که فرید در این فیلم انتخاب کرده به ساخته های اخیر اصغر فرهادی نزدیک است اما متاسفانه شخصیت ها چیزی کم دارند و منفعل هستند.

رویدادهای سینمایی هفته، نقل قول های هفته و پخش پشت صحنه فیلم سینمایی" نیش" به کارگردانی همایون اسعدیان که محصول سال 1373 است و گفتگو با کارگردان این اثر آیتم های دیگر برنامه شب گذشته بودند.

 

منبع: مهر

2957 - محسن آزاددل

...............................................

کلاکت  اثر مرتبط:

بی تابی بیتا - Bitabie Bita        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به برنامه هفت (64 خبر):

64 - اکبر نبوی منتقد سینما: «بهروز افخمی آبرویی برای برنامه هفت باقی نگذاشته. باید اسم‌اش را عوض کنیم»

63 - میرشکاک: «محمد رسول‌الله» سینما نیست، نوعی اختلاس در سینماست، «یوسف پیامبر» سلحشور تحریف است دروغ است!

62 - اتفاقی بی‌سابقه روی آنتن زنده برنامه «هفت»/محمدتقی فهیم منتقد برنامه سیگار و جاسیگاری به دست در حال صحبت کردن با بهروز افخمی + عکس

61 - داریوش ارجمند: همه سینماجمع شدند تا در «اعتراض» بازی نکنم/در منفی ترین نقشی که بهرام بیضایی تاکنون نوشته بازی کردم

60 - تخطی افخمی از قانون خودش در هفت!/برخلاق قانون همیشگی برنامه، امشب فیلم «فروشنده» با حضور مسعود فراستی در هفت نقد میشود!

59 - حمله تند و یکطرفه هفت به دو فیلم پرفروش و در حال اکران «فروشنده» و «لانتوری» خارج از قواعد برنامه/"ایستاده در غبار" پس از گذشت 3 ماه هنوز در هفت نقد نشده!

58 - مجری سابق "هفت" زیر تیغ + عکس

57 - نقد تند مسعود فراستی شب گذشته در برنامه هفت بر فیلم «از گور برگشته»: خرس فیلم قطعا از دی کاپریو بهتر بازی کرده است!

56 - افشاگری فریدون جیرانی در "برنامه هفت" درباره نحوه انتخاب فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر/فیلم سینمایی "امتحان نهایی" پروانه نمایش نگرفت و به ما گفتند این فیلم اصلا نمی تواند پروانه بگیرد!

55 - افخمی عقب‌ نشینی کرد «هفت» زنده شد

54 - امشب سیزدهمین قسمت از برنامه «هفت» بهروز افخمی/ معرفی برنامه امشب

53 - طعنه بهروز افخمی در برنامه هفت به جعفر پناهی و سازمان سینمایی/فحاشی فراستی نسبت به یک دوربین فیلمبرداری در برنامه هفت!/ استفاده افراطی و بی سابقه از ناسزا روی آنتن

52 - واکنش نیکی کریمی به شایعه نامزدی در مجلس/برای برنامه هفت متاسفم

51 - 90 درصد تولیدات ما «هنر و تجربه» است/ گزارشی از هفت دیشب

50 - به استدلال‌ هایش می‌خندیدیم!

49 - شعری جالب توجه که «سیدرضا صائمی» منتقد سینما برای برنامه هفت سرود!

48 - یک اشتباه بر متن برنامه‌ «هفت» دیشب

47 - خداحافظی حمید گودرزی از «هفت»

46 - اسعدیانی که می‌شناختم این‌ قدر ترسو نبود/اگر سخنگوی کارگردانان نبود، او را در حدی نمی دانستیم که دعوتش کنیم

45 - "اگر نیایی پنبه ات را می زنیم!!" / نامه سرگشاده همایون اسعدیان به سرافراز در پی حرف هایی که در برنامه هفت علیه وی زده شد

44 - "هفت" جای هفت خط ها نیست!

43 - باغبانی: «من دیه گو مارادونا هستم» مقصر مشکلات را خود آدم ها می داند - درستکار: تا زمانی که مخاطب از سینما دیدن نکنند، هنری اتفاق نیفتاده است / گزارش برنامه هفت 22 خرداد 1394

42 - مریم امینی (همسر شهید آوینی): جوشش درونی شهیدآوینی، سفارشی نبود - شهید آوینی در ماه‌های آخر زندگی محزون و غمگین از برخی برخوردها بود / بهزاد دوران (جامعه شناس): جسارت در فاش گویی و فاش نمایی آسیب‌های اجتماعی، نقطه قوت «استراحت مطلق» است - محمدتقی فهیم (منتقد): نگاه گزینشی کاهانی به افراد جامعه «استراحت مطلق» را زیرسوال می‌برد / گزارش آنچه در برنامه «هفت» جمعه شب (28 فروردین) گذشت ...

41 - نقد و بررسی «متروپل» در برنامه «هفت» جمعه شب

40 - عباسیان: در جشنواره کن امسال اتفاق خاصی رخ نداده است/ امینی: سینمای ایران به خوبی در جهان شناخته شده است

39 - اختلاف کارگردان و تهیه‌کننده «زندگی جای دیگری‌است» روی آنتن برنامه «هفت»

38 - فریدون جیرانی چرا به تلویزیون رفت؟

37 - «هفت» در ایام جشنواره فجر هر شب پخش می شود

36 - آسیب شناسی نقد در سینمای ایران / گزارش برنامه هفت مورخ 27 دی 1392

35 - گزارش مناظره موافقین و مخالفین انتخاب "گذشته" برای اسکار در برنامه هفت جمعه 12 مهر 1392

34 - «کلاس هنرپیشگی» در هفت بررسی می شود / بررسی چگونگی انتخاب "گذشته" برای اسکار

33 - سینمای جنگ در برنامه هفت

32 - صحبت‌هاي ايوبي در هفت و واكنش سينماگران / نقد و بررسی "دهلیز" با حضور مهرزاد دانش و نیما حسنی نسب / گزارش برنامه هفت جمعه 22 شهریور 1392

31 - رييس سازمان سينمايي مهمان امشب «هفت»

30 - تمجید مهناز افشار از بهروز وثوقی در برنامه «هفت»

29 - منتظر تعطیلی چند سینما در هفته‌های آتی باشید/ مشکل "خودزنی" از خودسانسوری خودساخته کارگردان ناشی می شود

28 - فرح بخش خطاب به اسعدیان: تو مگر رانت خواری که مدافعشان هستی؟/ اسعدیان: پلیس بیشتر از فرح‌بخش و دوستانش به ما احترام می گذارد

27 - فرهادی یکی از مفاخر ملی ایران است / نگذاریم خانه سینما متعلق به یک فرد خاص باشد / گزارش کامل برنامه هفت جمعه شب 21 تیر 1392

26 - مناظره‌ای درباره‌ی خانه سینما و نقد« گذشته» در برنامه‌ی امشب «هفت»

25 - هشدار پسیانی درباره بحران بازیگری/ نقد "هفت" بر بیتابی بیتا

24 - نقد «بيتابي بيتا» و حضور آتیلا پسیانی در هفت

23 - حجت الاسلام مجد: روحانی "رسوایی" عملکرد بسیاری از روحانیون را در جامعه نفی می کند - ده نمکی: "رسوایی" تمجید از مقام روحانیت است نه هجو آن / سیامک اطلسی: من معتاد دوبله هستم / گزارش برنامه هفت جمعه 20 اردیبهشت

22 - اسعدیان: موظف نیستم روحانی طراز اول به تصویر بکشم - باشه آهنگر: بالاخره بخت "ملکه" باز شد - لیلا اوتادی: گران ترین بازیگر سینمای ایران نیستم / گزارش کامل برنامه "هفت" جمعه 13 اردیبهشت

21 - از پرده‌گشایی مرگ عسل بدیعی و نقد و یررسی قاعده تصادف تا بازخوانی اندیشه های شهید آوینی / گزارش اولین «هفت» سال ۹۲

20 - از صحبت های جنجالی اکبر عبدی تا حضور "رباته" در آخرین "هفت" سال 91

19 - ده‌نمکی، حیایی، فرح‌ بخش و عظیمی امشب مهمان «هفت» می‌شوند

18 - اظهار نظر گبرلو درخصوص بدلش در برنامه «خنده بازار» تا دلایل نبود فراستی / مجری برنامه هفت در سال 1392 مشخص نیست

17 - مدیر اجرایی سری اول هفت: فراستی نقش قهرمان منفی را بازی می‌کرد که تقابل را به اوج می رساند / رفتن فراستی از سری دوم هفت اشتباه بود

16 - "اعتماد به گبرلو ساده‌لوحی بود" / دلایل جدایی فراستی از "هفت"

15 - مهدی فخیم زاده و ضیاءالدین دری از داوری جشنواره گفتند / گزارش برنامه هفت جمعه 27 بهمن 1391

14 - بررسي جشنواره فجر و نقد و بررسی فیلم "گیرنده" / گزارش کامل برنامه هفت ششم بهمن 1391

13 - مانی حقیقی: جمله منفی فراستی بهترین تبلیغ برای فیلم من بود / گزارش نقد و بررسی "پذیرایی ساده" در برنامه هفت جمعه 29 دی 1391

12 - مسعود فراستی: امروزه یک ابتدال دیگر هم به نام ابتذال به اصطلاح ارزشی در سینمای ایران باب شده که بدتر از بقیه است / آنچه در برنامه هفت جمعه شب 15 دی گذشت

11 - وزیر ارشاد و محمد حسین فرخ بخش در برنامه‌ی هفت

10 - میزگردهای مهندسی سینما و بررسی دستاوردهای جشنواره مردمی فیلم عمار

9 - بررسی جشنواره عمار و سینمای انقلاب اسلامی در «هفت»

8 - مسعود فراستی: وجود بخش خصوصی در سینما به یک شوخی شبیه است / گزارش برنامه «هفت» اول دی

7 - عرب نیا: مدیر تولید "چ" دروغ می‌گوید / مهرزاد دانش: "بی خود و بی جهت" اثری نیست که بخواهیم با مختصات سینمای کلاسیک آن را بررسی کنیم - مسعود فراستی: "بی خود و بی جهت" اصلا فیلم نیست!!

6 - فرخ‌نژاد: مدتی گربه سیاه سینمای ایران شده بودم/ فهیم: «زندگی خصوصی آقا یا خانم میم» نقد مدرنیته و سنت را مطرح می‌کند

5 - وقتی جیرانی تنور برنامه گبرلو را داغ کرد / حاشیه‌های برنامه «هفت» در بررسی حواشی "من مادر هستم"

4 - پرداختن به "یک خانواده محترم"، نقد "یکی می خواد باهات حرف بزنه" و ... / گزارش برنامه "هفت" جمعه 26 آبان

3 - فراستی: "آینه‌های روبرو" از عهده موضوع حساس طرح شده، برآمده / "یک خانواده محترم" لبه‌های انتقادی تندی را مطرح می‌کند

2 - «بوسیدن روی ماه» و حاشیه‌های «لاله» در «هفت» بررسی شد / فراستی : جای دوربین در «بوسیدن روی ماه» صحیح نیست

1 - فراستی: فیلم‌سازان ما از فضای دفاع مقدس کنده شده‌اند / پخش «هفت» تا جمعه از کرمان ادامه دارد

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سینما شبکه (سی نت) بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

Cinetmag.com Telegram


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت