Header

صفحه اول - اخبار - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

جدول ارزشگذاری نویسندگان بر فیلم های:

دهه نود (از سال 1390 تا کنون)

روی پرده  -  اکران 1397  -    اکران 1396  -   اکران 1395  -   اکران 1394  -  اکران 1393  -  اکران 1392  -  اکران 1391  -  اکران 1390

جشنواره 37 فیلم فجر - جشنواره 36 فیلم فجر - جشنواره 35 فیلم فجر - جشنواره 34 فیلم فجر - جشنواره 33 فیلم فجر - جشنواره 32 فیلم فجرجشنواره 31 فیلم فجر

جستجو (فیلم ها، هنرمندان، نویسنده ها)   

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه: 

New Page 1
Cinetmag.com - Advertise

 

جدیدترین مطالب

  هشدار و نگرانی مدیران 10 پردیس‌ سینمایی خصوصی در تهران، مشهد و شیراز در خصوص رکود و افت فاحش فروش سینماها/ «تصمیم عاجل بگیرید»

  فیلم‌های ایرانی حتی در کشورهای همسایه اکران نمی‌شوند/ کافی‌ست دو فیلم آمریکایی و هندی اکران شود تا بفهمیم سینمای ایران چه آینده‌ای دارد

  فرهاد اصلانی اولین بازیگر «ستاره بازی» شد/ فیلمبرداری از اواسط مهرماه در آمریکا آغاز می شود

  اظهار تاسف فرانسیس فورد کاپولا کارگردان «پدرخوانده» از علاقمندی صدام حسین، قذافی و بوریس جانسون به فیلم‌هایش

  کاوه آفاق خواننده و آهنگساز راک در «لامینور» فیلم جدید داریوش مهرجویی بازی می‌کند

  مریلا زارعی اولین بازیگر فیلم سینمایی «کارو» محصول جدید سازمان اوج شد/ داستان یک نوجوان کشتی‌گیر

  اکران «زهرمار» تمام شد/ اکران ۴ فیلم جدید «مردی بدون سایه»، «شاه کش»، «کلوپ همسران» و «کروکودیل» از چهارشنبه این هفته 27 شهریورماه

  شهاب حسینی بازیگر نقش «شمس تبریزی» شد/ فیلم جدید کارگردان «شهرزاد» به زودی در ترکیه جلوی دوربین می رود

  آمار فروش تکان دهنده سینماها در روز ملی «سینما»

  کیهان کلهر برای «مجبوریم» درمیشیان موسیقی می سازد

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

  آمار فروش تکان دهنده سینماها در روز ملی «سینما»

  ده فیلم کنجکاو برانگیز جشنواره فجر در فاصله 5 ماه مانده به جشنواره سی و هشتم فیلم فجر/ از «لامینور» مهرجویی تا «درخت گردو» مهدویان/ از «خروج» حاتمی کیا تا «مجبوریم» درمیشیان

  داستان «خروج» حاتمی کیا به روایت یک بازیگر: دوازده پیرمرد با تراکتور در راه ساختمان ریاست جمهوری

  کیهان کلهر برای «مجبوریم» درمیشیان موسیقی می سازد

  اکران «آشفته گی» قبل از ایران در اروپا و انگلیس

  آثار فرهادی و کیارستمی در فهرست ۱۰۰ فیلم برتر قرن ۲۱ / «جدایی نادر از سیمین» فرهادی در رتبه سی و ششم و «ده» کیارستمی در ربته هفتاد و ششم

  هشدار و نگرانی مدیران 10 پردیس‌ سینمایی خصوصی در تهران، مشهد و شیراز در خصوص رکود و افت فاحش فروش سینماها/ «تصمیم عاجل بگیرید»

  شهاب حسینی بازیگر نقش «شمس تبریزی» شد/ فیلم جدید کارگردان «شهرزاد» به زودی در ترکیه جلوی دوربین می رود

  «رستاخیز» توسط سازندگانش در فضای مجازی منتشر شده؟/ افزایش ابهامات در خصوص قرار گرفتن نسخه عربی فیلم احمدرضا درویش در یوتیوب

  مریلا زارعی اولین بازیگر فیلم سینمایی «کارو» محصول جدید سازمان اوج شد/ داستان یک نوجوان کشتی‌گیر

  اکران «زهرمار» تمام شد/ اکران ۴ فیلم جدید «مردی بدون سایه»، «شاه کش»، «کلوپ همسران» و «کروکودیل» از چهارشنبه این هفته 27 شهریورماه

 

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

فرهادی یکی از مفاخر ملی ایران است / نگذاریم خانه سینما متعلق به یک فرد خاص باشد / گزارش کامل برنامه هفت جمعه شب 21 تیر 1392

:: 22 تیر 1392  ::

 

سینما شبکه (سی نت): در برنامه سینمایی "هفت" شب گذشته علاوه بر نقد و بررسی فیلم سینمایی "گذشته" با حضور منتقدان، مسائل و اختلافات پیش آمده پیرامون خانه سینما از دیدگاه مشاوران حقوقی خانه سینما و سازمان سینمایی بررسی شد.

برنامه سینمایی "هفت" شب گذشته 21 تیرماه به نقد و بررسی فیلم سینمایی "گذشته" آخرین ساخته اصغر فرهادی که به تازگی در سینماهای ایران اکران شده است با حضور سعید قطبی زاده و حسین معززی نیا اختصاص داشت. همچنین میزگرد برنامه نیز به اختلافات خانه سینما با حضور وکلای سازمان سینمایی و خانه سینما می پرداخت.

رویدادهای سینمایی هفته، آمار فروش فیلم ها و آیتم پلان صنوف که به طراحان صحنه سینمای ایران اختصاص داشت بخش های ابتدایی برنامه شب گذشته بودند.

نظرسنجی برنامه نیز به طرح این سوال اختصاص داشت که از بین بازیگران فیلم های اصغر فرهادی بازی کدامیک را بیشتر می پسندید که از میان ترانه علیدوستی، هدیه تهرانی، شهاب حسینی و علی مصفا در پایان برنامه شهاب حسینی به عنوان بهترین بازیگر فیلم های فرهادی انتخاب شد.


فرهادی: ساختار فیلمسازی در ایران حرفه ای است

قبل از بخش نقد، خبرنگار هفت با اصغر فرهادی در زمان ورودش به ایران گفتگویی انجام داده بود. فرهادی در این مصاحبه با شبیه خواندن تجربه فیلمسازی در خارج از کشور و ایران عنوان کرد: معتقدم که ساختار فیلمسازی در ایران کاملا حرفه ای است و توانایی های تولید فیلم در ایران با اروپا هیچ تفاوتی ندارد.

وی درباره تولید فیلم‌های مشترک گفت: تولید محصول مشترک به کیفیت آن محصول ارتباط دارد و ساخت اثری به صورت مشترک با کشوری خارجی نمی تواند امتیاز یک اثر معرفی شود.

فرهادی درباره بهره‌گیری از بازیگرانی با ملیت‌های مختلف عنوان کرد: بخشی از این تفاوت ملیتی در فیلمنامه وجود داشت و داستان این زمینه را فراهم می کرد بخشی دیگر هم به تمرینات چند ماهه قبل از فیلمبرداری بازمی‌گشت که توانستیم تعادل را بین بازیگران به وجود آوریم.

فرهادی در پایان با اشاره به اینکه قدردان لطف و مهر مردم ایران است از استقبالی که از فیلمش در ایران شده است، ابراز خرسندی کرد.


قطبی زاده: احساسات‌گرایی پایان "گذشته" منطبق با منطق فیلم نیست

در ادامه برنامه نقد فیلم سینمایی "گذشته" با حضور سعید قطبی‌زاده و حسین معززی‌نیا برگزار شد. معززی‌نیا در ابتدای صحبت‌هایش با موفق خواندن فیلم "گذشته" عنوان کرد: این فیلم برای مخاطب بین المللی ساخته شده و مقایسه درستی نیست که این فیلم را با آثار گذشته فرهادی مقایسه کنیم. "گذشته" به طور آگاهانه مخاطب اروپایی را مد نظر قرار داده است و تلاش می کند با همه سلایق کنار بیاید.

قطبی زاده نیز در ابتدای صحبتهایش با اشاره به اینکه فیلم را دوست ندارد گفت: در این بحث بیشتر از آنکه بخواهم مخالف خوانی کنم دوست دارم بحثی باب شود درباره فیلم های مهمی چون "گذشته". این فیلم با معیارهای بین المللی ساخته شده است. معتقدم فرهادی افتخار سینمای ایران نیست بلکه یکی از مفاخر ملی ایران است. اما به عنوان یکی از علاقمندان سینمای فرهادی و کسی که فکر می کند فیلم"درباره الی..." یکی از 10 فیلم برتر سینمای ایران است فکر می کنم "گذشته" چیزهایی کم دارد.

وی ادامه داد: اگر فرهادی جزو فیلمسازان محبوب ماست و شخص محترمی هم هست دلیل نمی‌شود که هر فیلمش به عنوان اثری قابل دفاع معرفی شود. با وجود تاکید همیشگی فرهادی بر فیلمنامه و سابقه فیلمنامه‌نویسی اش در سینما و تلویزیون بیشترین مشکل "گذشته" با فیلمنامه اش است که فیلم را به اثری خسته‌کننده و ملال‌آور تبدیل کرده که در یک ساعت ابتدایی دلیل برای این همه مقدمه‌چینی برای آغاز بحران وجود ندارد.

معززی‌نیا نیز در ادامه عنوان کرد: متاسفانه در طول مدتی که فیلم اکران شده برخی اظهارنظرهای هیجانی و جبهه‌گیری‌های عصبی شکل گرفته که مناسب نیست. باید این فیلم را در همان قالبی که فرهادی برای فیلمش در نظر گرفته سنجید. متاسفانه کیفیت نمایش فیلم در ایران از لحاظ صدا و تصویر اصلا قابل مقایسه با نسخه اکران شده در جشنواره کن نیست و این مسئله یکی از دلایلی است که مخاطب را خسته می‌کند. معقول نیست که فیلم را با ساختار کارهای قبلی فرهادی که اصولی کلاسیک را رعایت می‌کرده‌اند مقایسه کنیم.

قطبی‌زاده با اشاره به اینکه "گذشته" ادامه معقول فیلم‌های قبلی فرهادی است، گفت: در این فیلم هم با تراکم شخصیت‌های مرکزی مواجه هستیم. پایان اثر پایانی سانتی مانتالیسم است و معتقدم که این میزان احساسات گرایی که منطبق با منطق فیلم هم نیست در حد و اندازه های فرهادی قرار ندارد. پایان فیلم پایان اخلاق گرایی است. فرهادی به شیوه ای از قصه گویی علاقمند است که در مواقعی این شیوه، استراتژی خاصی پیدا می کند. اگر بدون این استراتژی به داستانهایش نگاه کنیم متوجه می شویم که بسیار جذاب هستند اما این قصه ها زیر این شیوه خاص قصه گویی دفن می شوند.


معززی نیا: فرهادی برای روایت داستانش ساختمان مناسبی برگزیده است

قطبی زاده ادامه داد: فیلمسازی را نمی شناسم که آنقدر در فیلم هایش مجذوب ایده پنهان کاری شده باشد. پرداختن به یک ایده خاص فیلمساز را به فیلمسازی مولف بدل نمی کند. فرهادی از "چهارشنبه سوری" به بعد یک موضوع را بیش از حد تکرار می کند. چهار فیلم قبلی فرهادی به خاطر غافلگیری ها و بازی های درخشانی که داشتند تبدیل به آثار بسیار خوبی شدند اما در این فیلم اتفاقات به صورت کودکانه ای رخ می دهد. این شیوه استراتژی روح ندارد و فرهادی مجبور شده به شیوه غیر منطقی از بحران هایی که ایجاد کرده فرار کند.

معززی نیا نیز در ادامه بحث با اشاره به اینکه فیلم پایانی نسبتا امیدوارانه و غیر سانتی مانتالیسم دارد گفت: معتقدم که پایان فیلم از لحاظ عاطفی باز است. من نمی خواهم تمام اشکالات فیلم را توجیه کنم اما معتقدم در نهایت این اثر استراکچر مناسبی را برای روایتش انتخاب کرده است و ساختمان عمومی فیلم ایرادی ندارد. ما چه فیلم را دوست داشته باشیم یا نه باید بپذیریم فرهادی که فیلمسازی قصه گو است بدون قصد مهاجرت دائم از ایران در ساخت یک فیلم فرانسوی مشارکت کرده و در راستای سینمای بین المللی موفق عمل کرده است. از این جهت فیلم فرهادی قابل مقایسه با آثار کیارستمی نیست.

قطبی زاده در پایان عنوان کرد: فرهادی تنها فیلمساز ایرانی است که دارد در یک پروداکشن جهانی فیلم می سازد و در ابعاد تجربی و کوچک فیلمسازی نمی کند. او تنها کسی است که توانسته سینمای قصه گو و حرفه ای ایران را در عرصه بین المللی مطرح کند. یکی از جلوه های کارگردانی فرهادی هدایت درست بازیگران و گرفتن بازی های درخشان از آنهاست.

تازه های اکران، گزارش تولید فیلم انیمیشن "آخرین داستان" نوشته و کارگردانی اشکان رهگذر که برداشتی آزاد از داستان ضحاک شاهنامه است و نقل قول های هفته که به صحبتهای مطرح شده توسط هنرمندانی چون ابوالفضل جلیلی، حسن هدایت، مسعود ده نمکی، جمشید مشایخی، مسعود کیمیایی، فرهاد توحیدی و... درطول یک هفته اخیر می پرداخت بخش های بعدی برنامه شب گذشته بودند.

آیتم پایانی برنامه به میزگردی با موضوع بازگشایی خانه سینما اختصاص داشت. بعد از پخش گزارشی از نحوه اداره خانه سینما و مشکلاتی که در طول یک سال گذشته برای این نهاد به وجود آمده است این بحث با حضور جمال خندان مشاور حقوقی هیات مدیره خانه سینما و بهزاد ابتهاج مشاور حقوقی سازمان سینمایی آغاز شد.


مشاور حقوقی خانه سینما: خانه سینما از سال 72 به صورتی قانونی تاسیس شده است

ابتهاج در ابتدای صحبتهایش با اشاره به برطرف شدن مشکل خانه سینما با توجه به توافقات انجام گرفته درباره شکل گیری اختلافات توضیح داد: خانه سینما از سال 72 که فعالیت خود را آغاز کرده است دارای 6 اساسنامه بوده که تا سال 87 همه ارکانی که مد نظر وزارت ارشاد بوده است در اساسنامه هایش رعایت شده است. در سال 87 مصوبات اسانامه باعث بروز مشکلات شده است.

وی ادامه داد: در مصوبه سال 87 سه مسئله مهم که مغایر با قوانین است در اساسنامه رعایت نشده است. اولین مسئله بحث حضور ناظر مالی بود که باید با حکم وزیر ارشاد انتخاب می شد. دوم زیر نظر وزارت ارشاد بودن خانه سینما و سوم صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده و اختیارات مجمع برای تغییر مصوبات بود که در اساسنامه سال 87 این سه نکته کلیدی از اساسنامه خارج شده بود.

خندان با تایید صحبتهای ابتهاج در این زمینه توضیح داد: هر کدام از این تغییرات منشائی داشت و باعث بروز اشکالاتی در اداره خانه سینما می شد که همین مسائل باعث تغییر اساسنامه شدند. خانه سینما از سال 72 که اساسنامه اش به ثبت و تایید وزارت ارشاد رسیده نسبت به تغییراتی در اساسنامه اقدام کرده است.


مشاور حقوقی سازمان سینمایی: فعالیت خانه سینما از سال 76 غیر قانونی بوده است

ابتهاج در ادامه درباره تخلفاتی که خانه سینما در سال 1375 مرتکب شده است توضیح داد: طبق قانون تجارت چنانچه تغییرات اساسنامه بر طبق مقررات جامعه نباشند این تغییرات جنبه اجرایی و قانونی نخواهند داشت. فرض کنیم که خانه سینما قبل از سال 75 طبق قانون تصویب شده است. اما در سال 1375 ضوابطی برای اداره موسسات فرهنگی تصویب شد که فعالیت هر موسسه در راستای تکالیف مطرح شده در آن ضوابط بود.

وی ادامه داد: بر این اساس هر مرکزی که بخواهد در قلمرو فرهنگی فعالیت کند باید مسائل حقوقی مطرح شده را رعایت کن. 6 ماه نیز برای روند قانونی شدن موسسات، وقت تعیین شد اما از 27 فروردین سال 76 به بعد چون خانه سینما این ضوابط را برای قانونی شدنش رعایت نکرده است نهادی غیر قانونی تلقی می شد و وزارت ارشاد نیز دستور تعطیلی دائم آن را صادر کرد.

مشاور حقوقی خانه سینما در این زمینه توضیح داد: ارشاد بنا به استناد موارد دیگری خانه سینما را تعطیل کرد. وزارت ارشاد در نامه ای متذکر شده بود که به خاطر طی نکردن مراحل قانونی تاسیس خانه سینما این نهاد تعطیل می شود. در صورتی که خانه سینما ثبت قانونی شده است. اختلافات نیز از اینجا شروع شد. آن موقع ما نامه ای به وزارت ارشاد ارایه دادیم که خانه سینما به صورت قانونی تاسیس شده است. ما به دیوان عدالت اداری مراجعه کردیم و گفتیم تعطیلی خانه سینما خلاف قانون است. دیوان عدالت اداری هم تعطیلی خانه سینما را باطل اعلام کرد.

مشاور حقوقی سازمان سینمایی درباره رعایت نشدن مسائل حقوقی در اساسنامه ای که هیات هفت نفره خانه سینما تصویب کرده بود گفت: در اسان نامه ای که هیات هفت نفره تنظیم کردند باز هم موارد قانونی رعایت نشده بود. من و آقای خندان با هم جلسه ای گذاشتیم و از 12 مورد اختلافی که وجود داشت نزدیک به 9 مورد آن را به صورت قانونی برطرف کردیم.

وی افزود: این اساسنامه دوباره تنظیم شد اما متاسفانه باز هم روند بازگشایی خانه سینما با مشکل مواجه شد. اما رئیس جمهور دستور بازگشایی خانه سینما را صادر کرد. اما کدام خانه سینما؟ خانه سینمایی که روند قانونی را طی کرده باشد نه خانه سینمایی که متعلق به فرد و شخص خاصی است. مقدمه تشکیل مجمع عمومی خانه سینما ثبت صنوف سینمایی است که هنوز اتفاق نیفتاده است.


وکیل خانه سینما: سازمان سینمایی اساسنامه خانه سینما را به میل خودش تغییر داده است

خندان در پاسخ عنوان کرد: هیات هفت نفره خانه سینما اساسنامه ای را تنظیم کرد و به آقای جوزانی نماینده رییس جمهور در شورا تحویل داد. ما تصور می کردیم اساسنامه ای که به ما ارائه می شود همان اساسنامه ای باشد که ما به سازمان سینمایی و نماینده رییس جمهور ارائه دادیم اما اساسنامه جدید دارای تفاوتهای اساسی با چیزی بود که ما قبلا نوشته بودیم. بنابراین ما معترض شدیم. یک دستگاه دولتی نمی تواند با تحکم اساسنامه ای را تنظیم کرده و به ما ارایه دهد تا در مجمع عمومی آن را تصویب کنیم.

وی افزود: علی رغم تمام ایرادهایی که به اساسنامه سازمان سینمایی وارد بود ما فراخوان مجمع عمومی دادیم و به همه صنوف هم اعلام کردیم که دو اساسنامه پیشنهادی وجود دارد که مجمع عمومی تصمیم می گیرد کدام یک را بپذیرد. اساسنامه ای که در سازمان سینمایی پیشنهاد شده بود از لحاظ حقوقی بسیار مشکل داشت.

ابتهاج در پاسخ به خندان یادآور شد: تا زمانی که همه صنوف به صورت قانونی معرفی و ثبت نشوند شما نمی توانید مجمع عمومی برگزار کنید. خانه سینما متعلق به صنوف قانونی سینما است نه یک فرد خاص. شما مقدمه را انجام نداده به سراغ نتیجه رفتید. معرفی اعضای شورای مرکزی صنوف 5 ساعت هم وقت نمی گرفت چه برسد به 72 ساعت. تا امروز یک صنف شما نیامده تا خودش را قانونی کند.

خندان در پاسخ توضیح داد: در تفاهمنامه ای که توسط نمایندگان سازمان سینمایی و خانه سینما در حضور رییس جمهور امضا شده است ما تا 6 مرداد که زمان برگزاری مجمع عمومی است فرصت داریم تا برای ثبت 29 صنف سینمایی اقدام کنیم. ما چطور می توانستیم طی 72 ساعت به صنوف اعلام کنیم که اساسنامه شان را به ثبت برسانند. ما تا 6 مرداد وقت داشتیم اما شما آن را به 72 ساعت تقلیل دادید.


وکیل سازمان سینمایی: نگذاریم خانه سینما متعلق به یک فرد خاص باشد

این حقوقدان ادامه داد: اگر دوستان می خواهند یک تشکل جدید با اسم دیگری تاسیس کنند اشکالی ندارد و ما با آن مخالف نیستیم اما اگر با نام خانه سینما بخواهند تصمیمی بگیرند ما از طریق قانون پیگیری خواهیم کرد. اسامی هیات مدیره خانه سینما تائید شده و در روزنامه رسمی کشور در سال 89 اعلام شده است. مطابق این روزنامه رسمی اعضای هیات مدیره و مدیر عامل خانه سینما مشخص هستند.

ابتهاج نیز در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: افراد و آدم ها نباید در خانه سینما مهم باشند بلکه باید فعالیت‌ها بر اساس قانون شکل بگیرد. خانه سینما 5 هزار عضو دارد بنابراین معتقدم که باید آدم‌های جدید بیایند و فعالیتشان دوباره شکل بگیرد و مجمع عمومی جدید برگزار شود.

 

منبع: خبرگزاری مهر

10328 - احمد شاهوند

...............................................

  اثر مرتبط:

گذشته - Le Passe        >> مشاهده اطلاعات کامل

................................................

  هنرمند مرتبط :

اصغر فرهادی        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

................................................

  دیگر اخبار مربوط به برنامه هفت (64 خبر):

64 - اکبر نبوی منتقد سینما: «بهروز افخمی آبرویی برای برنامه هفت باقی نگذاشته. باید اسم‌اش را عوض کنیم»

63 - میرشکاک: «محمد رسول‌الله» سینما نیست، نوعی اختلاس در سینماست، «یوسف پیامبر» سلحشور تحریف است دروغ است!

62 - اتفاقی بی‌سابقه روی آنتن زنده برنامه «هفت»/محمدتقی فهیم منتقد برنامه سیگار و جاسیگاری به دست در حال صحبت کردن با بهروز افخمی + عکس

61 - داریوش ارجمند: همه سینماجمع شدند تا در «اعتراض» بازی نکنم/در منفی ترین نقشی که بهرام بیضایی تاکنون نوشته بازی کردم

60 - تخطی افخمی از قانون خودش در هفت!/برخلاق قانون همیشگی برنامه، امشب فیلم «فروشنده» با حضور مسعود فراستی در هفت نقد میشود!

59 - حمله تند و یکطرفه هفت به دو فیلم پرفروش و در حال اکران «فروشنده» و «لانتوری» خارج از قواعد برنامه/"ایستاده در غبار" پس از گذشت 3 ماه هنوز در هفت نقد نشده!

58 - مجری سابق "هفت" زیر تیغ + عکس

57 - نقد تند مسعود فراستی شب گذشته در برنامه هفت بر فیلم «از گور برگشته»: خرس فیلم قطعا از دی کاپریو بهتر بازی کرده است!

56 - افشاگری فریدون جیرانی در "برنامه هفت" درباره نحوه انتخاب فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر/فیلم سینمایی "امتحان نهایی" پروانه نمایش نگرفت و به ما گفتند این فیلم اصلا نمی تواند پروانه بگیرد!

55 - افخمی عقب‌ نشینی کرد «هفت» زنده شد

54 - امشب سیزدهمین قسمت از برنامه «هفت» بهروز افخمی/ معرفی برنامه امشب

53 - طعنه بهروز افخمی در برنامه هفت به جعفر پناهی و سازمان سینمایی/فحاشی فراستی نسبت به یک دوربین فیلمبرداری در برنامه هفت!/ استفاده افراطی و بی سابقه از ناسزا روی آنتن

52 - واکنش نیکی کریمی به شایعه نامزدی در مجلس/برای برنامه هفت متاسفم

51 - 90 درصد تولیدات ما «هنر و تجربه» است/ گزارشی از هفت دیشب

50 - به استدلال‌ هایش می‌خندیدیم!

49 - شعری جالب توجه که «سیدرضا صائمی» منتقد سینما برای برنامه هفت سرود!

48 - یک اشتباه بر متن برنامه‌ «هفت» دیشب

47 - خداحافظی حمید گودرزی از «هفت»

46 - اسعدیانی که می‌شناختم این‌ قدر ترسو نبود/اگر سخنگوی کارگردانان نبود، او را در حدی نمی دانستیم که دعوتش کنیم

45 - "اگر نیایی پنبه ات را می زنیم!!" / نامه سرگشاده همایون اسعدیان به سرافراز در پی حرف هایی که در برنامه هفت علیه وی زده شد

44 - "هفت" جای هفت خط ها نیست!

43 - باغبانی: «من دیه گو مارادونا هستم» مقصر مشکلات را خود آدم ها می داند - درستکار: تا زمانی که مخاطب از سینما دیدن نکنند، هنری اتفاق نیفتاده است / گزارش برنامه هفت 22 خرداد 1394

42 - مریم امینی (همسر شهید آوینی): جوشش درونی شهیدآوینی، سفارشی نبود - شهید آوینی در ماه‌های آخر زندگی محزون و غمگین از برخی برخوردها بود / بهزاد دوران (جامعه شناس): جسارت در فاش گویی و فاش نمایی آسیب‌های اجتماعی، نقطه قوت «استراحت مطلق» است - محمدتقی فهیم (منتقد): نگاه گزینشی کاهانی به افراد جامعه «استراحت مطلق» را زیرسوال می‌برد / گزارش آنچه در برنامه «هفت» جمعه شب (28 فروردین) گذشت ...

41 - نقد و بررسی «متروپل» در برنامه «هفت» جمعه شب

40 - عباسیان: در جشنواره کن امسال اتفاق خاصی رخ نداده است/ امینی: سینمای ایران به خوبی در جهان شناخته شده است

39 - اختلاف کارگردان و تهیه‌کننده «زندگی جای دیگری‌است» روی آنتن برنامه «هفت»

38 - فریدون جیرانی چرا به تلویزیون رفت؟

37 - «هفت» در ایام جشنواره فجر هر شب پخش می شود

36 - آسیب شناسی نقد در سینمای ایران / گزارش برنامه هفت مورخ 27 دی 1392

35 - گزارش مناظره موافقین و مخالفین انتخاب "گذشته" برای اسکار در برنامه هفت جمعه 12 مهر 1392

34 - «کلاس هنرپیشگی» در هفت بررسی می شود / بررسی چگونگی انتخاب "گذشته" برای اسکار

33 - سینمای جنگ در برنامه هفت

32 - صحبت‌هاي ايوبي در هفت و واكنش سينماگران / نقد و بررسی "دهلیز" با حضور مهرزاد دانش و نیما حسنی نسب / گزارش برنامه هفت جمعه 22 شهریور 1392

31 - رييس سازمان سينمايي مهمان امشب «هفت»

30 - تمجید مهناز افشار از بهروز وثوقی در برنامه «هفت»

29 - منتظر تعطیلی چند سینما در هفته‌های آتی باشید/ مشکل "خودزنی" از خودسانسوری خودساخته کارگردان ناشی می شود

28 - فرح بخش خطاب به اسعدیان: تو مگر رانت خواری که مدافعشان هستی؟/ اسعدیان: پلیس بیشتر از فرح‌بخش و دوستانش به ما احترام می گذارد

27 - فرهادی یکی از مفاخر ملی ایران است / نگذاریم خانه سینما متعلق به یک فرد خاص باشد / گزارش کامل برنامه هفت جمعه شب 21 تیر 1392

26 - مناظره‌ای درباره‌ی خانه سینما و نقد« گذشته» در برنامه‌ی امشب «هفت»

25 - هشدار پسیانی درباره بحران بازیگری/ نقد "هفت" بر بیتابی بیتا

24 - نقد «بيتابي بيتا» و حضور آتیلا پسیانی در هفت

23 - حجت الاسلام مجد: روحانی "رسوایی" عملکرد بسیاری از روحانیون را در جامعه نفی می کند - ده نمکی: "رسوایی" تمجید از مقام روحانیت است نه هجو آن / سیامک اطلسی: من معتاد دوبله هستم / گزارش برنامه هفت جمعه 20 اردیبهشت

22 - اسعدیان: موظف نیستم روحانی طراز اول به تصویر بکشم - باشه آهنگر: بالاخره بخت "ملکه" باز شد - لیلا اوتادی: گران ترین بازیگر سینمای ایران نیستم / گزارش کامل برنامه "هفت" جمعه 13 اردیبهشت

21 - از پرده‌گشایی مرگ عسل بدیعی و نقد و یررسی قاعده تصادف تا بازخوانی اندیشه های شهید آوینی / گزارش اولین «هفت» سال ۹۲

20 - از صحبت های جنجالی اکبر عبدی تا حضور "رباته" در آخرین "هفت" سال 91

19 - ده‌نمکی، حیایی، فرح‌ بخش و عظیمی امشب مهمان «هفت» می‌شوند

18 - اظهار نظر گبرلو درخصوص بدلش در برنامه «خنده بازار» تا دلایل نبود فراستی / مجری برنامه هفت در سال 1392 مشخص نیست

17 - مدیر اجرایی سری اول هفت: فراستی نقش قهرمان منفی را بازی می‌کرد که تقابل را به اوج می رساند / رفتن فراستی از سری دوم هفت اشتباه بود

16 - "اعتماد به گبرلو ساده‌لوحی بود" / دلایل جدایی فراستی از "هفت"

15 - مهدی فخیم زاده و ضیاءالدین دری از داوری جشنواره گفتند / گزارش برنامه هفت جمعه 27 بهمن 1391

14 - بررسي جشنواره فجر و نقد و بررسی فیلم "گیرنده" / گزارش کامل برنامه هفت ششم بهمن 1391

13 - مانی حقیقی: جمله منفی فراستی بهترین تبلیغ برای فیلم من بود / گزارش نقد و بررسی "پذیرایی ساده" در برنامه هفت جمعه 29 دی 1391

12 - مسعود فراستی: امروزه یک ابتدال دیگر هم به نام ابتذال به اصطلاح ارزشی در سینمای ایران باب شده که بدتر از بقیه است / آنچه در برنامه هفت جمعه شب 15 دی گذشت

11 - وزیر ارشاد و محمد حسین فرخ بخش در برنامه‌ی هفت

10 - میزگردهای مهندسی سینما و بررسی دستاوردهای جشنواره مردمی فیلم عمار

9 - بررسی جشنواره عمار و سینمای انقلاب اسلامی در «هفت»

8 - مسعود فراستی: وجود بخش خصوصی در سینما به یک شوخی شبیه است / گزارش برنامه «هفت» اول دی

7 - عرب نیا: مدیر تولید "چ" دروغ می‌گوید / مهرزاد دانش: "بی خود و بی جهت" اثری نیست که بخواهیم با مختصات سینمای کلاسیک آن را بررسی کنیم - مسعود فراستی: "بی خود و بی جهت" اصلا فیلم نیست!!

6 - فرخ‌نژاد: مدتی گربه سیاه سینمای ایران شده بودم/ فهیم: «زندگی خصوصی آقا یا خانم میم» نقد مدرنیته و سنت را مطرح می‌کند

5 - وقتی جیرانی تنور برنامه گبرلو را داغ کرد / حاشیه‌های برنامه «هفت» در بررسی حواشی "من مادر هستم"

4 - پرداختن به "یک خانواده محترم"، نقد "یکی می خواد باهات حرف بزنه" و ... / گزارش برنامه "هفت" جمعه 26 آبان

3 - فراستی: "آینه‌های روبرو" از عهده موضوع حساس طرح شده، برآمده / "یک خانواده محترم" لبه‌های انتقادی تندی را مطرح می‌کند

2 - «بوسیدن روی ماه» و حاشیه‌های «لاله» در «هفت» بررسی شد / فراستی : جای دوربین در «بوسیدن روی ماه» صحیح نیست

1 - فراستی: فیلم‌سازان ما از فضای دفاع مقدس کنده شده‌اند / پخش «هفت» تا جمعه از کرمان ادامه دارد

 

Header

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سی نت بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

.......................................................................................................................................................................

 

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2002 - 2013 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت