New Page 1

سی نت | سینما شبکه

سایت سی نت

صفحه اول - اخبار - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

جدیدترین مطالب

arrow  همه چیز دارد و هیچ چیز ندارد / یادداشت محمدحسین سیفی برای فیلم «مطرب»

arrow  جشن کانون کارگردان برای اکران مجدد «خانه پدری»

arrow  پیمان معادی اسب برنز جشنواره استکهلم را دریافت کرد

arrow  ترانه علیدوستی پس از 4 سال دوری، با فیلم سینمایی «اورکا» اولین ساخته سینمایی سازنده مستند «صفر تا سکو» به دنیای سینما بازمی گردد

arrow  چرا قیمت بلیت‌های سالن اصلی تئاتر شهر گران شد؟

arrow  «کوچه ژاپنی‌ها» به کارگردانی علی اکبر ثقفی اوایل آذر کلید می‌خورد/ فیلمی درباره تهران ۹۸

arrow  عسگرپور فیلم‌سازان را برای جشنواره‌ی جهانی فجر فراخواند

arrow  مجوز نمایش برای سه فیلم صادر شد

arrow  «مطرب» در عرض یک هفته به مرز 5 میلیارد تومان رسید / آمار فروش فیلم ها تا پایان روز سه شنبه 21 آبان 1398

arrow  نمایش مجدد «خانه پدری» دستاورد بزرگی برای سینمای ایران است / واکنش کانون کارگردانان به رفع توقیف «خانه پدری»

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

  «مطرب» در عرض یک هفته به مرز 5 میلیارد تومان رسید / آمار فروش فیلم ها تا پایان روز سه شنبه 21 آبان 1398

  «خانه پدری» به سینماها بازگشت / معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از رفع توقیف فیلم کیانوش عیاری خبر داد

  «در جستجوی فریده» به رقابت اسکار مستند هم رفت

  نمایش مجدد «خانه پدری» دستاورد بزرگی برای سینمای ایران است / واکنش کانون کارگردانان به رفع توقیف «خانه پدری»

  فیلمبرداری «عنکبوت» به پایان رسید / با بازی محسن تنابنده، ساره بیات و ماهور الوند

  پیمان معادی اسب برنز جشنواره استکهلم را دریافت کرد

  ترانه علیدوستی پس از 4 سال دوری، با فیلم سینمایی «اورکا» اولین ساخته سینمایی سازنده مستند «صفر تا سکو» به دنیای سینما بازمی گردد

  چرا قیمت بلیت‌های سالن اصلی تئاتر شهر گران شد؟

  «کوچه ژاپنی‌ها» به کارگردانی علی اکبر ثقفی اوایل آذر کلید می‌خورد/ فیلمی درباره تهران ۹۸

  جشن کانون کارگردان برای اکران مجدد «خانه پدری»

  New Page 1 New Page 1

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

عنکبوت

عنکبوت (ابراهیم ایرج زاد)

بازیگران: محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدان بخش، ماهور الوند، گلنوش قهرمانی، علی باقری، مهدی حسینی نیا، حمیدرضا هدایتی راد، جواد یحیوی، آتیه جاوید، مهدخت مولایی، سحر عبدالهی، نیوشا علیپور، یوسف خسروی، حمید حاجی‌محمدزاده، میثم دامن‌زه، داود ذاکری با حضور فرید سجادی حسینی

لتیان

لتیان (علی تیموری)

بازیگران: امیر جدیدی، پری ناز ایزدیار، سارا بهرامی، حسن معجونی، ستاره پسیانی، علیرضا ثانی فر

Cinema

قاتل و وحشی (حمید نعمت الله)

بازیگران: لیلا حاتمی، امین حیایی، ستاره اسکندری، شهرام حقیقت‌دوست، عزت‌الله رمضانی‌فر، سام نوری و یاسمین معینی

خروج

خروج (ابراهیم حاتمی کیا)

بازیگران: فرامرز قریبیان، پانته آ پناهی ها، جهانگیر الماسی، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفی نیا، مهدی فقیه، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی پور، اکبر رحمتی، فرزاد حسنی، رامین پور ایمان و محسن صادقی نسب

گورکن

گورکن (کاظم ملایی)

بازیگران: ویشکا آسایش، حسن معجونی، مهراوه شریفی‌نیا، گوهر خیراندیش، بهنوش بختیاری، رضا بهبودی، مهدی حسینی‌نیا، سیاوش چراغی پور، محمود نظرعلیان و یدالله شادمانی

من می ترسم

من می ترسم (بهنام بهزادی)

بازیگران: الناز شاکردوست، پوریا رحیمی‌سام، امیر جعفری، ستاره پسیانی، مهران احمدی، پیام یزدانی، مجید جعفری و یگانه رفتاری

Cinema

شنای پروانه (محمد کارت)

بازیگران: جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری و با معرفی آبان عسکری

مست عشق

مست عشق (حسن فتحی)

بازیگران: شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، حسام منظور، سلما ارگچ، بنسو سورال، بوراک توزکوپاران و بوران کوزوم

مجبوریم

مجبوریم (رضا درمیشیان)

بازیگران: فاطمه معتمدآریا، بهمن فرمان آرا، نگار جواهریان، پارسا پیروزفر، پردیس احمدیه، مجتبی پیرزاده، بابک کریمی، همایون ارشادی، پریوش نظریه، رضا بهبودی، احمد حامد، مریم بوبانی، راموناه شاه، هوشنگ قوانلو، مسیح کاظمی، سپیده علی محمدی غزل شجاعی، خورشید چراغی پور، مهدی نصرتی، رویا بختیاری، محمد رضا مالکی، محسن خوئینی ها، حامد رحیمی نصر و ... با حضور: ژاله علو

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

سینمای جنگ در برنامه هفت

:: 30 شهریور 1392  ::

محمود گبرلو مجری برنامه هفت در سال 1391

محمود گبرلو مجری برنامه هفت در سال 1391

 

سینما شبکه (سی نت): شب‌گذشته محمود گبرلو برنامه 29 شهریور را به دلاوران و شهیدان سال های دفاع مقدس تقدیم کرد و درابتدای برنامه این هفته هفت با بیان اینکه در آستانه آغاز سالگرد هفته دفاع مقدس قرار داریم اذعان داشت: باید شفاف به نقد رفتارهایی بپردازیم که ناخواسته به تخریب رابطه ی اهالی هنر با باورهای اصیل و آرمانی ختم می شود .

وی گفت: نباید مرزبندی هنرمندان و خط کشی بین آدم ها به معیار نمایش تعهد ودغدغه تبدیل شود. دوستان کج اندیشی که هدف را گم کرده اند و گاه بدون مطالعه و دقت در رفتارها و عملکردها وبا استفاده از ذره بین شک و بدبینی به غلط بیان می دارند چرا ستاره های سینما برسفیران ارزش ها ارجحیت یافتند گاه خودشان با رفتار یک سویه و انعطاف نا پذیر خود در این راستا ایفای نقش کرده اند.

گبرلو با بیان اینکه نگاه منصفانه به آمار تولیدات سینما ی دفاع مقدس نشان می دهد هنرمند سینما وظیفه خود را انجام داده است بیان داشت: فیلمسازان و اهالی سینما همواره سعی در نشان دادن تصویر ایستادگی مردم سرزمینشان بر عقیده وآرمان داشته اند و هم پای مردم و در حد توان خودشان تلاش می کنند تا به خلق اثر سینمایی در این زمینه دست زنند.

سردبیر برنامه هفت در ادامه افزود: در این میان اگر سیاست گذار نتوانسته خوب برنامه ریزی کند و یا در ارائه خدمات و امکانات کوتاهی صورت گرفته است نمی توان حضورفعال صد ها هنرمند سینما ایران را در تصویر سینمای دفاع مقدس نادیده گرفت .

وی مشکل را درسطحی نگری وترویج آن دانست و گفت: اگر سلیقه ی شخصی مطابق با نگاه ما نباشد نباید ماهیت وجودی او در جامعه سینمایی را زیر سوال ببریم چرا که با این نگرش نمی توان عشق و ارادت هنرمند و سینماگر به خاک و عقیده را کتمان کرد.

گبرلو تصریح کرد: اگر کسی دغدغه فرهنگ و ارزش و آرمان گرایی دارد باید تلاش کند تا رابطه های سست شده نیز برقرار شود در غیر این صورت با ایجاد فضایی سرشار از سوء تفاهم و شک و تهمت خلاف هدفی که ادعا می کند حرکت می کند .

وی مناسب ترین کار را پرداختن به اصلاح رفتارهایی که ممکن است در جامعه تاثیر معکوس بگذارد دانست و افزود : به جای سطحی نگری و اصرار بر ترویج آن، سینمای ایران نیازمند تداوم باورها و ارزش ها در بطن خود است که باید منصفانه قضاوت کنیم و در فضایی آرام و کم تنش تنفس کنیم.

در بخش بعدی برنامه پس ازصحبت های گبرلو، بخش هایی از فیلم های اکران شده در ژانر دفاع مقدس ، از سال های ابتدایی آن تا کنون نشان داده شد و پس از آن رویداد های سینمایی هفته چون تولید فیلم فصل بلوغ ساخته رهبر قنبری و بازگشایی خانه سینما و حواشی پیرامون آن از جمله بازگشایی خانه سینما 2، کیمیایی و فیلم مترو پل وی که در دست ساخت می باشد و اما شب سپاس از کیانوش عیاری در فرهنگسرای ارسباران ازدیگر رویداد سینمایی این هفته هفت بود. در بخش تازه های اکران هم، دو فیلم به خاطر پونه و کلاس هنرپیشگی معرفی شدند.

پس ازآن بخش هایی از فیلم های اکران شده ی جعفر دهقان در سال های گذشته نمایش داده شد ودر استودیو هفت، جعفر دهقان به عنوان پرکارترین بازیگر سینمای دفاع مقدس که از اولین روزهای تولد سینمای دفاع مقدس یکی از همراهان همیشگی آن بوده است بر صندلی میهمان ویژه نشست وبا بیان اینکه هنوز هم دل تنگ روزها و سال های دفاع مقدس می شود، گفت: عشق زیادی همراه کارهایی که انجام می دادیم بود و گاه به آرمان ها، هدف ها و شرایطی که به هنگام کار داشتیم فکر می کنم.

جعفر دهقان همچنین از چگونگی ورود خود به سینما گفت و ادامه داد: اولین کاری که کردم در سینمای توجیع با حقانی پرست بود و پس از آن در فیلم رسول ملاقلی پوردربلدی به سوی ساحل مشغول به کار شدم که با توجه به اینکه شرایط ، حساس وجنگ بود و این فیلم ازاولین کارهای بلند ملاقلی پور بود و در مناطق جنگی و در بدترین شرایط ساخته شد عشق باعث می شد عوامل تا پایان کار در چنین فضایی ادامه دهند و کار کنند.

دهقان افزود: در چنین شرایط کاری درزمان جنگ، تمامی عوامل احساس می کردند، اگرچه که سلاح به دست و در کنار رزمندگان نیستند، می توانند از هنر خود استفاده کنند و در خدمت جنگ باشند.این مسئله سبب شده بود تا در شرایط کاری سخت عوامل با جان و دل کار کنند .

این بازیگر سینمای در پاسخ به این سوال که آیا انگیزه های در درون یک بازیگر می تواند نقش موثری در ارائه یک کار خوب داشته باشد گفت: هرکاری در آغاز نیازمند عشق و انگیزه است و در صورت نبود آن نمی توان کار کرد. همان طورکه در سینمای دفاع مقدس بازیگران بسیاری بودند که در نهایت تعداداندکی از آنها در به خاطر عشق و انگیزه خود در این سینما باقی ماندند و همچنان نیز در این عرصه مشغول کار هستند.

وی ازارتباط خود با سایر بازیگران این گونه سینمایی گفت: در حال حاضر با دوستانی چون رضا ایرانمنش و حسن عباسی در ارتباط هستم . اما در حال حاضرنیزنگران وضع بسیاری از کسانی که در این عرصه کار کرده اندهم هستم چون بعد از جنگ سینمای جنگ تعطیل و کمرنگ شد و مسئولین سینمایی علاقه ای به داشتن سینمای دفاع مقدس نداشتند و آن را خیلی کمرنگ کردند.

دهقان با طرح چرایی کمرنگ شدن ژانر دفاع مقدس در میان سایر ژانر ها در برنامه ریزی سالانه سیاست کشور ادامه داد: بعد ازجنگ می توانیم با به کار گیری گفته ها ی رزمندگان جنگ بهتر فیلم بسازیم، ضمن آن که قابلیت دراماتیک نیز دارد.

جعفر دهقان در بیان شرایط وموقعیت ساخت فیلم اچ3 اذعان داشت: اگر شهید ستاری نبود حمله به اچ 3 ساخته نمی شد. این فیلم که بر اساس یک اتفاق و قصه واقعی ساخته شد از نادرترین عملیات نیروی هوایی بود.

وی درادامه ازتجربه های همکاری خود با کارگردان های مختلف گفت و بیان داشت: کار با شهریار بحرانی بی نظیر است و درهیچ شرایطی درطی همکاری با اواحساس فشار نکردم ضمن آنکه بحرانی اولین کسی بود که در سالهای اولیه سینمای ایران ریسک کرد و نقش یک فیلم را در فیلم هراس به من داد. کاربا ابراهیم حاتمی کیا دوست داشتنی است چرا که جزمعدود کسانی است که به تجزیه و تحلیل نقش می پردازد و پیش از فیلمبرداری بازیگر رابا لوکیشن آشنا می کند و اما جمال شورجه هر آنچه را که در سینما آموختم را مدیون او هستم.

جعفر دهقان، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر، ازتاثیراین جایزه در انتخاب های بعدی خود گفت و تصریح کرد: اگر مردم کار و نقشی را که ایفا کردم را بپذیرند ودوست داشته باشند، این خود جایزه است که ازمردم گرفته ام. جایزه تعهد و مسئولیت را بیشتر و سنگین تر می کند اما وسواس بیش ازحد در انتخاب هم بازیگر را خانه نشین می کند.

بعد از گفته های پرکارترین بازیگر سینمای دفاع مقدس ،در بخش تریبون آزاد برنامه هفت که این هفته در مقابل ورودی سینما آزادی قرار گرفت به مشکلات برنامه ریزی اکران فیلم ها ودیگر مشکلات مرتبط با سینما از زبان مردم پرداخته شد.

در گوشه دیگری از برنامه 29 شهریورهفت، سردار دکتر بهمن کارگر؛ رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس میهمان دیگر برنامه بود.

بهمن کارگر در پاسخ به سوال چیستی سازمان سینمایی و تشکیلات بنیاد گفت: فلسفه وجودی آن به سیاست گذاری، هدایت، نظارت و حمایت از آثار و ارزش های دفاع مقدس ونشرآن بر می گردد. یکی از مواردی که در ماده 13 اساسنامه مقام معظم رهبری آمده، داشتن نگاه ویژه به امورفرهنگی و هنری در راستای همین وظایف است. سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی هم در همین راستا تاسیس و در16 مرداد افتتاح شد.

کارگر با مطرح شدن مسئله ناهماهنگی میان فیلمسازان و سازمان های متعدد درون نیروهای مسلح بیان داشت: هدف ازاین سازمان سینمایی ایجاد و افزایش هم افزایی میان سازمان های موازی است و ماقصد داریم تشکیلات موازی با یکدیگر هماهنگ شود.

رییس بنیاد حفظ آثار ادامه داد: کاردرسینمای دفاع مقدس توفیق و انجام تکلیف است و در سینمای فعلی ماکسانی آثار فاخر دارند که از دوران دفاع مقدس فعالیت داشته اند. یکی از مسائلی که در این بنیاد موضوع بررسی است، مخاطب شناسی است که البته پیش از اکران فیلم ها، مخاطب شناسی و میزان جذب مخاطب سنجش نمی شود.

گبرلو درادامه صحبت های کارگر گفت: این ارتباط و همدلی مجموع نیرو های مسلح با هنرمندان باید وجود داشته باشد تا به قصه، فیلم ویا فیمنامه خوب تبدیل شود. این فیلم فاخری که از آن صحبت شد در شرایطی ایجاد می شود که این تعامل وجود داشته باشد.

بهمن کارگردرباره مشکلات تعامل میان هنرمندان و نظامیان اظهار داشت: اشکال در میزان تعامل از جانب هر دو گروه است وما باید به گفتمان با یکدیگر بپردازیم و درموضوع دفاع مقدس به سینما به عنوان یک صنعت نگاه کنیم. دفاع مقدس زمانی می تواند خوب عمل کند که به سراغ صنایع رود و در صنعت نیز آزمون و خطا زیاد است و ما اکنون ما احتیاج به مهندسی فرهنگی داریم که یکی از این مسائل سینما است. ما باید بپذیریم کارهنر باید در دست هنرمند باشد و در آن دخالت نکنیم، بلکه باید از آنها حمایت شود.

در میان صحبت های بهمن کارگر مصاحبه هایی با سه تن از تهیه کننده های سینما درارتباط با شرایط کار در ژانر دفاع مقدس نمایش داده شد که به برخی از مشکلات این حوزه پرداخته شد.

کارگر نیز به تایید صحبت های این تهیه کنندگان پرداخت و گفت: با همه این وجود نباید دچار افراط و تفریط شویم.

درادامه صحبت های کارگر محسن علی اکبری؛ تهیه کننده سینما روی خط هفت حاضر شد و بیان داشت: به عنوان کسی که در سال 61 به اتفاق محمد رضا هنرمند فیلم گورکن را فیلمبرداری می کردیم ، ما در آن فیلم تنها چیزی که حضورش را احساس نمی کردیم نیرو های مسلح بود. علی رغم آنکه وجود داشتند اما یک اعتماد متقابل میان ما برای کار وجود داشت ،مسئله ای که امروز وجود ندارد.

در آخرین برنامه تابستان هفت، پرده آخر به بررسی سه دهه ی سینمای دفاع مقدس با حضور دو تن از منتقدان و تحلیلگران سینمای ایران؛محمد تقی فهیم و رضا درستکاراختصاص داده شد.

محمد تقی فهیم در این بررسی اظهار داشت: با وجود آنکه سینمای دفاع مقدس متولد پس ازانقلاب است اما نتوانسته ایم نماینده سینمای جنگ و این گونه ژانر باشیم. اگر سینمای ما نتوانسته در خدمت انقلاب و ارزش های آن به ویژه در رویکردهای اجتماعی باشد اما گونه جنگی توانسته در مقاطعی در خدمت انتقال ارزش های جنگ باشد.

وی با بیان اینکه این سینما ادای دین خود را داشته است گفت: این سینما در دو اتفاق به کمک جنگ آمد در مقطع تبلیغات جنگی ، اگرچه سینمایی برگرفته از فیلم فارسی بود اما امروزاگر دارای چند فیلمساز برتر هستیم ، این اتفاق با موجودیت جنگ رخ داده است چرا که آنها در سینمای دفاع مقدس رشد کرده اند. اتفاق دیگراین است که حتی فیلمسازانی که به گونه ی دیگری می اندیشیدند شاخص ترین آثارشان ،کاری است که در زمینه دفاع مقدس بوده است. همچون اتوبوش شب کیومرث پور احمدو ...

رضا درستکار درادامه گفته های فهیم و در نقد به برخی صحبت های وی گفت: کلمه مقدس را که به سینمای دفاع یا مقاومت به عنوان ژانر یا گونه سینمایی اضافه کرده ایم را می شود آسیب شناسی کرد.

در صورت افزودن این کلمه به سینما باید، آثاردردسته سینما قرار گرفته باشند در حالی که خیلی از آن ها سینما نیستندو وقتی که سینمایی نمی شوند در خدمت چیزی نمی توانند در آیند. این چرخه با افزودن کلمه مقدس دچارتحمیل هایی شده که نمی توان تحول جدی را به کار انداخت و تحت این عنوان تنها انتظاراتی را پدید آورده اند که مانع از تحول در این سینما می شود.

درستکار اذعان داشت: مدیران ما حتی در قبال کلمه مقدس مسئولیت لازم را نداشتند چرا که اگر دارای این مسئولیت بودند لااقل برای این حوزه روش اندیش می شدندو روش های مدیران ما به صلابت فیلمسازان و آدم های داخل حوزه دفاع مقدس هم نبوده است و این سبب از دست دادن آدم ها ما در این حوزه شد.

فهیم در ادامه صحبت های مدیریتی رستگار فهیم با بیان اینکه بسیاری از فیلمسازان ما هم در همین روش رشد کرده اند با وی اتفاق نظر پیدا کرد و اذعان داشت :سینمای دفاع مقدس را همه باور دارند و مهمترین ژانر از بدو تولد ژانر جنگ است و بحث تنها بر روی مصادیق آن است.

فهیم همچنین افزود: برخی از مدیران به دلیل زاویه نگاهشان به برخی فیلمسازان محدودیت هایی ایجاد کردند اما نقطه ضعف اصلی مدیران، نداشتن دغدغه نبوده است بلکه در نظر نگرفتن یکسری ویژگی ها واسباب در سینما بوده که برخی ناشی از سیاست زدگی و بخشی برگرفته از کارنابلدی آنها بوده است.

برنامه شب گذشته هفت که با نقد ونظر هایی پیرامون سینمای دفاع مقدس همراه بود با بالاترین درصد در گزینه فیلم حمله به اچ 3 از میان گزینه هایی چون؛ حماسه مجنون ، بوی پیراهن یوسف ، پرواز در شب، صلیب طلایی در پاسخ به سوال بازی جعفر دهقان را در کدام یک از فیلم های دفاع مقدس می پسندید ، به پایان رسید.

 

منبع:

5121 - محسن آزاددل

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به برنامه هفت (64 خبر):

64 - اکبر نبوی منتقد سینما: «بهروز افخمی آبرویی برای برنامه هفت باقی نگذاشته. باید اسم‌اش را عوض کنیم»

63 - میرشکاک: «محمد رسول‌الله» سینما نیست، نوعی اختلاس در سینماست، «یوسف پیامبر» سلحشور تحریف است دروغ است!

62 - اتفاقی بی‌سابقه روی آنتن زنده برنامه «هفت»/محمدتقی فهیم منتقد برنامه سیگار و جاسیگاری به دست در حال صحبت کردن با بهروز افخمی + عکس

61 - داریوش ارجمند: همه سینماجمع شدند تا در «اعتراض» بازی نکنم/در منفی ترین نقشی که بهرام بیضایی تاکنون نوشته بازی کردم

60 - تخطی افخمی از قانون خودش در هفت!/برخلاق قانون همیشگی برنامه، امشب فیلم «فروشنده» با حضور مسعود فراستی در هفت نقد میشود!

59 - حمله تند و یکطرفه هفت به دو فیلم پرفروش و در حال اکران «فروشنده» و «لانتوری» خارج از قواعد برنامه/"ایستاده در غبار" پس از گذشت 3 ماه هنوز در هفت نقد نشده!

58 - مجری سابق "هفت" زیر تیغ + عکس

57 - نقد تند مسعود فراستی شب گذشته در برنامه هفت بر فیلم «از گور برگشته»: خرس فیلم قطعا از دی کاپریو بهتر بازی کرده است!

56 - افشاگری فریدون جیرانی در "برنامه هفت" درباره نحوه انتخاب فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر/فیلم سینمایی "امتحان نهایی" پروانه نمایش نگرفت و به ما گفتند این فیلم اصلا نمی تواند پروانه بگیرد!

55 - افخمی عقب‌ نشینی کرد «هفت» زنده شد

54 - امشب سیزدهمین قسمت از برنامه «هفت» بهروز افخمی/ معرفی برنامه امشب

53 - طعنه بهروز افخمی در برنامه هفت به جعفر پناهی و سازمان سینمایی/فحاشی فراستی نسبت به یک دوربین فیلمبرداری در برنامه هفت!/ استفاده افراطی و بی سابقه از ناسزا روی آنتن

52 - واکنش نیکی کریمی به شایعه نامزدی در مجلس/برای برنامه هفت متاسفم

51 - 90 درصد تولیدات ما «هنر و تجربه» است/ گزارشی از هفت دیشب

50 - به استدلال‌ هایش می‌خندیدیم!

49 - شعری جالب توجه که «سیدرضا صائمی» منتقد سینما برای برنامه هفت سرود!

48 - یک اشتباه بر متن برنامه‌ «هفت» دیشب

47 - خداحافظی حمید گودرزی از «هفت»

46 - اسعدیانی که می‌شناختم این‌ قدر ترسو نبود/اگر سخنگوی کارگردانان نبود، او را در حدی نمی دانستیم که دعوتش کنیم

45 - "اگر نیایی پنبه ات را می زنیم!!" / نامه سرگشاده همایون اسعدیان به سرافراز در پی حرف هایی که در برنامه هفت علیه وی زده شد

44 - "هفت" جای هفت خط ها نیست!

43 - باغبانی: «من دیه گو مارادونا هستم» مقصر مشکلات را خود آدم ها می داند - درستکار: تا زمانی که مخاطب از سینما دیدن نکنند، هنری اتفاق نیفتاده است / گزارش برنامه هفت 22 خرداد 1394

42 - مریم امینی (همسر شهید آوینی): جوشش درونی شهیدآوینی، سفارشی نبود - شهید آوینی در ماه‌های آخر زندگی محزون و غمگین از برخی برخوردها بود / بهزاد دوران (جامعه شناس): جسارت در فاش گویی و فاش نمایی آسیب‌های اجتماعی، نقطه قوت «استراحت مطلق» است - محمدتقی فهیم (منتقد): نگاه گزینشی کاهانی به افراد جامعه «استراحت مطلق» را زیرسوال می‌برد / گزارش آنچه در برنامه «هفت» جمعه شب (28 فروردین) گذشت ...

41 - نقد و بررسی «متروپل» در برنامه «هفت» جمعه شب

40 - عباسیان: در جشنواره کن امسال اتفاق خاصی رخ نداده است/ امینی: سینمای ایران به خوبی در جهان شناخته شده است

39 - اختلاف کارگردان و تهیه‌کننده «زندگی جای دیگری‌است» روی آنتن برنامه «هفت»

38 - فریدون جیرانی چرا به تلویزیون رفت؟

37 - «هفت» در ایام جشنواره فجر هر شب پخش می شود

36 - آسیب شناسی نقد در سینمای ایران / گزارش برنامه هفت مورخ 27 دی 1392

35 - گزارش مناظره موافقین و مخالفین انتخاب "گذشته" برای اسکار در برنامه هفت جمعه 12 مهر 1392

34 - «کلاس هنرپیشگی» در هفت بررسی می شود / بررسی چگونگی انتخاب "گذشته" برای اسکار

33 - سینمای جنگ در برنامه هفت

32 - صحبت‌هاي ايوبي در هفت و واكنش سينماگران / نقد و بررسی "دهلیز" با حضور مهرزاد دانش و نیما حسنی نسب / گزارش برنامه هفت جمعه 22 شهریور 1392

31 - رييس سازمان سينمايي مهمان امشب «هفت»

30 - تمجید مهناز افشار از بهروز وثوقی در برنامه «هفت»

29 - منتظر تعطیلی چند سینما در هفته‌های آتی باشید/ مشکل "خودزنی" از خودسانسوری خودساخته کارگردان ناشی می شود

28 - فرح بخش خطاب به اسعدیان: تو مگر رانت خواری که مدافعشان هستی؟/ اسعدیان: پلیس بیشتر از فرح‌بخش و دوستانش به ما احترام می گذارد

27 - فرهادی یکی از مفاخر ملی ایران است / نگذاریم خانه سینما متعلق به یک فرد خاص باشد / گزارش کامل برنامه هفت جمعه شب 21 تیر 1392

26 - مناظره‌ای درباره‌ی خانه سینما و نقد« گذشته» در برنامه‌ی امشب «هفت»

25 - هشدار پسیانی درباره بحران بازیگری/ نقد "هفت" بر بیتابی بیتا

24 - نقد «بيتابي بيتا» و حضور آتیلا پسیانی در هفت

23 - حجت الاسلام مجد: روحانی "رسوایی" عملکرد بسیاری از روحانیون را در جامعه نفی می کند - ده نمکی: "رسوایی" تمجید از مقام روحانیت است نه هجو آن / سیامک اطلسی: من معتاد دوبله هستم / گزارش برنامه هفت جمعه 20 اردیبهشت

22 - اسعدیان: موظف نیستم روحانی طراز اول به تصویر بکشم - باشه آهنگر: بالاخره بخت "ملکه" باز شد - لیلا اوتادی: گران ترین بازیگر سینمای ایران نیستم / گزارش کامل برنامه "هفت" جمعه 13 اردیبهشت

21 - از پرده‌گشایی مرگ عسل بدیعی و نقد و یررسی قاعده تصادف تا بازخوانی اندیشه های شهید آوینی / گزارش اولین «هفت» سال ۹۲

20 - از صحبت های جنجالی اکبر عبدی تا حضور "رباته" در آخرین "هفت" سال 91

19 - ده‌نمکی، حیایی، فرح‌ بخش و عظیمی امشب مهمان «هفت» می‌شوند

18 - اظهار نظر گبرلو درخصوص بدلش در برنامه «خنده بازار» تا دلایل نبود فراستی / مجری برنامه هفت در سال 1392 مشخص نیست

17 - مدیر اجرایی سری اول هفت: فراستی نقش قهرمان منفی را بازی می‌کرد که تقابل را به اوج می رساند / رفتن فراستی از سری دوم هفت اشتباه بود

16 - "اعتماد به گبرلو ساده‌لوحی بود" / دلایل جدایی فراستی از "هفت"

15 - مهدی فخیم زاده و ضیاءالدین دری از داوری جشنواره گفتند / گزارش برنامه هفت جمعه 27 بهمن 1391

14 - بررسي جشنواره فجر و نقد و بررسی فیلم "گیرنده" / گزارش کامل برنامه هفت ششم بهمن 1391

13 - مانی حقیقی: جمله منفی فراستی بهترین تبلیغ برای فیلم من بود / گزارش نقد و بررسی "پذیرایی ساده" در برنامه هفت جمعه 29 دی 1391

12 - مسعود فراستی: امروزه یک ابتدال دیگر هم به نام ابتذال به اصطلاح ارزشی در سینمای ایران باب شده که بدتر از بقیه است / آنچه در برنامه هفت جمعه شب 15 دی گذشت

11 - وزیر ارشاد و محمد حسین فرخ بخش در برنامه‌ی هفت

10 - میزگردهای مهندسی سینما و بررسی دستاوردهای جشنواره مردمی فیلم عمار

9 - بررسی جشنواره عمار و سینمای انقلاب اسلامی در «هفت»

8 - مسعود فراستی: وجود بخش خصوصی در سینما به یک شوخی شبیه است / گزارش برنامه «هفت» اول دی

7 - عرب نیا: مدیر تولید "چ" دروغ می‌گوید / مهرزاد دانش: "بی خود و بی جهت" اثری نیست که بخواهیم با مختصات سینمای کلاسیک آن را بررسی کنیم - مسعود فراستی: "بی خود و بی جهت" اصلا فیلم نیست!!

6 - فرخ‌نژاد: مدتی گربه سیاه سینمای ایران شده بودم/ فهیم: «زندگی خصوصی آقا یا خانم میم» نقد مدرنیته و سنت را مطرح می‌کند

5 - وقتی جیرانی تنور برنامه گبرلو را داغ کرد / حاشیه‌های برنامه «هفت» در بررسی حواشی "من مادر هستم"

4 - پرداختن به "یک خانواده محترم"، نقد "یکی می خواد باهات حرف بزنه" و ... / گزارش برنامه "هفت" جمعه 26 آبان

3 - فراستی: "آینه‌های روبرو" از عهده موضوع حساس طرح شده، برآمده / "یک خانواده محترم" لبه‌های انتقادی تندی را مطرح می‌کند

2 - «بوسیدن روی ماه» و حاشیه‌های «لاله» در «هفت» بررسی شد / فراستی : جای دوربین در «بوسیدن روی ماه» صحیح نیست

1 - فراستی: فیلم‌سازان ما از فضای دفاع مقدس کنده شده‌اند / پخش «هفت» تا جمعه از کرمان ادامه دارد

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سینما شبکه (سی نت) بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

Cinetmag.com Telegram


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت