New Page 1

سی نت | سینما شبکه

سایت سی نت

صفحه اول - اخبار - فیلم ها - نقد و یادداشت - ویدئو - هنرمندان - جدول فروش - نویسنده ها - جدول ارزشگذاری نویسندگان

پرسش و پاسخ   |  درباره ما   |   تماس با ما   |   تبلیغات  |   پیشخوان نشریات (جدید)

انتخاب رنگ پس زمینه صفحه:  Back-White Back-Orange Back-Green Back-Brown Back-Blue Back-Gray Back-Blue Back-Yellow

جستجوی      در    

جدیدترین مطالب

arrow  همه چیز دارد و هیچ چیز ندارد / یادداشت محمدحسین سیفی برای فیلم «مطرب»

arrow  جشن کانون کارگردان برای اکران مجدد «خانه پدری»

arrow  پیمان معادی اسب برنز جشنواره استکهلم را دریافت کرد

arrow  ترانه علیدوستی پس از 4 سال دوری، با فیلم سینمایی «اورکا» اولین ساخته سینمایی سازنده مستند «صفر تا سکو» به دنیای سینما بازمی گردد

arrow  چرا قیمت بلیت‌های سالن اصلی تئاتر شهر گران شد؟

arrow  «کوچه ژاپنی‌ها» به کارگردانی علی اکبر ثقفی اوایل آذر کلید می‌خورد/ فیلمی درباره تهران ۹۸

arrow  عسگرپور فیلم‌سازان را برای جشنواره‌ی جهانی فجر فراخواند

arrow  مجوز نمایش برای سه فیلم صادر شد

arrow  «مطرب» در عرض یک هفته به مرز 5 میلیارد تومان رسید / آمار فروش فیلم ها تا پایان روز سه شنبه 21 آبان 1398

arrow  نمایش مجدد «خانه پدری» دستاورد بزرگی برای سینمای ایران است / واکنش کانون کارگردانان به رفع توقیف «خانه پدری»

 

پربیننده ترین  مطالب هفته اخیر

  رکورد فروش افتتاحیه سینمای ایران شکسته شد / «مطرب»، بی رقیب در صدر

  «مطرب» در عرض یک هفته به مرز 5 میلیارد تومان رسید / آمار فروش فیلم ها تا پایان روز سه شنبه 21 آبان 1398

  «در جستجوی فریده» به رقابت اسکار مستند هم رفت

  «خانه پدری» به سینماها بازگشت / معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از رفع توقیف فیلم کیانوش عیاری خبر داد

  نمایش مجدد «خانه پدری» دستاورد بزرگی برای سینمای ایران است / واکنش کانون کارگردانان به رفع توقیف «خانه پدری»

  فیلمبرداری «عنکبوت» به پایان رسید / با بازی محسن تنابنده، ساره بیات و ماهور الوند

  چرا قیمت بلیت‌های سالن اصلی تئاتر شهر گران شد؟

  پیمان معادی اسب برنز جشنواره استکهلم را دریافت کرد

  «کوچه ژاپنی‌ها» به کارگردانی علی اکبر ثقفی اوایل آذر کلید می‌خورد/ فیلمی درباره تهران ۹۸

  جشن کانون کارگردان برای اکران مجدد «خانه پدری»

  ترانه علیدوستی پس از 4 سال دوری، با فیلم سینمایی «اورکا» اولین ساخته سینمایی سازنده مستند «صفر تا سکو» به دنیای سینما بازمی گردد

  New Page 1 New Page 1

New Page 1 New Page 1

تولیدات جدید

عنکبوت

عنکبوت (ابراهیم ایرج زاد)

بازیگران: محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدان بخش، ماهور الوند، گلنوش قهرمانی، علی باقری، مهدی حسینی نیا، حمیدرضا هدایتی راد، جواد یحیوی، آتیه جاوید، مهدخت مولایی، سحر عبدالهی، نیوشا علیپور، یوسف خسروی، حمید حاجی‌محمدزاده، میثم دامن‌زه، داود ذاکری با حضور فرید سجادی حسینی

لتیان

لتیان (علی تیموری)

بازیگران: امیر جدیدی، پری ناز ایزدیار، سارا بهرامی، حسن معجونی، ستاره پسیانی، علیرضا ثانی فر

Cinema

قاتل و وحشی (حمید نعمت الله)

بازیگران: لیلا حاتمی، امین حیایی، ستاره اسکندری، شهرام حقیقت‌دوست، عزت‌الله رمضانی‌فر، سام نوری و یاسمین معینی

خروج

خروج (ابراهیم حاتمی کیا)

بازیگران: فرامرز قریبیان، پانته آ پناهی ها، جهانگیر الماسی، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفی نیا، مهدی فقیه، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی پور، اکبر رحمتی، فرزاد حسنی، رامین پور ایمان و محسن صادقی نسب

گورکن

گورکن (کاظم ملایی)

بازیگران: ویشکا آسایش، حسن معجونی، مهراوه شریفی‌نیا، گوهر خیراندیش، بهنوش بختیاری، رضا بهبودی، مهدی حسینی‌نیا، سیاوش چراغی پور، محمود نظرعلیان و یدالله شادمانی

من می ترسم

من می ترسم (بهنام بهزادی)

بازیگران: الناز شاکردوست، پوریا رحیمی‌سام، امیر جعفری، ستاره پسیانی، مهران احمدی، پیام یزدانی، مجید جعفری و یگانه رفتاری

Cinema

شنای پروانه (محمد کارت)

بازیگران: جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، پانته‌آ بهرام، علی شادمان، نیره فراهانی، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، مه‌لقا باقری، نادر شهسواری و با معرفی آبان عسکری

مست عشق

مست عشق (حسن فتحی)

بازیگران: شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، ابراهیم چلیکول، هانده ارچل، حسام منظور، سلما ارگچ، بنسو سورال، بوراک توزکوپاران و بوران کوزوم

مجبوریم

مجبوریم (رضا درمیشیان)

بازیگران: فاطمه معتمدآریا، بهمن فرمان آرا، نگار جواهریان، پارسا پیروزفر، پردیس احمدیه، مجتبی پیرزاده، بابک کریمی، همایون ارشادی، پریوش نظریه، رضا بهبودی، احمد حامد، مریم بوبانی، راموناه شاه، هوشنگ قوانلو، مسیح کاظمی، سپیده علی محمدی غزل شجاعی، خورشید چراغی پور، مهدی نصرتی، رویا بختیاری، محمد رضا مالکی، محسن خوئینی ها، حامد رحیمی نصر و ... با حضور: ژاله علو

>>  مشاهده لیست کامل تولیدات جدید

سینما شبکه (سی نت)  >> اخبار و مطالب  >> مشاهده متن اخبار

داریوش ارجمند: همه سینماجمع شدند تا در «اعتراض» بازی نکنم/در منفی ترین نقشی که بهرام بیضایی تاکنون نوشته بازی کردم

:: 23 مهر 1395  ::

داریوش ارجمند

داریوش ارجمند

 

سینما شبکه (سی نت): اولین‌هایی که داریوش ارجمندرقم زد:از اولین سینما آزاد در مشهد تا نخستین کلاس بازیگری در تهران

داریوش ارجمند شامگاه جمعه 23 مهر با حضور در برنامه «هفت» حرف‌های جالبی از سال‌های حضورش در سینما زد. بحث میان منتقدان مهمان این برنامه نیز بر سر موضوع فرم در سینما داغ شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه «هفت» جمعه شب بیست و سوم مهرماه در حالی روی آنتن رفت که همچون هفته گذشته سینمای حماسی و معناگرا موضوع مورد بحث برنامه بود.

داریوش ارجمند مهمان بخش ابتدایی برنامه بود که در بخشی از سخنانش صحبت‌های تند و تیزی درباره سریال «مختارنامه» و شخصیت مختار ثقفی بیان کرد. او در ادامه خود را از طرفداران «هفت» خواند و گفت: ««هفت» از معدود برنامه هایی است که تا این موقع شب بیدار می مانم تا آن را ببینم و بسیار دوست دارم نظریات مسعود فراستی، منتقد برنامه را بشنوم.»

دکتر شریعتی من را به بازیگری ترغیب کرد

ادامه صحبت های ارجمند بیش از آنکه مربوط به موضوع مورد بحث برنامه یعنی سینمای حماسی باشد به بیان خاطرات این بازیگر سینما و تلویزیون اختصاص یافت. بازیگر نقش مالک اشتر در سریال «امام علی (ع)» درباره سال‌های جوانی‌اش گفت: «من چهار سال در مشهد شاگرد دکتر شریعتی بودم و به همراه همسرم شاگرد اول کلاس‌های این استاد بودیم. مادرم و دکتر شریعتی از نخستین کسانی بودند که به طور حرفه‌ای من را به بازیگری ترغیب کردند.»

ارجمند در ادامه افزود: « با وجودی که من تعصب بسیاری به تئاتر داشتم، با ورود سینما به ایران جذابیت‌های این حوزه من را به خود جذب کرد. اولین فیلم خود را با خرید یک دوربین 8 میلیمتری با وام، به نام «هیس» ساختم و جریان سینمای آزاد مشهد را راه اندختیم. فریدون جیرانی آنجا بود و دستیار من در کارگردانی بود. سینمای آزاد، پدر سینمای امروز است.»

جیرانی دیر اوج گرفت

این بازیگر سینما و تلویزیون در بخش دیگری از صحبت هایش به همکاری با فریدون جیرانی اشاره کرد و گفت: «بچه‌های خوبی از این گروه بیرون آمدند. نظیر مهدی صباغ‌زاده، ولی بهترین‌شان فریدون جیرانی است. من وقتی از پاریس برگشتم، جیرانی مرا حیرت‌زده کرد. هرچند دو فیلم اول جیرانی بد بود و دیر اوج گرفت.»

دوستی ما و شجریان

ارجمند درباره علاقه‌اش به حوزه شعر و مشهد تصریح کرد: «من در حوزه شعر و موسیقی مشهد نیز شناخت و روابطی داشتم. آقای شفیعی کدکنی از نوابغ شعری ماست و بی‌نظیر است. آقای شجریان نیز از دوستان ما بود.»

او افزود: «مرکزیت تهران همه استعدادها را بلعید. من وقتی تهران آمدم، اداره ارشاد تهران سالن برای تمرین تئاتر ما نداشت. اما ما در مشهد سالن بزرگی برای این کار داشتیم. امروز با وجود 5 میلیون جمعیتی که دارد متاسفانه هنوز به طور جدی وارد حوزه تولید فیلم سینمایی نشده است. عجیب است که شهرهای مذهبی همیشه در هنر پیشرو بوده اند، مثلا بااستعدادترین افراد را در قم می‌دیدید.»

تمام سینما جمع شدند تا من در «اعتراض» بازی نکنم

بازیگر فیلم سینمایی «آدم برفی» در «هفت» گفت: «اولین کلاس بازیگری که در تهران برگزار شد، کلاس من بود. اما همان ابتدای دوره با شاگردانم طی می کنم که بنده کسی را به جایی معرفی نمی کنم. برعکس اش نیز نبوده، یعنی کسی را از بازی در جایی ممنوع کنم! ابدا. هرکسی به هر جایی بخواهد برسد باید خود تلاش کند.»

او در ادامه به نقش آفرینی اش در فیلم «اعتراض» مسعود کیمیایی اشاره کرد و گفت: «من آدم توکلی هستم. اصلا برایم مهم نیست. تمام این سینما جمع شدند تا من بازی نکنم. من معتقد بودم بر سر هر خوان بنشستم رزاق داده است. معتقدم سینما مثل سایه است. اگر به دنباش بروی، از تو فرار می‌کند، اما اگر راه خودت را بروی، دنبالت می‌آیند. اما کسانی که خواستند من را حذف کنند، امروز کجا هستند؟ بیایند با هم به میان مردم برویم، ببینم چه کسی در قلب مردم جای دارد. من افتخارم این است که نوکر مردمم و به بیان حضرت علی (ع) از روی شانه خود مردم را نگاه نمی‌کنم. به نظرم تا زمانی که سینمای این کشور انقدر کوچک است این تنگ نظری ها وجود دارد.»

آرزو داشتم نقش حضرت ابوالفضل (ع) را بازی کنم

داریوش ارجمند در ادامه با تاکید بر اینکه یک بازیگر با انتخاب نقش‌هایش جایگاه اجتماعی‌اش را پیدا می‌کند، گفت: «آروز داشتم نقش حضرت ابوالفضل (ع) را بازی کنم، چون اعتقاد دارم کسی نیست به اندازه من این مرد بزرگ را بشناسد. من با این آقا بزرگ شدم. اما از من گذشت و دیگر نمی‌توانم بازی کنم. من یک روز سناریویی به وزارت ارشاد پیش آقای جواد فریدزاده بردم. بعد از بازی در فیلم «ناخدا خورشید» دیگر قصد نداشتم فیلم بازی کنم. اما او به من گفت تو برای جمهوری اسلامی فقط باید بازی کنی. نباید بروی فیلمساز شوی یا خوانندگی کنی، اما من واقعا برای ساختن فیلم آمدم نه بازی کردن. امیدوارم تا پایان عمرم بالاخره فیلم بسازم.»

تقوایی یک استثناست

او درباره سرنوشت فیلم «پیرمرد و دریا» تقوایی گفت: «دیگر شرایط برای ساخت این فیلم برای او سخت شد. او «ناخدا خورشید» را زمانی ساخت که بعد از آن سخت گیری‌ها، فنر فشرده‌ای شده بود و می‌خواست اثبات کند که می‌تواند بسازد. تقوایی در سینمای ایران یک استثنا است. او باید ادیب، حقوقدان و ... می‌شد. پسرم در مدرسه سینمایی لندن در انگلیس درس می‌خواند. او می‌گفت سر کلاس‌های ما یک ساعت راجع به «ناخدا خورشید»، ناصر تقوایی و بازی من در این فیلم حرف زدند.»

فهیم: استقلال فرم و محتوا انحراف است

بخش پایانی برنامه جمعه شب «هفت» میزگرد بررسی مولفه های فرمی سینمای دینی با حضور مسعود فراستی، محمدتقی فهیم و حسین سلطان محمدی بود.

حسین سلطان محمدی منتقد سینما در ابتدای صحبت‌هایش فرم در سینما را مهم بر شمرد و گفت: « فرم در زبان سینما از اهمیت بسیاری برخوردار است اما در عین حال محتوا و مضمون نیز به لحاظ من در سینمای دینی یا حماسی از اهمیت بسیاری برخوردار است. در عین حال کشمش جامعه امروز ما فراتر از سینماست و دعوا، دعوای محتواست. اینکه چه چیز را در قالب تصویر و محدود به سینما می خواهیم منتقل کنیم؟»

در ادامه این بحث پای محمدتقی فهیم نیز به گفت و گو باز شد، او در باب فرم در سینما اظهار داشت: « دعوای فرم و محتوا، دعوای من و مسعود فراستی نیست. دعوای تاریخ سینماست و به عقیده من آسیبی که فرمالیسم به هنر زده است، کمتر از محتواگراها نیست. اما واقعیت این است که این دعوا در پس از انقلاب آسیب بیشتری به ما زده است. در دوره ای مدیریت سینمایی ما محتوازدگی بسیاری داشتند و در عین حال تعریف دقیقی هم از سینمای دینی یا سینمای اخلاقی نداشتند. وقتی میان فرم و محتوا اولویت قرار می دهید و فرم یا محتوا را مستقل ارزیابی می کنید، چه بخواهید چه نخواهید در دسته فرمالیسم یا محتوازدگی قرار می گیرید و انحراف است. اما محتوا و فرم در نسبت با هم تعریف می شوند.»

مسعود فراستی دیگر منتقد این میزگرد نیز گفت: «هنر حرف نیست. هنر جواب به یک پرسش نیست. هنر گزاره نیست. هنر شیوه گزاردن است. هنر دانش نیز نیست. اگر هنر قرار است دانشی نیز منتقل کند، شیوه دانستن است! وقتی یک شعر حافظ را می خوانیم چیزی که به ما منتقل می کند خود شعر حافظ است. درباره بیرون یا تفصیلی بر جهان نیست. یک پیشنهاد جاندار درباره جهان است.

او در ادامه افزود: «اساسا تجربه ای که ما از یک اثر هنری می کنیم، تجربه ای از یک فرم است. وقتی موسیقی گوش می دهیم، یک فرم هماهنگ پیچیده را تجربه می کنیم. هر کدام از مدیوم های هنری با فرم خود چیزی را منتقل می کنند. آن چیز، چیزی بیرون از خودشان نیست، خودشان است. اساسا اگر از فرم حرکت نکنیم، پس از چه چیز حرف می زنیم؟ در این صورت بیرون از فرم، چیزی وجود دارد که قبل از فرم بوده است؟ این چنین نیست.»

فراستی در بخش دیگری از صحبت هایش تصریح کرد:«در نظریه افلاطونی حتی ایده، فرم است! در جهان کثرت که جسمیت حاکم است، هیچ چیزی بدون صورت به معنا نمی رسد! همه اش از صورت نیست. عالم همه اش صورت است و ما در صوریم. معنا از این صورت خارج می شود. اگر بخواهیم برای فرم یا محتوا اصالت ببخشیم، قطعا اصالت با فرم است.»

کنایه ی افخمی به فهیم!

بحث بر سر فرم در سینما در میانه صحبت های منتقدان این میزگرد تا جایی پیش رفت که افخمی نیز خود را وارد گفت و گو میان منتقدان کرد و با مخاطب قرار دادن محمدتقی فهیم گفت: «علت آنکه ما همواره فیلم با محتوای مطلوب اما فرم ضعیف را ترجیح داده ایم این است که ما هیچ گاه در سینمای ایران فرم مختص برای بیان حرف های خود را پیدا نکردیم. برگردیم به ادبیات خود، دقیقا بخاطر همین نحوه برخورد امثال شما آقای فهیم این فرصت داده نشد!»

فهیم نیز در پاسخ به افخمی گفت: ما با اولویت فرم مخالفیم، برای اینکه اختلاف ایجاد می کند، و جوانان را به این سمت می برد که فرم تنها مهم است و درگیر ابزار و تکنیک شوند و به اعتقادات و مبانی خود کمتر افزوده اند.

او در پاسخ به سوال اینکه فیلمسازان مسلمان تاکنون فیلم های خوب زیادی تولید نکرده اند، علت ضعف آنها در فرم است یا محتوا؟ بیان داشت: علت هم در ضعف در فرم است و هم در ضعف محتوا. آقای مجید مجیدی به عنوان کارگردان «بچه های آسمان» یک فیلمساز موفق در فرم و محتواست. من درباره فیلم «ابد و یک روز» یا «جدایی نادر از سیمین» یا درباره همین فیلم امروز اصغر فرهادی یعنی «فروشنده» هم معتقدم فرم خوبی دارند، اما با محتوای آنها مخالفم. اما فراستی «ابد و یک روز» را به عنوان یک فیلم ضدملی چقدر بدان نقد وارد کرد و کوبید؟ این فیلم فرمش بد بود یا محتوا؟

مجیدی «محمد رسول الله» را مسیحی کرده!

مسعود فراستی در جواب فهیم «ابد و یک روز» را فیلمی بدون فرم دانست و گفت:« «ابد و یک روز» فرم نداشت. برای من هیچ موضوع و تم ممنوعه ای در هنر وجود ندارد. همه اش چگونه است. چه نسبتی با مضمون برقرار می کند و چگونه بیان می کند. لذا حرف زدن از خیانت یا فحشا اصلا برای من مثل تو خط قرمز نیست، بلکه من در نسبتی که این فیلم با این مضمون برقرار می کند، مشکل دارم. نسبت یعنی هنر. آیا سمپاتی برقرار می کند یا آنتی پاتی؟

محمدتقی فهیم مخالفتش با فراستی را به صراحت اعلام کرد و گفت: «معتقدم فیلم های «ابد و یک روز»، «جدایی نادر از سیمین» یا حتی «فروشنده» فرم خوبی دارند، اما من با محتوای آنها مخالفم.»

فراستی در ادامه افزود: «محتوا وجود ندارد. این موضوع است که وجود دارد. فرم موضوع را به اندازه ای که می گیرد، به محتوا تبدیل می کند. «بچه های آسمان» نه موضوع، نه تم و نه محتوای آن دینی است. موسیقی، حرکت دوربین و صحنه سازی که می کند فیلم را دینی می کند و به من حس دینی می دهد. والا دیالوگ «خدا» و ... فیلم را دینی نمی کند. فیلم «محمد رسول الله» از همان فیلمساز «بچه های آسمان» که هردو قبولش داریم، از نظر من فیلم بدی است. از چه نظر بد است؟ اساسا فرم بدی دارد. به کل فیلم دینی نیست و اساسا فیلم را مسیحی کرده است.

محمدتقی فهیم در جواب فراستی اظهار داشت: خود فراستی بارها در این برنامه گفته که مخالف فیلم ضدملی است، این حرف فرم است یا محتوا؟

فراستی اینگونه پاسخ داد: « مخالفم چون نمی‌گیرد! اساسا اثر ضدملی فرمش نمی گیرد، تنها تکنیک می شود. قطعا من نیز فیلم هایی که منافع ملی را زیر پا بگذارند خواهم زد.»

صحبت های بهروز افخمی پایان بخش بحث منتقدان درباره فرم در سینما بود، افخمی در این باره گفت:« منظور من از فرم نظم معقول است. معقول یعنی اینکه بیرون از ما وجود دارد. یعنی 8 به اضافه 4 همیشه 12 می شود. حتی اگر همه مردم دنیا از بین بروند. یعنی عقل و صورت های عقلی همه جای دنیا وجود دارند. ما وقتی سخن از فرم می زنیم، حرف از تکنیک نمی زنیم، بلکه حرف از نظم زیباشناسانه عقلی می زنیم که انکارپذیر نیستند.»

پخش فیلم تحلیل حسن حسینی از سینمای دینی پایان بخش برنامه جمعه شب «هفت» با اجرای بهروز افخمی

 

منبع: خبرآنلاین

1576 - فائز حسینی

................................................

lastpost  هنرمند مرتبط :

داریوش ارجمند        >> مشاهده اطلاعات کامل این هنرمند

................................................

arrow  دیگر اخبار مربوط به برنامه هفت (64 خبر):

64 - اکبر نبوی منتقد سینما: «بهروز افخمی آبرویی برای برنامه هفت باقی نگذاشته. باید اسم‌اش را عوض کنیم»

63 - میرشکاک: «محمد رسول‌الله» سینما نیست، نوعی اختلاس در سینماست، «یوسف پیامبر» سلحشور تحریف است دروغ است!

62 - اتفاقی بی‌سابقه روی آنتن زنده برنامه «هفت»/محمدتقی فهیم منتقد برنامه سیگار و جاسیگاری به دست در حال صحبت کردن با بهروز افخمی + عکس

61 - داریوش ارجمند: همه سینماجمع شدند تا در «اعتراض» بازی نکنم/در منفی ترین نقشی که بهرام بیضایی تاکنون نوشته بازی کردم

60 - تخطی افخمی از قانون خودش در هفت!/برخلاق قانون همیشگی برنامه، امشب فیلم «فروشنده» با حضور مسعود فراستی در هفت نقد میشود!

59 - حمله تند و یکطرفه هفت به دو فیلم پرفروش و در حال اکران «فروشنده» و «لانتوری» خارج از قواعد برنامه/"ایستاده در غبار" پس از گذشت 3 ماه هنوز در هفت نقد نشده!

58 - مجری سابق "هفت" زیر تیغ + عکس

57 - نقد تند مسعود فراستی شب گذشته در برنامه هفت بر فیلم «از گور برگشته»: خرس فیلم قطعا از دی کاپریو بهتر بازی کرده است!

56 - افشاگری فریدون جیرانی در "برنامه هفت" درباره نحوه انتخاب فیلم‌ها در جشنواره فیلم فجر/فیلم سینمایی "امتحان نهایی" پروانه نمایش نگرفت و به ما گفتند این فیلم اصلا نمی تواند پروانه بگیرد!

55 - افخمی عقب‌ نشینی کرد «هفت» زنده شد

54 - امشب سیزدهمین قسمت از برنامه «هفت» بهروز افخمی/ معرفی برنامه امشب

53 - طعنه بهروز افخمی در برنامه هفت به جعفر پناهی و سازمان سینمایی/فحاشی فراستی نسبت به یک دوربین فیلمبرداری در برنامه هفت!/ استفاده افراطی و بی سابقه از ناسزا روی آنتن

52 - واکنش نیکی کریمی به شایعه نامزدی در مجلس/برای برنامه هفت متاسفم

51 - 90 درصد تولیدات ما «هنر و تجربه» است/ گزارشی از هفت دیشب

50 - به استدلال‌ هایش می‌خندیدیم!

49 - شعری جالب توجه که «سیدرضا صائمی» منتقد سینما برای برنامه هفت سرود!

48 - یک اشتباه بر متن برنامه‌ «هفت» دیشب

47 - خداحافظی حمید گودرزی از «هفت»

46 - اسعدیانی که می‌شناختم این‌ قدر ترسو نبود/اگر سخنگوی کارگردانان نبود، او را در حدی نمی دانستیم که دعوتش کنیم

45 - "اگر نیایی پنبه ات را می زنیم!!" / نامه سرگشاده همایون اسعدیان به سرافراز در پی حرف هایی که در برنامه هفت علیه وی زده شد

44 - "هفت" جای هفت خط ها نیست!

43 - باغبانی: «من دیه گو مارادونا هستم» مقصر مشکلات را خود آدم ها می داند - درستکار: تا زمانی که مخاطب از سینما دیدن نکنند، هنری اتفاق نیفتاده است / گزارش برنامه هفت 22 خرداد 1394

42 - مریم امینی (همسر شهید آوینی): جوشش درونی شهیدآوینی، سفارشی نبود - شهید آوینی در ماه‌های آخر زندگی محزون و غمگین از برخی برخوردها بود / بهزاد دوران (جامعه شناس): جسارت در فاش گویی و فاش نمایی آسیب‌های اجتماعی، نقطه قوت «استراحت مطلق» است - محمدتقی فهیم (منتقد): نگاه گزینشی کاهانی به افراد جامعه «استراحت مطلق» را زیرسوال می‌برد / گزارش آنچه در برنامه «هفت» جمعه شب (28 فروردین) گذشت ...

41 - نقد و بررسی «متروپل» در برنامه «هفت» جمعه شب

40 - عباسیان: در جشنواره کن امسال اتفاق خاصی رخ نداده است/ امینی: سینمای ایران به خوبی در جهان شناخته شده است

39 - اختلاف کارگردان و تهیه‌کننده «زندگی جای دیگری‌است» روی آنتن برنامه «هفت»

38 - فریدون جیرانی چرا به تلویزیون رفت؟

37 - «هفت» در ایام جشنواره فجر هر شب پخش می شود

36 - آسیب شناسی نقد در سینمای ایران / گزارش برنامه هفت مورخ 27 دی 1392

35 - گزارش مناظره موافقین و مخالفین انتخاب "گذشته" برای اسکار در برنامه هفت جمعه 12 مهر 1392

34 - «کلاس هنرپیشگی» در هفت بررسی می شود / بررسی چگونگی انتخاب "گذشته" برای اسکار

33 - سینمای جنگ در برنامه هفت

32 - صحبت‌هاي ايوبي در هفت و واكنش سينماگران / نقد و بررسی "دهلیز" با حضور مهرزاد دانش و نیما حسنی نسب / گزارش برنامه هفت جمعه 22 شهریور 1392

31 - رييس سازمان سينمايي مهمان امشب «هفت»

30 - تمجید مهناز افشار از بهروز وثوقی در برنامه «هفت»

29 - منتظر تعطیلی چند سینما در هفته‌های آتی باشید/ مشکل "خودزنی" از خودسانسوری خودساخته کارگردان ناشی می شود

28 - فرح بخش خطاب به اسعدیان: تو مگر رانت خواری که مدافعشان هستی؟/ اسعدیان: پلیس بیشتر از فرح‌بخش و دوستانش به ما احترام می گذارد

27 - فرهادی یکی از مفاخر ملی ایران است / نگذاریم خانه سینما متعلق به یک فرد خاص باشد / گزارش کامل برنامه هفت جمعه شب 21 تیر 1392

26 - مناظره‌ای درباره‌ی خانه سینما و نقد« گذشته» در برنامه‌ی امشب «هفت»

25 - هشدار پسیانی درباره بحران بازیگری/ نقد "هفت" بر بیتابی بیتا

24 - نقد «بيتابي بيتا» و حضور آتیلا پسیانی در هفت

23 - حجت الاسلام مجد: روحانی "رسوایی" عملکرد بسیاری از روحانیون را در جامعه نفی می کند - ده نمکی: "رسوایی" تمجید از مقام روحانیت است نه هجو آن / سیامک اطلسی: من معتاد دوبله هستم / گزارش برنامه هفت جمعه 20 اردیبهشت

22 - اسعدیان: موظف نیستم روحانی طراز اول به تصویر بکشم - باشه آهنگر: بالاخره بخت "ملکه" باز شد - لیلا اوتادی: گران ترین بازیگر سینمای ایران نیستم / گزارش کامل برنامه "هفت" جمعه 13 اردیبهشت

21 - از پرده‌گشایی مرگ عسل بدیعی و نقد و یررسی قاعده تصادف تا بازخوانی اندیشه های شهید آوینی / گزارش اولین «هفت» سال ۹۲

20 - از صحبت های جنجالی اکبر عبدی تا حضور "رباته" در آخرین "هفت" سال 91

19 - ده‌نمکی، حیایی، فرح‌ بخش و عظیمی امشب مهمان «هفت» می‌شوند

18 - اظهار نظر گبرلو درخصوص بدلش در برنامه «خنده بازار» تا دلایل نبود فراستی / مجری برنامه هفت در سال 1392 مشخص نیست

17 - مدیر اجرایی سری اول هفت: فراستی نقش قهرمان منفی را بازی می‌کرد که تقابل را به اوج می رساند / رفتن فراستی از سری دوم هفت اشتباه بود

16 - "اعتماد به گبرلو ساده‌لوحی بود" / دلایل جدایی فراستی از "هفت"

15 - مهدی فخیم زاده و ضیاءالدین دری از داوری جشنواره گفتند / گزارش برنامه هفت جمعه 27 بهمن 1391

14 - بررسي جشنواره فجر و نقد و بررسی فیلم "گیرنده" / گزارش کامل برنامه هفت ششم بهمن 1391

13 - مانی حقیقی: جمله منفی فراستی بهترین تبلیغ برای فیلم من بود / گزارش نقد و بررسی "پذیرایی ساده" در برنامه هفت جمعه 29 دی 1391

12 - مسعود فراستی: امروزه یک ابتدال دیگر هم به نام ابتذال به اصطلاح ارزشی در سینمای ایران باب شده که بدتر از بقیه است / آنچه در برنامه هفت جمعه شب 15 دی گذشت

11 - وزیر ارشاد و محمد حسین فرخ بخش در برنامه‌ی هفت

10 - میزگردهای مهندسی سینما و بررسی دستاوردهای جشنواره مردمی فیلم عمار

9 - بررسی جشنواره عمار و سینمای انقلاب اسلامی در «هفت»

8 - مسعود فراستی: وجود بخش خصوصی در سینما به یک شوخی شبیه است / گزارش برنامه «هفت» اول دی

7 - عرب نیا: مدیر تولید "چ" دروغ می‌گوید / مهرزاد دانش: "بی خود و بی جهت" اثری نیست که بخواهیم با مختصات سینمای کلاسیک آن را بررسی کنیم - مسعود فراستی: "بی خود و بی جهت" اصلا فیلم نیست!!

6 - فرخ‌نژاد: مدتی گربه سیاه سینمای ایران شده بودم/ فهیم: «زندگی خصوصی آقا یا خانم میم» نقد مدرنیته و سنت را مطرح می‌کند

5 - وقتی جیرانی تنور برنامه گبرلو را داغ کرد / حاشیه‌های برنامه «هفت» در بررسی حواشی "من مادر هستم"

4 - پرداختن به "یک خانواده محترم"، نقد "یکی می خواد باهات حرف بزنه" و ... / گزارش برنامه "هفت" جمعه 26 آبان

3 - فراستی: "آینه‌های روبرو" از عهده موضوع حساس طرح شده، برآمده / "یک خانواده محترم" لبه‌های انتقادی تندی را مطرح می‌کند

2 - «بوسیدن روی ماه» و حاشیه‌های «لاله» در «هفت» بررسی شد / فراستی : جای دوربین در «بوسیدن روی ماه» صحیح نیست

1 - فراستی: فیلم‌سازان ما از فضای دفاع مقدس کنده شده‌اند / پخش «هفت» تا جمعه از کرمان ادامه دارد

 

Header

پرونده های ویژه سی نت از دوره های برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

::  نقل مطالب و عکس های اختصاصی سینما شبکه (سی نت) بدون ذکر منبع، نام نويسنده و نام عکاس ممنوع است  ::


صفحه اول  |   اخبار  |  فیلم ها  |   هنرمندان   |   نقد و یادداشت  |  نويسنده ها   |  ویدئو  |  پرسش و پاسخ   |  درباره ما    تماس با ما  |   جدول فروش   |   تبلیغات

 

Cinetmag.com Telegram


تقدیر از احمد شاهوند در اولین جشن رسانه های سینمایی  تقدیر شده در چهارمین جشنواره وب به عنوان بهترین سایت فیلم به انتخاب کاربران  تقدیر شده در جشنواره نشریه های اینترنتی

  كليه حقوق اين سايت براي سایت سی نت (cinetmag.com) محفوظ است.

Copyright © 2003 - 2019 Cinetmag.com All rights reserved


طراحی و اجرا: استودیو سی نت